Toon posts:

Probleem bij PCI-geluidskaart CMI8738

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit al dagen te zoeken naar een oplossing voor mijn probleem (ook op dit forum), maar heb deze helaas niet gevonden, dus vandaar dat ik dit topic start.

Ik heb een Medusa 5.1 Surround headset, welke ik heb aangesloten op een CMI8738 PCI geluidskaart (deze ondersteunt 5.1).

Nou is mijn probleem dat het signaal dat naar mijn subwoofer / centerspeakers gaat op de een of andere manier is omgedraaid !! Mijn centerspeakers proberen dus de bass weer te geven, en mijn subwoofer de 'centertonen'.... Ik heb al alle mogelijkheiden van stekkers wisselen en configs etc geprobeerd, maar dat verhelpt het probleem niet.

Met de driver van mijn vorige geluidskaart kon ik aanvinken het signaal om te draaien ("midden-uitvoer/bass wissel" geheten), maar bij de driver van deze kaart heb ik dit helaas niet kunnen vinden.Weet iemand hoe ik dit signaal wél omgezet krijg ?

Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog vergeten te zeggen dat de Center en Subwoofer van m'n headset op 1 jack zitten.

Verwijderd

Als 't goed is zit er een jumper op de pci kaart om de uitgang om te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, wat is dat precies en waar kan ik die vinden ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje eigen inzet mag ook als iemand iets aangeeft wat je niet snapt. Als je de overduidelijk niet relevante hits over de huisdierendiscountzaak en het Citroen busje overslaat heb je met google op "jumper" nota bene met de 5e hit een link naar een Nederlandstalig Wikipedia artikel erover :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik was beetje overhaast in mijn rea\ctie, heb 't inmiddels ook gevonden wat 't is, alleen heb ik nu geen idee wat ik nou moet veranderen. Dat heb ik niet kunnen vinden ... 8)7 Ik zal ff 'n fotootje van m'n soundcard bijvoegen...

Verwijderd

Topicstarter
Hier 'n foto van mon geluidskaart met 2(??) jumpers waarvan ik niet weet hoe ik ze zo moet zetten dat de center/sub wisselen. Zoals op de foto zijn ze onveranderd.
Modbreak:1) we zien geen foto
2) graag informatie toevoegen aan je vorige post met de edit-knop ipv een nieuwe post te maken :o

[ Voor 30% gewijzigd door een moderator op 18-11-2006 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier 'n foto van mon geluidskaart met 2(??) jumpers waarvan ik niet weet hoe ik ze zo moet zetten dat de center/sub wisselen. Zoals op de foto zijn ze onveranderd.

http://www.freaksforlife.nl/soundcard_cmi8738.jpg
Modbreak:Gebruik de Edit-knop ipv te schoppen. Meermaals achter elkaar in eigen topic posten binnen 24u wordt gezien als schoppen en kan tot een slotje leiden. Dat ga je dus krijgen als je hier nogmaals achteraan post voordat iemand anders iets post...

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 18-11-2006 13:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoek gewoon even de handleiding van dat ding op en kijk wat JP6 en JP7 doen :z

Oslik blyat! Oslik!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Download gewoon de handleiding van de kaart van de site van de fabrikant, dan kun je eea zelf uitzoeken, als je het dan nog niet uitvind kun je nog eens vragen, zelf uitzoeken levert imho meer voldoening dan alles voorgekauwd krijgen.

Just my two cents :D

Gewoon sneller typen, dus :D

[ Voor 5% gewijzigd door MadDog11 op 18-11-2006 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn probleem is opgelost ! Ik heb beide jumpers omgezet naar 3-5 3-5.

Allereerst wilde ik iedereen even bedanken voor zijn hulp.
Daarnaast wil ik nog ff wat anders kwijt: jullie zeggen wel zo makkelijk "zoek eerst gewoon even dat, en doe eerst even dit voordat je gaat posten", maar voor iemand die geen enkel benul heeft dat datgene ook maar bestáát en wat mogelijk is, is dat vrij moeilijk zelf te bedenken....gelukkig kwam ik er wel, dankzij jullie 'hints' enzo :$ Nogmaals bedankt !
Pagina: 1