Multiple files rename: ik kom er niet uit...

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 11:01
Hoi!

Ben bezig om al m'n foto's uit te zoeken. Ik heb op dit moment 4 directories met foto's met verschilllende namen erin. Deze wil ik allemaal hernoemen volgens dezelfde structuur, maar ik krijg het niet voor elkaar :S. Heb al verschillende tools geprobeerd, maar die zijn meer om 1 woord (bv. 'resize') weg te halen of de extensie te veranderen..

Voorbeeldje: De eerste 2 foto's van map 2 heten: 'PICT0010.JPG' en 'PICT0719.JPG' Ik wil deze hernoemen naar 'PICT0358.JPG' en 'PICT0359.JPG', etc. etc.

Kan iemand me vertellen hoe dit moet? Thnx!

Verwijderd

Probeer irfanview, heeft een batch opslag functie openen en hele map opnieuw op laten slaan met naam startend vanaf nummer naar keuze.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16
Irfanview inderdaad:
- File
- Batch conversion/rename
- Selecteer bestanden en sleep ze naar links
- Selecteer optie Batch Conversion - Rename Result Files
- Name Pattern: vul een naam in, Irfanview maakt er een logische volgorde van

Mijn YouTube Channel

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 11:01
Bedankt voor alle reacties, maar heb het net warempel zelf opgelost. Met 'therename' welteverstaan, perfect programmaatje! Het is alleen maar bedoeld om files te hernoemen, maar het doet z'n werk uitstekend.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Total Commander heeft een geweldige Multi Rename Tool

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

CAP-Team schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:06:
Total Commander heeft een geweldige Multi Rename Tool
Om schepje bovenop te zetten: als je per ongeluk fout boel files hernoemt, en je hebt nog niks hierna veranderd: je kan fout alsnog herstellen zodat filenamen hersteld worden. Zo zie je maar met total commander :)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49

NoTimeRemains

I know

'exifer' is ook een fijn progje.
daarmee lees je bepaalde info van het bestand af, bijv. de datum waarop deze gemaakt is en hiermee kan je bijv. de datum zo vastleggen op de seconde af.

ik heb mijn fotos dan oook op dd-mm-yy hh.mm.ss.jpg zo heb je altijd een makkelijke bestandsnaam...

veel succes

This is the Way.

Pagina: 1