Toon posts:

[ASP] SessionID gebruiken over meerdere webservers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoeken ben ik er niet uit gekomen of / hoe het volgende mogelijk is:

Wanneer een gebruiker op webserver 1 een pagina opent wordt er een SessionID gegeven, is het daarna mogelijk wanneer de bezoeker naar webserver 2 wordt doorgewezen dmv van een inlog de SessionID op webserver gelijk blijft?

> Windows 2003 > IIS 6.0 > ASP

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 07:55 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Als je sessiegegevens in een database opslaat die door de apps op beide servers wordt uitgelezen dan kan dat ja.

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je sessions moeten worden geshared. En wat faabman al aangeeft, dit kan d.m.v. een SQL database, of je kan één van de beide servers definieren als een state server.

Gebruik hiervoor de web applicatie web.config. Voor een state server moet je op de server, welke de sessions shared, de tool aspnet_stat.exe laten draaien.

Voor een database oplossing moet je een .sql file uitvoeren voor het aanmaken van de benodigde tabellen.

:edit
Oke, TS heeft het over ASP. Stom. 8)7 Had vanmorgen maar één bakkie op.

[ Voor 8% gewijzigd door robertpNL op 17-11-2006 13:23 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Gebruik je ASP , of ASP.NET ?
In ASP.NET kan je in je web.config aangegeven waar de 'session-state' moet bewaard worden. Je kan die dan idd bv in een DB bijhouden.

https://fgheysels.github.io/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
robertpNL schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:46:
Je sessions moeten worden geshared. En wat faabman al aangeeft, dit kan d.m.v. een SQL database, of je kan één van de beide servers definieren als een state server.

Gebruik hiervoor de web applicatie web.config. Voor een state server moet je op de server, welke de sessions shared, de tool aspnet_stat.exe laten draaien.

Voor een database oplossing moet je een .sql file uitvoeren voor het aanmaken van de benodigde tabellen.
Dat is zo bij ASP.NET ja. De TS heeft het hier over ASP. Daarvoor zou je zelf een simpel sessie systeem kunnen schrijven d.m.v. een database.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 15:52

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ik heb weleens een oplossing gezien waarin het session object overschreven werd oid. Daarmee werd dan altijd een verbinding gemaakt met een sql server database en werd de sessie altijd daaruit gehaald. Maar hoe dat precies was weet ik niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt is gebruik gewoon asp, dus geen .net

Ik denk dat er iets van een function moet zijn om de session met te zenden via een hash beveiliging en op de andere server te overteschrijven.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:07:
Ja klopt is gebruik gewoon asp, dus geen .net

Ik denk dat er iets van een function moet zijn om de session met te zenden via een hash beveiliging en op de andere server te overteschrijven.
Die methode is voor zover ik weet niet beschikbaar in classic ASP. Moderne platforms als .net en coldfusion MX hebben die mogelijkheid er wel inzitten. Uiteindelijk is de implementatie die door die platforms gebruikt wordt ook in ASP na te bouwen.

offtopic:
Al raad ik je, los van dit "gebrek" van ASP wel aan om naar een nieuw platform uit te kijken, ASP heeft namelijk zijn beste tijd voor het ontwikkelen van websites in het Web 2.0 tijdwerk wel een beetje gehad...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Als je LoadBalanced werkt moet je zorgen dat één gebruiker op dezelfde server blijft tijdens een sessie. Dit kun je instellen.

Meer info: How To Handle Web Client Session State in an Application Center 2000 Cluster
Pagina: 1