Zoals sommige mensen hier weten heb ik sinds dit weekend een Harman/Kardon AVR-130 receiver gekocht met een Tuner aan boord. Deze heb ik aangesloten en het viel me op dat ik hem eigenlijk heel veel aan heb staan. Dit heeft alleen een keerzijde, de ontvangst is gewoon weg bagger. SlamFM kan ik bijvoorbeeld heel slecht ontvangen, terwijl 3FM helemaal goed werkt. Na wat onderzoek hier thuis blijkt dat ik aan het einde zit hier in huis, dus veel splitters zitten er voor mij
.
Eerst even een foto van de huidige situatie

De nummers:
1. Slaapkamer Ouders (hier komt het signaal binnen)
2. Zolder (hier loopt een kabel direct vanuit de slaapkamer
3. Mijn kamer
4. Broers kamer
Er ligt nog een kabel 'los', deze is niet in gebruik en eigenlijk voor mij bedoeld. Deze ligt, zoals op de foto, nog in de kamer van mijn ouders.
Wat rare dingen;
1. Als ik een kabel leg vanaf mijn broers kamer naar mij heb ik GEEN verbetering ondanks dat hij een 'eigen' kabel heeft.
2. Als ik een kabel direct vanuit mijn ouders slaapkamer pak (vanaf de TV) dan heb ik een stuk beter signaal maar nog steeds niet van het beste niveua (zoals beneden).
Mijn vragen:
1. Kan het komen door alle splitters, dat mijn signaal zo slecht is?
2. En is dit te verhelpen door die ene losliggende kabel naar mijn kamer te trekken?
3. Of zou het ookal helpen om goeie splitters te kopen?
Als je nog meer ideeën hebt, brand los
. Maar gelieve niet een te dure oplossing
.
Eerst even een foto van de huidige situatie

De nummers:
1. Slaapkamer Ouders (hier komt het signaal binnen)
2. Zolder (hier loopt een kabel direct vanuit de slaapkamer
3. Mijn kamer
4. Broers kamer
Er ligt nog een kabel 'los', deze is niet in gebruik en eigenlijk voor mij bedoeld. Deze ligt, zoals op de foto, nog in de kamer van mijn ouders.
Wat rare dingen;
1. Als ik een kabel leg vanaf mijn broers kamer naar mij heb ik GEEN verbetering ondanks dat hij een 'eigen' kabel heeft.
2. Als ik een kabel direct vanuit mijn ouders slaapkamer pak (vanaf de TV) dan heb ik een stuk beter signaal maar nog steeds niet van het beste niveua (zoals beneden).
Mijn vragen:
1. Kan het komen door alle splitters, dat mijn signaal zo slecht is?
2. En is dit te verhelpen door die ene losliggende kabel naar mijn kamer te trekken?
3. Of zou het ookal helpen om goeie splitters te kopen?
Als je nog meer ideeën hebt, brand los