Eenvoudig programma voor planning

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik ben opzoek naar een programma om een planning voor in te voeren en te bekijken. Dit zijn onder andere de eisen:

- liefst webbased
- open source (daar gaat de voorkeur naar uit, anders betaald)
- planning kunnen invoeren
- met meerdere gebruikers in kunnen werken
- beetje met projectplanning werken
- adhock meldigen die erin kunnen.

We willen dit gaan gebruiken voor een klussenbedrijf, dit bedrijf neemt storingsmeldingen en reparatieverzoeken aan en dit moet worden ingepland door de voorman. Aangezien ik vaak telefonisch de meldingen aanneem, moet ik de klant kunnen aangeven wanneer er iemand langs kan komen.
Het mooiste zou zijn dat ik de storingsmelding kan invoeren in de taak zeg maar. Soort van taakplanner. Zodat de klusjesmannen weten wat ze moeten meenemen.

Ik heb zelf het e.e.a. opgezocht en ik kwam GanttProject tegen, dit ziet er leuk uit, alleen is het helaas niet webbased (ganttproject.sourceforge.net).

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 17-11-2006 09:53 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou je d'r rekening mee dat je voor webbased (de naam zegt het al) een webserver nodig hebt in welke vorm dan ook?
Geen idee wat ze hebben staan aan hardware, maar is wel iets om mee te nemen :) Roep trouwens ook eens iets over je budget; want anders kan ik je zonder meer een ERP suite van 3 miljoen adviseren :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023

• Binnetie
The Eagle schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:46:
Hou je d'r rekening mee dat je voor webbased (de naam zegt het al) een webserver nodig hebt in welke vorm dan ook?
Geen idee wat ze hebben staan aan hardware, maar is wel iets om mee te nemen :) Roep trouwens ook eens iets over je budget; want anders kan ik je zonder meer een ERP suite van 3 miljoen adviseren :P
Een webserver hebben wij in bezit dus dit is geen probleem.
Als budget willen we ongeveer richting de 200 euro gaan.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:07
Mozilla Sunbird met een Webdav webserver?

• Binnetie
Deze heb ik gisteravond ook gezien. Ziet er zeer gelikt uit. Alleen de features kan ik niet in het engels lezen, deze springt telkens weer op de duitste taal.

Iemand ervaring met dit pakket?

• Binnetie
Nielsvr schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:54:
Mozilla Sunbird met een Webdav webserver?
Heb je misschien een link met screenshots?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Niet geheel binnen je budget maar misschien toch interessant: Outlook i.c.m. Exchange. Waarschijnlijk heb je al Outlook en misschien zelfs Exchange in je bezit. Wat vooral leuk is met deze combinatie is dat je op een later tijdstip redelijk eenvoudig je werknemers kunt uitrusten met PDA telefoons waardoor je constant de planning kunt wijzigen enzovoorts.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Binnetie schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:56:
Alleen de features kan ik niet in het engels lezen, deze springt telkens weer op de duitste taal.
features in 't engels :)

• Binnetie
djluc schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:58:
Niet geheel binnen je budget maar misschien toch interessant: Outlook i.c.m. Exchange. Waarschijnlijk heb je al Outlook en misschien zelfs Exchange in je bezit. Wat vooral leuk is met deze combinatie is dat je op een later tijdstip redelijk eenvoudig je werknemers kunt uitrusten met PDA telefoons waardoor je constant de planning kunt wijzigen enzovoorts.
Dit idee heb ik ook geopperd, we werken namelijk allemaal met Outlook en Exchange zodat we ook opafstand bij onze mail kunnen. Een aantal van ons hebben een PDA en kunnen dit dus idd doen.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:07
Binnetie schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:56:
[...]

Heb je misschien een link met screenshots?
Ik lees nog een keer je startpost, maar misschien voldoet het niet helemaal met je eisen. Maar je kan er een goede planning in maken, met todo lijsten en meerdere kalenders. Als je het met Webdav aan de praat krijgt kan je er ook met meerdere mensen gebruik van maken en uitlezen/bijwerken.

http://www.mozilla.org/pr...r/sunbird/screenshot.html

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Binnetie schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:39:
[...]

Dit idee heb ik ook geopperd, we werken namelijk allemaal met Outlook en Exchange zodat we ook opafstand bij onze mail kunnen. Een aantal van ons hebben een PDA en kunnen dit dus idd doen.
Dan heb je al een zeer goede oplossing in huis! Je kunt die 200 euro dan misschien beter investeren in advies en configuratie door een professional!

Verwijderd

Basecamp
ik gebruik het nu een klein jaartje en het dekt de lading. constante updates, en er is een api beschikbaar om de boel aan te passen naar je eigen needs.
er is een gratis account met beperkingen, en je kunt een uitgebreid account maken tot 149,- per maand.niet veel voor een goed pakket.
Pagina: 1