[Router] Steeds uitvallen

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Misschien een beetje vage topic titel, maar hier valt regelmatig de verbinding weg, met andere woorden je krijgt de melding dat de netwerkkabel is onderbroken en 2 seconden later is die er weer.

Het betreft hier om een Zyxel Prestige 6200 wlan modem (adsl 2). Na opnieuw in cmd ip te hebben aangevraagd pakt ie het gewoon. Verder werkt het zoals het moet doen.

Ook heb ik contact gezocht met de helpdesk van mijn provider (soms gaat dit gepaard, deze storing met het uitvallen van de dsl line). Die adviseerde mijn de laatste firmware te gebruiken (al reeds gedaan) en ze hebben enkele checks uitgevoerd naar de lijn toe.

Moet ik het in een gebroken kabel zoeken, PC's, of de router zelf wat niet lekker is (is net klein jaartje oud) omdat ie telkens die melding geeft?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Het lijkt mij een lokaal probleem daar het uitvallen van de wan poort op een router niets zou mogen betekenen voor je Lan poorten / wifi tranceiver.

Als je het mij vraagt zou ik eens kijken of je router niet spontaan reboot.

Mischien zit er wel ergens een uitleesbare up timer waaraan je kunt zien dat hij recenter is opgekeomen als dat je op basis van jou handelen zou verwachten.

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Als alleen de lan verbinding uitvalt en de uptime van je router gewoon 'doorloopt' heb ik inderdaad te maken met een lokaal probleem. Probeer het eens met een andere netwerkkabel of desnoods een andere pc.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Het is niet echt lokaal, meer op alle pc`s dat ie de melding geeft.

Misschien kan het komen dat er ergens een brakke kabel zit..Maar lijkt me stug, of zal hij struikelen dat er nog een belkin wlan router achter zit? (die heeft nog zijn eigen ip, lastige broertje die elke keer dat ding reset..).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+