Toon posts:

[MCE 2005] Zonder TVkaart toch interessant vanwege Vista?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is al veel verteld over de verschillen tussen MCE 2005, Home en Professional.
Mijn situatie is als volgt.
Wanneer tussen nu en maart volgend jaar MCE of Professional of Home aanschaft, dan leveren
sommige leveranciers Vista couponnen mee.
Hiermee kun je dan volgend jaar Vista verkrijgen. Voor MCE en Pro is dit dan gratis (okay administratiekosten). Voor Home kost het +/- 60 euro.

Ik heb mijn eigen systeem in elkaar gezet (de eerste keer) en kwam erachter dat de ik
de bedrijfsversie van XP pro niet mag gebruiken. Ik wil wel een legaal OS.
Ik dacht eerst Home aan te schaffen kosten 84,50 plus coupon (waarmee ik dus voor 60 euro
naar Vista kan). Ik kan echter ook MCE 2005 aanschaffen voor 94,50 en dan is de upgrade
gratis. Voor professional geldt hetzelfde maar deze is 134,50.

Ik heb geen TVkaart in mijn PC en wil de PC ook niet als recorder gebruiken.
Wil wel muziek afspelen. Gezien het upgrade-voordeel kan ik beter MCE aanschaffen.
Maar ik vraag mij af, of ik dan allerlei drivers en extra overhead meekrijg waardoor mijn OS logger wordt en slechter performed. Wanneer ik de MCE applicatie niet start...is dan het basic OS van
MCE 2005 gelijk aan XP HOME/PROF. Wanneer ik MCE neem en ik start de MCE-applicatie niet op (ik neem aan dat het een aparte applicatie is), is dan mijn performance even goed als XP pro.
Ik ga mezelf herhalen. Sorry als deze vraag te vaak gesteld zou zijn. Ik heb echt wel gezocht!
Het is mijn eerste keer dat ik in dit forum schrijf O-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MCE is XP Pro met een beperkt aantal limitaties t.o.v een normale Pro (kan standaard niet in een domain bijvoorbeeld), maar als je de MCEShell en bijbehorende ehXXXXX services handmatig opstart werk je eigenlijk met een XP Pro.

Als je geen TV kaart erin stopt vind ik MCE eigenlijk niet zo veel meer bieden dan een standaard XP met mediaplayer naar keuze...
Zo kun je niet out of the box een video playlist samenstellen (wat Mediaplayer met .wpl lists wel doet).

Maar goed, dat ben ik (ik heb er zelf een asx playlist generator voor gemaakt, werkt ook :P )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device