Gentoo / E17 iconen kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:43
Aangezien ik nog maar een n00bje ben wat betreft Linux zal de oplossing vast simpel zijn, maar ik kom er écht niet uit momenteel.
In E17 heb ik om de een of andere reden voor bijna geen enkel programma meer een icoon in mijn application menu.
Ook linksbovenin in het programma zelf en in de shelf onderin komen witte vierkantjes te staan waar eerst icoontjes van het desbetreffende programma stonden.

Dit is gebeurd nadat een vriend via SSH root van me had gekregen om te kijken waarom xmms2 errors gaf bij het emergen.
Hij heeft toen ook mijn installatie wat opgeschoont (ik vertrouw hem hiermee, aangezien hij degene is die me bij alles wat me niet lukt helpt, en ook al een aantal keer over SSH mijn installatie heeft gered :P)
Vermoeden is dus dat hij hierbij iets heeft weggegooid wat niet weggegooid had moeten worden, alleen wát is de vraag natuurlijk.
Emerge -uavDN world is al gebeurd, waarbij ik ervoor heb gezorgd dat jpeg, gif en png in m'n useflags staan.
Ook 'import' (de functie van Imagemagick) doet het niet meer, ook niet na het her-emergen van Imagemagick, dat zou natuurlijk relevant kunnen zijn.

Het vreemde is dat er enkele apps zijn die wél nog een icoon hebben (Java control-panel bv.)

Als er verder nog info nodig is, dan zal ik m'n best doen om eventuele vragen te beantwoorden.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

al eens in je history gekeken wat hij heeft gemeukt?
dat kan je in dezen verder brengen :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Wormaap
Als ik zo rondkijk heeft'ie alleen VLC verwijderd (heeft'ie vantevoren gevraagd)
Dan nog de volgende regel: equery depends xmms | xargs emerge -C.
Dat houdt neem ik aan in dat alles wat xmms als dependency heeft verwijderd wordt?
En dan nog revdep-rebuild en emerge --depclean.
(History... Weer wat bijgeleerd)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja xmms is weg.
dus dat is logisch.
een revdepje kan ook geen kwaad en die emerge --depclean ook niet veel (mogelijk wel maar toch).
het lijkt me niet door de handelingen die jij beschrijft te zijn gebeurt.

alleen ken ik E17 niet dus kan ik er weinig goeds verder van zeggen (sorry).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Heeft hij misschien je e17 geupdatet? E17 is namelijk een bijzonder onstabiele (in functionaliteit) window manager en is pas van hun .edj files overgegaan naar .desktop bestanden; daarmee waren ze ook alle icons kwijt.

Ik weet overigens niet of dat nu uberhaupt al opgelost is.

• Wormaap
E17 zelf is voor zover ik weet niet geupdate geworden.
Mijn CVS-snapshot is sowieso nog geen week oud, dus dan zit ik waarschijnlijk toch al na die overgang?

• Wormaap
Kicken binnen 24 uur mag dan wel niet, maar dit is niet echt een kick :p
Probleem opgelost... Heb handmatig in de application-menu configuratie m'n apps hun icoontjes opnieuw toegewezen.
... Soms kan het zo simpel zijn :)

Al vraag ik me wel nog steeds af waarom dit is gebeurd, en hoe ik het toewijzen van de iconen automatisch kan laten doen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Wormaap op 17-11-2006 15:23 ]

Pagina: 1