Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verscheidene problemen met VP930

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik bezit nu zo'n week over een Viewsonic VP930 welke na aanleiding van het ultime tft topic voor mij geschikt leek te zijn.

Nu stond er in dit topic dat deze tft geen problemen heeft met overshoot, volgens mij heb ik dit helaas wel. Als ik bijvoorbeeld de muis snel beweeg over wat donker blauwe achtergronden zie ik een soort negatief van de pointer erachter aan hangen (dus witte rand, zwarte inhoud). Verder is dit ook wat vervelend met films waarbij er bij wat snellere bewegingen op bepaalde kleurcombinaties een heldere gloed te zien is. Bijvoorbeeld bij The Tonight Show is in het intro een biljart bal die over de tafel heen geschoten wordt, hier is dan achter de biljartbal aan een wat lichtere kleur te zien ipv de normale kleur van het doek.

Verder heb ik ineens wat problemen met de OSD, om de een of andere reden werkt de OSD timeout setting ineens niet meer (of nooit gewerkt maar dit is me eerst nog niet opgevallen dan) wat als irritant gevolg heeft dat de melding DVI die bij elke resolutie wijziging verschijnt niet automatisch weg gaat totdat ik op de knop voor het OSD druk. Ghosting zelf vind ik niet zo'n punt omdat het gewoon dezelfde kleur blijft, maar dit is wel zeer vervelend omdat er dus een heldere kleur in de plaats komt.

Verder is zojuist de PerfectSuite software ermee gestopt, deze werkte eerst dus wel maar nu zijn alle tabs greyed out behalve de Options tab. En crashed het programma wanneer ik de pivot function aan/uit wil zetten. Volgens mij kan de software niet meer met de monitor communiceren want input veranderen via de PerfectSuite werkt ook niet meer.

Hebben meer mensen ervaring met dit overshoot probleem of is dit mischien een scherm met mankement en moet ik hiervoor Viewsonic opbellen?

Verwijderd

Ik heb geen last van overschoot voor zover ik weet. De rma dienst van Viewsonic ben ik helemaal niet over te spreken. Als je binnen de 28 dagen na aankoop kan melden ruilen ze gelijk om voor een nieuw scherm. Zeker doen dan. Als je daarbuiten valt krijg je systematisch een slecht scherm.
Origineel had ik een dood vliegje in mijn tft, deze exemplaren heb ik gehad na rma:
1) origineel: vliegje
2) fysieke beschadigingen aan voet, en zeer oneffen backlightbleeding
3) 2 dooie pixels
4) dooie pixel, deze heb ik gehouden na verschillende maanden omruiling ben ik het beu en ik denk bij de volgende omruiling toch weeer een slechtere te krijgen.

Viewsonic slaagt er dus in om systematisch schermen te sturen die ze reeds binnen hebben gekregen door een omruiling zonder het desbetreffende probleem eerst te verhelpen. De slechte schermen worden dus van klant naar klant gestuurd.

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 05:02
Ook ZEER slechte ervaringen met VIEWSONIC RMA dienst

Bij mij viel het digitale signaal steeds uit, kreeg uiteindelijk na 3 weken een swap? Bleek dat die ouder was dan degene die ik had teruggestuurd.....Deze had dan weer het probleem dat ie na 1 uurtje uitviel en werd ontzettend warm. Teruggebeld en wederom 4 weken moeten wachten voor een nieuwe....

Voor mij hoegenaamd GEEN viewsonic meer !!!!

Maw zo snel je kan bellen en elke dag terugbellen om te horen of er al een vervangmonitor is !

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12

BNX

Hier ook zéér brakke ervaring met RMA van ViewSonic,

het ging om jouw grotere broertje, de VP201b

erachter staat de productiedatum, was bij aankoop MAART 2005

1e JAN2005 strepen bij zwart beeld (verticaal)
2e DEC2004 USB hub zit volledig verkeerd, verkeerde printplaat erin
3e NOV2004 bij aankomst beschadigd en gehavend (na schoonmaken nog grote vlek rechts)
4e JAN2005 zelfde strepen bij zwart beeld (verticaal) + extra donkere vlekken rechtsboven
5e MRT2005 zelfde monitor terug wat ik (g@#%$%$#omme) origineel gekocht had,
vermelde defect uiteraard aanwezig

daarna na veel boze telefoontjes kreeg ik eentje uit DEC2004 met 1 defecte rode pixel,
verder perfect in orde. Aangezien 1 defecte bij 1600x1200 niet te zien is ben ik eindelijk tevreden,
bijelkaar ruim 2 maanden geduurd!!!!!

CONCLUSIE: ViewSonic maakt zéér mooie goede monitoren, maar RMA afhandelink is zwaar onvoldoende :(

[ Voor 34% gewijzigd door BNX op 23-11-2006 09:53 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat klinkt lekker dan, ik heb ze laatst in ieder geval opgebelt om rma aan te vragen. Dit was wel binnen 28 dagen na aankoop dus ik hoop dat het allemaal goed komt.

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 05:02
Vorige wonesdag een zeer kwade telefoon gedaan naar de call desk. Ik weet het, die mensen kunne er ook niks aan doen, maar was het stilletjes aan beu.....Heel het geval uitgelegd dat ik reeds een swap gekregen had en dan nog te laat gezien de koerier op een bepaalde datum zou langskomen en 3 dagen later arriveerde. Heb dan ook gezegd de Belgische organisatie "TESTAANKOOP3 onverwijld in te lichten dat zulke praktijken echt niet door de band kunnen. Ik koop een professioneel model van veel geld en wil dan ook een professionele afhandeling.

Alle gekheid op een stokje, Gisteren een koerier aan de deur.....Grote doos met daarin...U RAADT HET NOOIT !!!! Een SPLIKSPLINTERNIEUWE VP2030B manufactured october 2006......Mijn vorige was een VP201B....Perfect scherm, geen dooie pixels, goed beeld !

Toch wel erg dat je eerst zo hard moet gaan pushen om iets gedaan te krijgen !

Verwijderd

Hm de reacties hierboven lezende besef ik dat dit des te meer bevestigend is dat Viewsonic systematisch zijn oude schermen die ze reeds terug hebben gekregen wegens defect gewoonweg naar de volgende sturen die op een scherm zit te wachten zonder ook maar iets aan het probleem te doen.
Dit vind ik ergens frauduleus !
Pagina: 1