Toon posts:

PC: computer gaat aan, maar slaat op tilt

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hola!

Sinds 2-3 maanden heb ik een Compaq Desktop-pc. Prima dingetje, niets mis mee...
...tot gisteren.

Toen ik gisteren voor zo'n 32 uur wegging van huis, ben ik vergeten m'n computer uit te zetten. Nou ja, ik wilde hem remote (via logmein.com) rond 22 uur uitzetten. Toen ik echter inlogde, bleek dat mijn computer niet aangesloten was op het netwerk en ik 'm dus niet uit kon zetten. Balen.

Toen ik thuiskwam meteen m'n pc uitgezet en daarna weer aan. Maar hij deed vrij weinig. Zodra ik hem aanzet, gaan de ventilatoren blazen als een malle, maar krijg ik geen beeld te zien op m'n monitor. Ook na het afkoppelen van de stroom voor een half uur tot uur krijg ik geen resultaat.

Wie weet wat dit is en hoe ik het oplos? Is m'n pc totaal verloren, of is het een kwestie van een nacht lang rust gunnen (zo ja; met, of zonder voedingskabel?)?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een PC die kapot gaat van 32 uur aanstaan? Wat voor hardware zit er dan in? Mijn server staat al 2 jaar continue aan....

Geef de PC inderdaad maar wat rust. En ga sparen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik begrijp er ook echt geen fok van. Ding is nog geen 3 maanden oud en kostte toch zo'n fatsoenlijke 1200 euro...

Verwijderd

Dat is je voeding,

klinkt heel stom, maar maak het hier in de winkel zo vaak mee,
danmist ie net een stroom lijn

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:42:
Ja, ik begrijp er ook echt geen fok van. Ding is nog geen 3 maanden oud en kostte toch zo'n fatsoenlijke 1200 euro...
nou das mooi. Compaq (hp) bellen en laten repareren. Op een pc van 3 maanden oud zit immers nog garantie.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips. Een nachtje rust heeft niet geholpen en er zit inderdaad nog netjes garantie op.

Enig idee of ik met zo'n reparatie meteen al m'n HDD-gegevens kwijtraak?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst backup maken. Hard disk in een andere PC hangen en data backuppen naar een externe harde schijf.

En volgende keer backups maken voor er wat aan de hand is....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nou, weet je wat het hele punt is. Dit zijn enorm hippe HDD's (ofzo). En die kan ik niet in een andere pc hangen hier... Kleinere aansluitingen.

En normaal backup ik echt alles. Tot ik een nieuwe pc kreeg. Verwachtte niet dat ik dat ding zo snel de klöte in zou helpen.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:21:
Ja, nou, weet je wat het hele punt is. Dit zijn enorm hippe HDD's (ofzo). En die kan ik niet in een andere pc hangen hier... Kleinere aansluitingen.

En normaal backup ik echt alles. Tot ik een nieuwe pc kreeg. Verwachtte niet dat ik dat ding zo snel de klöte in zou helpen.
Tis sata.. de rest zal pata zijn dan.

maar als die figuren bij hp een beetje verstand hebben merken ze wel dat t hardware matig is en gaan ze niet je hele hdd opnieuw installeren. beetje overbodig. maar ja das t nadeel van die pc's imho geen persoonlijke service :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:32:
[...]

beetje overbodig. maar ja das t nadeel van die pc's imho geen persoonlijke service :p
Ik weet het. En toch trap ik er steeds weer in... Ik ben wel 100 keer gewaarschuwd voor het kopen van Compaq, maar toch waagde ik de gok. En zie me eens spijt hebben :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen vrienden of kennissen met een redelijk nieuwe PC waar een sATA schijf in kan?

Alternatief: koop een externe behuizing voor een 3.5" disk waar sATA in past (als die er zijn), dan kan je de harde schijf even als USB-schijf gebruiken om daarvandaan de data naar een andere PC te brengen.

[ Voor 56% gewijzigd door gambieter op 17-11-2006 13:58 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis.

Ik ga het topic echter niet verplaatsen. De topicstart is niet uitgebreid genoeg (specificaties?) om een fatsoenlijke troubleshoot mee te beginnen. Wil je toch troubleshooten dan zijn de GoT Search en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een goede start.

Er zit echter nog een maar aan, het systeem is 3 maanden oud en je hebt garantie. Die garantie moet je niet laten schieten, daar heb je immers voor betaalt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.