Dvd brander leest niks

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Goedenavond allemaal,

Omdat ik niet echt wist in welk topic ik moest met dit probleem heb ik maar besloten om het hier te posten, aangezien het waarschijnlijk aan mijn dvd brander ligt.

Het probleem:

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc maar om de een of andere reden word mijn dvd brander (benq DW 1670) wel herkend door windows XP en kan ik ook gewoon in de mappen van de eventuele dvd/cd kijken maar zodra ik een spel probeer te openen via de dvd/cd (dubbel klikken op de drive) loopt hij vast. Ik heb dus geen flauw idee waar dit in zou kunnen zitten.
Nou hebben de beste mensen van Azerty hem voor mij geasembleerd maar toch heb ik een vaag vermoeden dat er iets niet klopt ofdat mijn bios instellingen totaal verkeerd staan, ik heb dus totaal geen verstand hiervan.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

Mijn specs zijn:

Asus p5w dh deluxe
Intel C2D 6600 (stock)
2gig Kingston value
Benq DW 1670
Asus EAX1950XTX

Alvast bedankt!!

• ZipperJR
iemand???

Ik heb inmiddels wel iets gevonden waardoor de dvd wel weer leest , maar nu geeft hij elke keer bij het opstarten Primary master is not Atapi compitable (dit is de dvd rom drive) En moet ik op F1 drukken om verder te gaan. maar dit is gek want het is juist een atapi dvd drive.

Dit is dus ook niet de bedoeling, maar wie weet de juiste GOEDE oplossing, zodat ik dit allemaal niet meer heb?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het lijkt me een gloednieuw systeem en ook nog eens geassembleerd door "kenners".

Heb je het probleem al bij hun neergelegd over de brander want ik neem aan dat hij getest en al is afgeleverd bij je?

Tip: vragen om "iemand?" minder dan 24 uur na de laatste post is not done op GoT.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 16-11-2006 21:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ZipperJR
ik ga ze daarom morgen gelijk bellen, overigens ben ik erachter gekomen dat ze "waarschijnlijk" niets getest hebben (terwijl dit wel in het assemblage pakket zit) want er stond nog een oer oude bios versie op:S weet niet of ze hier wel uberhaupt wel iets mee gedaan hebben maar het was nog een versie uit augustus:S

maar daarom poste ik het hier, mischien kon het probleem al eerder opgelost worden, in de hoop dat het een vrij eenvoudig probleem is.

• MAX3400

MAX3400

ZipperJR schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:20:
ik ga ze daarom morgen gelijk bellen, overigens ben ik erachter gekomen dat ze "waarschijnlijk" niets getest hebben (terwijl dit wel in het assemblage pakket zit) want er stond nog een oer oude bios versie op:S weet niet of ze hier wel uberhaupt wel iets mee gedaan hebben maar het was nog een versie uit augustus:S

maar daarom poste ik het hier, mischien kon het probleem al eerder opgelost worden, in de hoop dat het een vrij eenvoudig probleem is.
Het zou de BIOS kunnen zijn, het kan de jumper-setting zijn op de brander maar het kan ook een gare IDE-kabel zijn.

• ZipperJR
Ik heb vanmiddag Azerty gebeld, maar die konden mij verder telefonisch niet helpen. Zij beweren dat zij ook de dvd rom hebben getest maar deze werkt nog steeds niet naar behoren.

Ik ben nu echter wel wat op het spoor want hij loopt nu niet meer vast tijdens iets proberen af te spelen , nu geeft hij echter de volgende melding bij het openen van een spel of dvd:

D:\
Een read/write ProcessMemory opdracht is slechts gedeeltelijk uitgevoerd.

Weet iemand toevallig wat dit veroorzaakt en hoe los ik dit op???
Ook viel het me op dat de dvd rom geen autorun toepast op de dvd/spellen die ik in de drive doe, heeft dit met het probleem te maken mischien?

alvast bedankt

• MAX3400

MAX3400

Mail (!!!) Azerty (want dus zwart op wit) dat je geen vertrouwen hebt in hun test-methode en dat je graag door hun gedemonstreerd wil zien hoe zij constateren dat ie wel werkt.

Lekkere service; anderhalve dag na aankoop "niet kunnen helpen telefonisch" vind ik niet echt klantvriendelijk.

