Toon posts:

[excel] tijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik wil in excel mijn aantal gewerkte uren optellen en berekenen hoeveel uren ik intotaal heb gewerkt. Mijn probleem is echter dat het niet werkt. Als ik =D2+D3+D4 (D2=8:00,D3=8:00,D4=8:00) krijgt ik 0:00. Ik neem aan dat hij weer opnieuw begint, maar ik wou graag hebben dan hij verder telt dus bijv 32:00

Ik heb getest om nog eens 8:00 in te voeren(dus berekening wordt =D2+D3+D4+D5), en helaas staat er als eind uitkomst 8:00 ipv 32:00

Weet iemand hoe ik het kan fixen? Alvast bedankt ;D

mvg,

takiho

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen gebruik maken van uren maar gewoon getallen ?

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
drie woorden "cell op maak" hier stel je nl in wat je som moet doen als je over de 24 uur heen komt.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
SMulTiE schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:27:
Geen gebruik maken van uren maar gewoon getallen ?
haha, thanks man

dat kan ook omdat ik alleen maar hele uren gebruik, helaas kan ik geen tijden gebruiken bijv. 7 uur en 45 minuten

maar anyways probleem is opgelost :D dus topic kan gesloten worden

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit gaat wel perfect,
rechtermuisknop op cell ,celleigenschappen, aangepast, u:mm

dit op alle cellen doen en je kan er perfect mee rekenen (doe ik op dit moment ook) ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

langezwieper schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:02:
Dit gaat wel perfect,
rechtermuisknop op cell ,celleigenschappen, aangepast, u:mm

dit op alle cellen doen en je kan er perfect mee rekenen (doe ik op dit moment ook) ;)
Dit werkt inderdaad het beste, dan krijg je mooie berekeningen in uren en minuten, en je kan gewoon optellen zonder dat het na de 24 uur weer terug naar 0 gaat.

Ik vul alleen begin- en eindtijd in, en per dag, per week en totaal wordt berekend. Daarin zit ook nog per dag dat er weer een half uur wordt afgetrokken, pauze wordt niet uitbetaald.

Momenteel gemiddeld 41 uur per week :D Ik word per uur betaald :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:00:
[...]

haha, thanks man

dat kan ook omdat ik alleen maar hele uren gebruik, helaas kan ik geen tijden gebruiken bijv. 7 uur en 45 minuten

maar anyways probleem is opgelost :D dus topic kan gesloten worden
Als we topic s die opgelost zijn moesten sluiten kwamen we slotjes tekort. Dat is dus niet de bedoeling. Bovendien is het dan wel zo aardig om ook even de oplossing te posten.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
niesje schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:15:
[...]

Als we topic s die opgelost zijn moesten sluiten kwamen we slotjes tekort. Dat is dus niet de bedoeling. Bovendien is het dan wel zo aardig om ook even de oplossing te posten.
oplossing: omdat ik alleen maar hele uren gebruik zonder minuten kan ik makkelijk getallen gebruiken ipv tijd

wat langezwieper zei, werkte niet bij mij... maar bij sommige wel zoals bij Motrax
kunnen jullie misschien stap voor stap uit leggen hoe je dat hebt gedaan? Bij mij gaat het steeds mis bij mij komt het steeds weer op 0:00 en als ik over 0:00 ga, dan begint hij weer op 8:00 en daarna 16:00 and so on.... :'(

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 14:07
Dan moet je de cel met het totaal als volgt formatten: "[u]:mm" ... de haakjes om de "u" zorgen ervoor dat de cel gewoon doortelt en niet naar nul gaat.

Verwijderd

celopmaak->[u]:mm

Verwijderd

Topicstarter
Heren, dit is perfect... Dat heb ik niet geleerd tijdens mijn ECDL cursus

bedankt!!
Pagina: 1