Toon posts:

geheugen single channel of deul channel?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb de laptop acer aspire 3613LMi

als ik aan het gamen ben valt me de fps erg tegen wat ik me nu af vraag maakt het veel uit als ik deul channel ga gebruiken me laptop ondersteund het

op moment zit er in

1 gb ddr2 533 mhz
256 mb ddr2 snelheid weet niet

als het uit maakt kan ik gewoon 1gb ddr2 533 mhz er bij in doen en merk maakt niet uit?
(ja ik weet het kan geheugen faq gaan lezen)
die 256 mb gaat er wel uit natuurlijk

ik snap het dit is een brakka intel kaart met shared ram pci-express (256 mb staat ie op nu geloof ik)

vga specs

intel 915GM/GMS,910GML express chipset

ik speel call of duty (de klassiekers;) )

ik heb zelf al op got en google gekeken kan nergens een benchmark vinden van waar ze dat uitgetest hebben met single channel of deul channel kan iemand me helpen heeft iemand ervaring mee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Admin General Chat
Heb je de RAM FAQ ook al gevonden?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
wat zeg ik nu net ja die heb ik wel gevonden maakt ut uit met deul channel met shared geheugen vga staat echt niet in die ram faq hoor of ik ben een bril nodig

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
>>> Processors, Mobo's & Geheugen ???

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik denk dat het in jouw geval wel uit gaat maken. Jouw laptop heeft namelijk een onboard videokaart. Dat betekent dat 'ie zijn geheugen van jouw RAM geheugen afhaalt. Dat betekent ook dat die videokaart veel te weinig geheugenbandbreedte tot zijn beschikking heeft. Als je dual channel gaat draaien in plaats van single channel, krijgt je videokaart 2 keer zoveel geheugenbandbeedte wat wel een aardige performanceboost zou kunnen geven. 2 x 1 GB Is dus wel aan te raden.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:14:
Ik denk dat het in jouw geval wel uit gaat maken. Jouw laptop heeft namelijk een onboard videokaart. Dat betekent dat 'ie zijn geheugen van jouw RAM geheugen afhaalt. Dat betekent ook dat die videokaart veel te weinig geheugenbandbreedte tot zijn beschikking heeft. Als je dual channel gaat draaien in plaats van single channel, krijgt je videokaart 2 keer zoveel geheugenbandbeedte wat wel een aardige performanceboost zou kunnen geven. 2 x 1 GB Is dus wel aan te raden.
tja dat weet ik ook wel wat deul channel doet maar niemand kan me vertellen hier hoe het in praktijk ook daadwerkelijk zo is?

bijvoorbeeld:

single channel 50 fps
deul channel 100 fps

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:22:
[...]

tja dat weet ik ook wel wat deul channel doet maar niemand kan me vertellen hier hoe het in praktijk ook daadwerkelijk zo is?

bijvoorbeeld:

single channel 50 fps
deul channel 100 fps
single channel 4 fps
dual channel 8 fps

:P

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 18:01
Redelijk kansloos dit. Volgens mij wordt er hier geprobeerd om je te helpen hoor, mag je best wel eens wat aardiger reageren. Ik denk met ^^^ dat je inderdaad een bijna twee maal betere performance zal krijgen ten opzichte van single channel. Plus bovendien wat meer geheugen dan je nu hebt. Maar om nu een exact getalletje van ons te eisen voor jouw hele specifieke situatie is wat te veel gevraagd denk ik.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09
Je videokaart is gewoon traag. Daar kan dual channel niet veel aan veranderen. Ik denk dat je in games hooguit een snelheidswinst van 10% mag verwachten. Een verdubbeling van het aantal FPS is zeker niet te verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
slotje graag

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topics gaan niet dicht omdat de starter dat wil, maar omdat ze niet aan de voorwaarden voldoen. Dit topic staat in het verkeerde deel van het forum en is ook nog eens een zoekvraag, dus daarom gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.