Het lijkt trouwens op een software-matig probleem, al dan niet van Windows of van drivers/firmware/bios maar ik geef er geen garantie op.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 17-11-2006 16:37 ]

• ZipperJR
ik ga Azerty ook zeker mailen, er is alleen een ding, ik woon anderhalf uur rijden van Azerty af.
Ik kan dus niet zo ff langs wippen . Ik woon anderhalf uur rijden van Azerty af!
Het gekke is alleen, dat wanneer ik bij de drive via de bios het type van AUTO af haal en op ARMD doet de drive het wel gewoon en leest hij alles wel normaal zonder errors alleen geeft de pc bij het opstarten steeds de volgende error:

Primary master (dvd rom drive) is APATI incompitable

dit is vreemd want het is juist een APATI apparaat.
Het werkt wel gewoon maak dan moet ik steeds eerst op F1 drukken (dit lijkt me niet de bedoeling!)

Kan de PCI latency timer hier mischien iets te maken mee hebben? (op welk getal moet hij eigenlijk in mijn geval staan 64 of 32?)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Misschien conflict met andere apparaat aan de kabel.
Indien master moet hij op einde van de kabel zitten.

• ZipperJR
ik zou het niet weten, in windows geeft hij geen conflicten aan:S
maar welke kabel bedoel je? want me hardeschijf is in s-ata gezet en verder heb ik maar 1drive namelijk die Benq DW1670 dvdbrander.

Is het een mogelijkheid dat ik ff een aantal foto's (screenschots) maak van mijn bios instellingen, mischien dat jullie dan kunnen zien/zeggen wat er mis staat of wat anders zou moeten?

• jan99999
  • Laatst online: 24-02 22:17
Indien je maar 1 ide apparaat hebt dan heb je geen conflict.
Bios zou ik kontroleren met boekje(pdf file) erbij, en een internet site zoeken die uitleg geeft mbt bios.

Verwijderd

Staat die DVD drive als eerste of als 2de op de kabel ? En misschien eens de jumper ervan op cable select zetten ? Hoe staat het uberhaupt gejumpered ?

• ZipperJR
KicK

Ik heb nu 2 weken geleden dit probleem gepost,

helaas tot op de dag van vandaag nog geen oplossing kunnen vinden,

Het zit namelijk als volgt,

Cdtjes draait hij nu wel, maar zo nu en dan skipt soms,
dvd/games speelt hij niet en geeft een win32 error:

D:\ is geen geldige Win32 toepassing (of iets wat hier op lijkt)

Als ik in de bios kijk, staat alles bij de dvd op auto, wanneer ik het type van de drive op ARMD zet doet hij het prima, maar geeft hij bij het opstarten:

Primary drive master atapi incompatible

dit is dus ook niet echt een oplossing want nu moet ik elke keer op f1 drukken en ook lijkt hij iets tragen op te starten.

Ik weet nu dus nog steeds niet wat het probleem is. Kabels heb ik overigens gechecked en die zitten goed. Van jumpers weet ik niks af dus ik weet niet hoe dat moet, weet uberhaupt niet echt precies hoe het werkt.

Ook heb ik contact op genomen met Azerty maar die zeggen dat ze het systeem goed getest hebben en dat alles zou moeten werken. Ik kan hem wel als RMA toesturen maar dan ben ik me hele pc kwijt :'( en dat wil ik het liefst vermijden. Ook woon ik aan de andere kant van het land.

Ik hoop dat iemand een idee heeft, en mischien dat er iemand in de buurt van Utrecht woont die me kan helpen???? :o (als dit zo is, dan heb ik er wel wat voor over ;) )

• FooLsKi
  • Laatst online: 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Erg 'leuk' dat je in elke post weer ongeveer hetzelfde verhaal tikt maar een klein beetje overbodig i.m.o.

