Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe: NIC's disconnecten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit MoBo heeft deze twee identieke onboard NIC's: Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller.
Een hangt aan een ADSL modem, de ander via een crossed cable aan een xbox.

Op willekeurige momenten raken één of beide NIC's hun verbinding met netwerk kwijt. De volgende melding kom ik tegen in event viewer:
Event ID 4202
"The system detected that network adapter Marvell...88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller was disconnected from the network, and the adapter's network configuration has been released."

Beide NIC's hebben een vast IP adres, maar ik zie geen MAC adres vermeld. Is dit een mogelijke oorzaak? Zoja, hoe krijg ik een MAC adres toegewezen aan beide NIC's?

Vast bedankt.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
Elke NIC heeft al een MAC adres, anders is er geen communicatie mogelijk op L2. Doe maar eens een ipconfig /all en kijk wat er staat achter physical address.
Hoe lang valt ie uit? Al andere NIC drivers geprobeerd? Als je IP adresses toch vast staan, hoe staat de service DHCP client,(services.msc) staat die uitgeschakeld?

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 23:05
Wanneer werkt het weer?
Als na een reboot van de pc het netwerk weer werkt, zou ik eens naar de drivers kijken.
Dan niet bij Asus halen, maar bij Marvell

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 08:25
Ik heb met hetzelfde moederbord ook zo'n soort probleem ... Ik heb geen router maar heb een verbinding met @home. Soms tijdens het surfen kan hij een website enkele seconden niet vinden maar na een paar keer refresh werkt alles weer normaal.

Met downloaden heb ik zover ik weet geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
@medendo: Inderdaad, bij ipconfig staat er wel een mac adres.
Ik heb de laatste Marvell drivers geinstalleerd, maar geen verbetering.
DHCP client service start automatisch.

@GarField000: een reboot is niet nodig, het wordt vanzelf wee hersteld na een paar seconden, maar dan is mijn adsl verbinding verbroken.

Al met al niet rampzalig, maar eerder irritant.

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01-2025
ik zit met hetzelfde probleem ik heb een p5w dh deluxe met marvell yukon nic. Deze heeft ook geen mac adres.
Ik kan geen verbinding maken met internet :(
Is het normaal dat deze nic geen mac adres heeft.
Ik heb een directe verbinding (telenet) zit niet achter een router.

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01-2025
OPGELOST!!!
ik heb het mac adres van mijn usb lan adapter (die ik bij mijn telenet installatie oude pc kreeg) ingevuld bij de advanced properties , network adres and it works!!!! :) (thx to dukey)

[ Voor 4% gewijzigd door royozz op 23-11-2006 18:28 ]

Pagina: 1