Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel virus maar wordt niet gevonden?

Pagina: 1
Acties:

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb een raar virus te pakken dat niet wordt gevonden door mijn virusscanner (Symantec Antivirus 9.0.1.100) en Ad-aware. Ook mijn firewall (van Lavasoft) merkt kennelijk niets verdachts op.
Het vreemde is bovendien dat het virus geïnstalleerd lijkt te worden zodra ik voor het eerst (na clean install van WinXP (SP1 overigens)) nieuwe virus definitions download.

Na verloop van tijd krijg ik dan de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.webtrash.nl/got/virus.gif

Herkent iemand dit en heeft iemand misschien een oplossing? Opnieuw clean install en andere virusscanner? Updaten naar SP2 misschien?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat bericht is niet het gevolg van een virus, maar van de Windows 'Messenger Service'.
Download Shoot The Messenger om dit probleem te verhelpen, of installeer gewoon SP2.
Dit laatste is sowieso sterk aan te raden.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Dit is geen virus maar spam. Het is een messenger service bericht. Draai eens hitman pro, die zet onder andere de messenger service uit want die heb je helemaal niet nodig.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Download SP2, en zet die ergens apart. (andere schijf/partitie, usb-stick enz..)
Formatteer de partitie waar je nu XP op hebt geïnstalleerd, clean install XP SP1, zonder internet verbinding !! Installeer SP2, installeer een betere virusscanner en eventueel een firewall.
Dan pas contact maken met de boze buitenwereld en gaan updaten.

Je kunt natuurlijk proberen om nu SP2 te installeren, en met een andere (online) virusscanner de rommel eruit te krijgen.
Misschien is een blik op een HijackThis log al genoeg om de nu aanwezige rommel te verwijderen.
Het lijkt mij een adware programma, geen echt virus.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

start->run->type "services.msc" (enter), ga naar messenger service, dubbelklik, stoppen en startup type op disable zetten, ga naar tabblad logon en zet profile 1 ook op disabled.
Nu heb je voortaan geen messenger ellende meer :)
(daarna windowsupdate uitvoeren en hitman pro draaien :) )

[ Voor 12% gewijzigd door blobber op 17-11-2006 01:19 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
blobber schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 01:17:
start->run->type "services.msc" (enter), ga naar messenger service, dubbelklik, stoppen en startup type op disable zetten, ga naar tabblad logon en zet profile 1 ook op disabled.
Nu heb je voortaan geen messenger ellende meer :)
(daarna windowsupdate uitvoeren en hitman pro draaien :) )
Bedankt voor jullie reacties, het lijkt opgelost. Ik zal maar 's een update naar SP2 gaan doen. Nogmaals bedankt.
Pagina: 1