Mac OS X 10.4 Terminal kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb net mijn gloednieuwe mac ontvangen, hartstikke leuk natuurlijk :D. Als die-hard linux fanaat is de Terminal een van mijn favo apps, deze staat dan ook altijd open :). Nu is er een klein probleempje, ik heb vrij brakke ogen, het probleem zit hem met name in het zien van contrast. In de terminal gebruik ik graag kleurjes, voor ls bijvoorbeeld, nu stelde ik met gnome-terminal altijd de kleuren iets lichter in, zodat het contrast groter wordt. Met de OS X terminal kan ik die optie niet vinden, het gevolg is dit:

Afbeeldingslocatie: http://blubber.student.utwente.nl/~blubber/terminal.png

Dat blauw, dat is voor mij praktisch onzichtbaar, ik vraag me dus af of er een optie in de terminal zit om de kleuren anders in te stellen.

• Blubber
  • Niet online
Je kunt daar voor zover ik weet enkel de voor en achtergrond kleur instellen. Wat ik eingelijk zoek is een manier om de interpretatie van ansi kleurcodes te veranderen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35

breinonline

Are you afraid to be known?

Helpt een iets doorzichtig venster niet om het contrast te vergroten zodat het wel blauw wel zichtbaar is?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

in de terminal

Terminal -> vensterinstellingen -> kleur -> vinkje bij 'schakel ANSI kleur uit'

dan is het opgelost

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:52:
in de terminal

Terminal -> vensterinstellingen -> kleur -> vinkje bij 'schakel ANSI kleur uit'

dan is het opgelost
Dan wordt de terminal monochroom. Dat is niet de bedoelingen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Op Setting up the Mac OS X 10.4 Terminal.app staan een aantal tips om de terminal goed ingesteld te krijgen. Er staat daar ook een verwijzing naar TerminalColors, waarmee je de ANSI kleuren kunt aanpassen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Blubber
  • Niet online
Daedalus schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:12:
Op Setting up the Mac OS X 10.4 Terminal.app staan een aantal tips om de terminal goed ingesteld te krijgen. Er staat daar ook een verwijzing naar TerminalColors, waarmee je de ANSI kleuren kunt aanpassen.
Ahh, precies wat ik bedoel, en nog meer nuttige tips, hartstikke bedankt!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iets heel anders: met macports (http://www.macports.org) kan je gnome-terminal installeren (en een hoop andere typische *nix tools).
Pagina: 1