Dat je een beetje een 'hardware-n00b' bent zal ik je vergeven, iedereen moet ergens beginnen. Jumpers zijn kleine blokjes die je over koperen pennetjes kan schuiven om zo die pennetjes met elkaar te verbinden. Achterin je brander heb je een blokje met iets van 8 of 9 van die pennetjes (in rijen van 2, jumper moet normaliter een pennetje van de bovenste rij en het pennetje daaronder met elkaar verbinden) en op je brander staat ook aangegeven waar de jumper (het blokje) moet zitten voor welke setting. Zo zal er CS, MA en SL staan. Deze staan respectievelijk voor Cable Select, MAster en SLave. Als je brander de enige optical storage device is (dus geen andere cd-/dvd-lezer in je systeem behalve je brander), dan kan je 'm op CS of MA zetten. Staat 'ie op CS, dan is het vaak wel fijn om 'm op de laatste 'stekker' van je IDE-kabel (meestal grijs en plat, soms ook rond. Sowieso zitten er brede kunststof blokken op met 2 rijen gaatjes) te prikken. Staat je drive op MA dan maakt het volgens mij geen flaus aus op welke 'stekker' van je IDE-kabel 'ie zit. Desalniettemin kan het natuurlijk geen kwaad om 'm te testen op een andere 'stekker' van je IDE-kabel als je drive op MA staat.

Heb je je BIOS al geflashed naar de nieuwste versie?

[ Voor 4% gewijzigd door FooLsKi op 12-12-2006 19:01 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• ZipperJR
ja, bios is 1602,
kan ik ook in de bios zien op welke jumper hij staat??? hij staat in de bios namelijk op de primary master en de Harde schijf staat op secondary master

• FooLsKi
  • Laatst online: 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik zou ff op de drive zelf kijken, dan weet je of 'ie op CS of MA staat. Moet je dus *of* moeilijk doen om er achter te komen zonder de drive uit de kast te schroeven, *of* je schroeft de drive eruit en je kijkt. Optie 2 is het snelst, eenvoudigst en zorgt voor de minste nekklachten (doordat je in een rare hoek probeert te zien waar en hoe dat jumpertje zit).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• ZipperJR
moet hiervoor de ide kabel uit de dvd brander?

• ZipperJR
ik heb zojuist gekeken maar er staat niets op boven die speciale ingangen, niet iets van MA of CS?
alleen een hele brede kabel ingang (waar de IDE kabel ingaat) en twee kleine dingetjes ernaast!
Ik heb dus geen flauw idee hoe en wat nu

Verwijderd

ik heb ook zo'n probleem gehad maar dan met een cd-rom drive die las helemaal niks (alles stond ook netjes in de bios) meer keb um gewoon vervangen door een andere toen deed alles het gewoon weer

• ZipperJR
dus jij zegt, dat het mischien mogelijk aan de drive zelf ligt dat hij brak is??

Ht lijkt mij stug dat het aan de drive ligt want als ik hem in ARMD modus zet doet hij het prima, ik denk toch echter dat er bij mij geval meer aan de hand is??
Of niet soms?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je had zelf ook even kunnen googelen op de error die je kreeg. Ik krijg nl. tig hits terug. b.v.:
http://www.experts-exchange.com/Hardware/Q_21448845.html
http://forums.pcworld.co.nz/archive/index.php/t-14679.html

p.s. Heeft Azerty ook je OS geinstalleerd?

• ZipperJR
hey,

nee Azerty heeft niet mijn os geinstalleerd, wel vond ik op de hardeschijf 2 partities, dus ze hebben wel iets van een OS geinstalleerd om hem te testen.
Ik heb de hardeschijf wel eerst geformateerd voordat ik mijn eigen Os erop zette.

Ik denk wel dat het in de bios zit alleen heb ik echt geen flauw benul hoe het moet!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ZipperJR schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:05:
nee Azerty heeft niet mijn os geinstalleerd.
Dan kun je ook niet meteen met je vinger wijzen naar Azerty.

• ZipperJR
ik wijs ook niet meteen met de vinger naar Azerty, het enige wat ik zeg is dat zei beweren dat ze de drive getest hebben en dat hij werkte, hij werkt dus niet zoals hij hoort (wel met enige aanpassing en errors)
Het gekke is dat toen alles nog op auto stond in de bios en ik mijn OS nog moest installeren hij de install cd van Xp wel gewoon pakte, hij gaf dus geen problemen met het installeren van Windows.
Zou het mischien kunnen zijn dat er tijdens de installatie iets fout is gegaan of dat er beschadigde windows bestanden dit probleem veroorzaken???
Pagina: 1