AthlonXP2400+ (socket 462) incl heatsink verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• IceglovE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 23:39
Hoi!

Het agp slot op mijn moederbord is doorgebrand (evenals de agp kaart...) en nu heb ik een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart gekocht. Ik wil graag in een keer de processor met heatsink overzetten naar het nieuwe mobo, kan dat? De heatsink steekt over dat hendeltje van de socket heen, dus het hendeltje zou maar een klein stukje omhoog kunnen.
Ik heb nog niet eerder een processor verwijderd, dus ik wil eerst wat zekerheid.

Bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door IceglovE op 16-11-2006 21:30 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Waarschijnlijk niet. Maar om wat voor socket gaat het. Je kan het beste de cooler er even af halen. Wel is het dan ook het beste om de pasta te vervangen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom in 1 keer ?
Kan wel, kost iets kracht, maar is niet aan te bevelen, je trekt snel een pinnetje krom.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Nee, dat kan niet (tenzij de CPU aan de heatsink is vastgelijmd of zo). Je zal de koeler eerst moeten verwijderen en dan kan je het hendeltje omhoog doen om de CPU uit z'n socket te halen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DEVoTi0N schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:32:
Waarschijnlijk niet. Maar om wat voor socket gaat het. Je kan het beste de cooler er even af halen. Wel is het dan ook het beste om de pasta te vervangen.
Kijk in de topicstart ;)
Ik zou ook gewoon de koeler er vanaf halen, dat is gewoon het makkelijkst. Even een beetje pasta opsmeren en dan werken met die hap.

Wauw, een sig!

• IceglovE
DEVoTi0N schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:32:
socket A/462

En ik wil het graag in 1 keer doen omdat ik geen koelpasta heb |:(

[ Voor 10% gewijzigd door IceglovE op 16-11-2006 21:35 ]

Verwijderd

ja dan moet je je cpu/mobo kapot trekken, haal gewoon wat koelpasta bij de locale pc boer het risico is gewoon te groot om iets kapot te maken

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

IceglovE schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:34:
[...]

socket A/462

Koelpasta moet er ten allertijden op. Anders heb je kans dat je hem overhit maakt >> kopt maakt.

Wauw, een sig!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Liever een beetje koelpasta dan een nieuwe cpu :S Koelpasta verkopen ze overal en kost je haast niets.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

IceglovE schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:34:
[...]

socket A/462

Voor nood kan dat best een dagje met de oude paste. Gewoon netjes eraf halen en dan morgen een tube paste halen.

• Nielson
  • Nu online
Eruit trekken wil nog wel, maar hoe denk je die cpu dan weer terug te plaatsen in je nieuwe mainboard ? Hard drukken levert je alleen een heleboel kromme pootjes op.

• IceglovE
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:37:
ja dan moet je je cpu/mobo kapot trekken, haal gewoon wat koelpasta bij de locale pc boer het risico is gewoon te groot om iets kapot te maken
Ok, het is duidelijk. Morgen maar weer verder dan. Pc winkels zijn niet open wanneer ik aan mijn pc sleutel ;)

Bedankt!

p.s. er zit nu natuurlijk wel koelpasta tussen heatsink en cpu, maar ik heb op dit moment geen nieuwe om erop te doen.

En ehm Nielson, jij hebt natuurlijk een punt. Als nu het pookje niet omhoog kan, zal op het andere mobo het pookje ook niet omhoog kunnen staan bij monteren en dan werkt het niet

Goed over nagedacht weer IceglovE 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door IceglovE op 16-11-2006 21:43 ]

Verwijderd

is idd gewoon niet (goed) mogelijk, wellicht is het oude laagje nog her te gebruiken hoor, is meestal zoon plak stikkertje standaard en er hoeft echt niet persee pasta op maar het is wel het beste

• IceglovE
Heatsink is eraf, processor ligt in het nieuwe moederbord. De heatsink ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/3472/image1lg5.jpg

Zoals je ziet zit er heel veel koelpasta op de heatsink. Waarom weet ik niet, want ik heb 'm er zelf niet op gezet. Dit spul is nog zacht, betekent dat dat het nog bruikbaar is als ik het naar de goede plek smeer?

Ik weet dat ik zeur maar als het niet nodig is nieuwe pasta te gebruiken scheelt me dat weer naar de pc winkel fietsen: heb overdag niet zoveel tijd op het moment.

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nope, het beste is gewoon om de oude koelpasta er af te halen en er even weer wat nieuwe op te smeren.

• IceglovE
Ok, zal ik doen.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen: van een shuttle spacewalker AK-32 met een Radeon9000pro naar een Gigabyte GA-7VAXP met een geforce 4 ti4600 (128mb). In 2002 was ik de man geweest ;)

• Nielson
  • Nu online
Nee joh, hier zit nog meer dan genoeg op. Desnoods veeg je iets van die grote vlek naar het kleine rechthoekje (waar dus de core contact maakt) maar is eigenlijk niet nodig.
Pagina: 1