Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

n/s groot probleem met positief geladen objecten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 14:04
ik zit nu in 2 vwo en moet research doen naar wat er gebeurd als je 2 positief geladen objecten (zelfde objecten, zelfde spanning enzovoort) tegen elkaar aandrukt. eerst dacht ik aan afstoting maar toen ik verder ging denken wist ik het niet meer want als je met kracht ze toch tegen elkaar aanduwt dan zou je toch verwachten dat je een positief geladen object krijgt dat elkaar niet meer afstoot. maar toen ik aan magneten ging denken klopte die theorie ook niet meer want 2 positieve magneten tegen elkaar aangeduwt willen nog steeds weg van elkaar. wat is het nou, heb al 2 uur lopen google maar ik kom er niet aan uit

[ Voor 0% gewijzigd door Speeddragon op 16-11-2006 22:23 . Reden: spelfout ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ze stoten elkaar af, aantrekking tussen noord en zuid ( - & + )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Speeddragon
dat is nog wartaal voor me(ssry) ik bedoel zeg maar je hebt object 1=+ en 2=+,,, die duw je met wat kracht tegen elkaar aan zodat ze tegen elkaar aan komen. dan heb je toch gewoon 1 +object of is dat te makelijk gedacht

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

SPEEDDRAGON schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:27:
dat is nog wartaal voor me(ssry) ik bedoel zeg maar je hebt object 1=+ en 2=+,,, die duw je met wat kracht tegen elkaar aan zodat ze tegen elkaar aan komen. dan heb je toch gewoon 1 +object of is dat te makelijk gedacht
Neen dat is te gemakkelijk, tenzij je ze hard genoeg tegen elkaar duwt ( zodat het ECHT 1 geheel is )
Wat doe je in de les? Propjes schieten? :o

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Speeddragon
opletten :o ,, we moesten het doen als research maar de halve klas snapt er niks van,,,,, maar ik bedoel dus echt ze helemaal op elkaar duwen (b.v 2 geladen pvc buizen allebei positief geladen) dat als je die op elkaar duwt blijven ze dan elkaar nog steeeds afstoten als ik ze weer loslaat of blijven ze dan bij elkaar? (bedoel je met 1 geheel, helemaal tegen elkaar leggen inplaats van alleen uiteindes of gedeeltes??)

p.s hoezo zou ik op vwo zitten alsik propjes schiet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Speeddragon op 16-11-2006 22:47 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Dit is toch al te basic... Positief en positief stoten elkaar af, als je een vol object hebt (een PVC buis bijvoorbeeld) zal dat object alles samenhouden, maar blijft de afstoting. Als je 2 gelijk geladen delen tegen elkaar perst, blijven ze afstoten. Zodra je stopt met drukken (= de afstoting tegenwerken) zullen de 2 delen van elkaar weg bewegen. Als je een positief geladen object in 2 breekt, zonder de lading te beïnvloeden, zullen de 2 helften van elkaar weg bewegen.

Meer is er niet te vertellen imho, deze gaat dicht (tenzij je me ervan kan overtuigen dat je daadwerkelijk zelf voldoende inzet hebt getoond, en dat je iets wil en kan aanvangen met de antwoorden die je geboden worden).

[ Voor 33% gewijzigd door naftebakje op 16-11-2006 22:50 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Snakiej schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:29:
[...]

Neen dat is te gemakkelijk, tenzij je ze hard genoeg tegen elkaar duwt ( zodat het ECHT 1 geheel is )
Kernfusie, dan krijg je wel "wat" energie :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.