[Nieuwe PC] ong. 800

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 21:47
Hallo!

Onze vorige pc heeft het begeven, dus zoeken we nu naar een nieuwe. Ik werd erop uitgestuurd, en zag deze pc bij Alternate. Ik wil hem gaan gebruiken voor Internet, Muziek luisteren, gamen, fotobewerken, etc etc. Hij moet lang meekunnen, en voorbereid zijn op de toekomst. Is dit systeem goed? Zo nee, wat moet er anders?

http://www.alternate.nl/h...l?baseId=356&artno=Spgv02

Behuizing

Type Procase Zirco Case
5,25 inch, extern 5 bay(s)
3,5 inch, extern 2 bay(s)
3,5 inch, intern 3 bay(s)
Formaat (BxHxD) 200 mm x 485 mm x 430 mm
Voeding 350 Watt
Geen verstand van. Maar ik denk niet dat hier heel veel fout kan zijn

Processor

Type Intel® Core™ 2 Duo E6400
Snelheid 2.133 MHz
Bussnelheid 1.066 MHz
Dit leek me wel goed

Geheugen

Totaal capaciteit 1.024 MB
Aantal modules 2
Type DDR2
Is 1GB geheugen genoeg?

Grafisch

Omschrijving GeForce 7600 GS
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB
Aansluitingen 2x DVI, S-Video
Hiermee wil ik de nieuwste games spelen, zoals NFS Carbon, en aankomende games enz. Gaat dat lukken? Het hoeft niet geweldig te zijn, maar gewoon goed!

Moederbord

Chipset Intel® i965P
# Aansluitingen seriëel
# parallel
# PS/2 muis
# PS/2 toetsenbord
# 34-polig floppy
# 2x DVI
# S-Video
Totaal geen verstand van, maar ik neem aan dat dit wel oke is. Hierover had ik nog een vraag. Ik namelijk op de huidige PC een geluidskaart, is dan op deze PC het geluid wel goed? Ik hoef geen geweldig supergoed geluid ofzo, maar dat het gewoon wel goed is.

Netwerk
Realtek RTL8110S 10/100/1000 Mbps
Leek me ook wel prima, of is Realtek echt een verschrikkelijk merk ofzo?

Optische drives
16x DVD double layer brander
Is altijd wel goed, en ik heb hier nog een externe DVD DL brander, dus zit wel snor.

Harddisk

250 GB ( S-ATA2 )
Lijkt me meer dan genoeg.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 21:18
Ik denkt dat je beter een zelf kan bouwen is goedkoper en beter voor die prijs

[ Voor 66% gewijzigd door the squaler1 op 16-11-2006 20:08 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05

job

Heb je bewust gekozen voor een pc met windows MCE? Lijkt mij niet zoveel toegevoegde waarde hebben.
Een gewone windows xp home versie is goed genoeg.

Persoonlijk zou ik nooit een pc kopen waarvan ik niet weet wat er nou exact in komt te zitten.
Moederbord, brander, hd.. allemaal onbekend welk merk en type het is.

En zoals mijn bovenbuurman aangeeft kan het als je het zelf doet, een stuk goedkoper.
Ik heb een maand geleden voor een vriend een vergelijkbaar systeem inelkaar gezet met louter A-merken. (antec kast + voeding, asus moederbord en videokaart enz.. enz.. blabla) voor 800 euro.
Zo zonder duidelijk specs kan ik geen goede vergelijking trekken.. maar ik denk dat ze die specs expres niet vermeldt hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 17-11-2006 00:08 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:11

Clush

Do as I say...

1 GB RAM is niet meer afdoende wil je voorbereid zijn op de (aardig nabije) toekomst. liever 2. en let er op dat je 2 'paired' (of 'twin') reepjes krijgt zodat je 'dual-channel' kan gebruiken.

en een standaard soundblaster live! kaartje geeft prima geluid... als je geen specifieke (lees: hoge) eisen hebt moet je daar niet te moeilijk over doen.

videokaarten ben ik op het moment niet heel erg in thuis, misschien dat iemand anders je daar meer mee kan helpen.

... not as I do.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
the squaler1 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:07:
Ik denkt dat je beter een zelf kan bouwen is goedkoper en beter voor die prijs
Je moet ook niet vergeten dat er Windows XP MCE bij zit. Die is ook al snel iets van 99 euro. Ik denk dat Alternate dit systeem gewoon op hun prijzen heeft afgesteld. Ik heb het even nagelopen en dan kom je boven de 900 euro uit. Het scheelt dus wel degelijk. Als je zeker wilt weten wat voor onderdelen er precies in zitten, kan je toch een e-mail sturen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, maar het is maar de vraag of de TS dit wil. Voor 800 euro kun je echter wel wat beters zelf samenstellen (zonder Windows licentie)

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 21:18
het voordeel van zelf samenstellen is je maakt zelf uit wat er in komt of in wil hebben.

Hansvd als je thuis al een windows xp licentie hebt koop geen pc met er de beide maakt het allemaal vaak duurder

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Theo

moederbord

Ik denk dat je beter en goedkoper uitben als je zelf alles uitzoekt en samenstel.

Iets als onderstaaand is beter (meer gehugen) en goedkoper
AOpen QF50A, Zwart € 52,04
Asus P5L-VM 1394, Retail € 84,50
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 196,31
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 73,15
AOpen DUW1616L, Chameleon, ATAPI/E-IDE, Wit, zwart of zilver, Retail € 32,37
Club3D GeForce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 148,71
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed € 208,71
Totaal € 795,79

Nu met WP, PV, EV en PC

• Hansvd
Misschien kan ik een Windows licentie krijgen, maar daar ben ik niet zeker van. Trouwens ben ik niet bekend bij het in elkaar zetten van een PC, dus denken jullie dat het is aan te raden om het via die PC Builder van alternate te doen? Want dan zetten zij hem in elkaar volgens mij. Maar ik kwam daar wel duur uit! Gemakkelijk al in de 900 :S Wat moet ik doen?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het systeem van theodouma ziet er een stuk beter uit. Als je dat bestelt en bijvoorbeeld door een vriend (eventueel met een kleine vergoeding) in elkaar laat zetten die er wel verstand van heeft,ben je het beste uit :)

• Hansvd
Ik had zelf ook even iets in elkaar gezet, gebasseerd op dat ene systeem van theodouma. Zelf ken ik niet iemand die zo'n PC in elkaar kan zetten, dus ik dacht, dat kunnen ze daar bij Alternate dan toch doen voor 50 euro? Maar over dit systeem hieronder:

- Zou dit allemaal bij elkaar werken?
- Zijn het allemaal A-merken?
- Zijn er onderdelen waarvan jullie denken dat ik ze beter door een andere kan vervangen?
- Verder nog dingen?

Moederborden Socket 775 -
Asus P5L 1394

Harddisks 3,5 inch SATA -
Seagate Barracuda 7200.9 250GB

Floppy-drives - -
NEC Floppydrive

Behuizingen Midi Tower -
AOpen QF50A

CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6400

DVD-reWriters IDE -
Asus DRW1608P3S

Grafische kaarten nVidia PCIe -
XFX 7600GT Extreme

Geheugen DDR2-533 -
MDT 2 GB DDR2-533 Kit

• hello_moto
Ziet er op zich goed uit.

Maar ik zou een moederbord met een nieuwere chipset nemen. Zoals de MSI p965 Neo-F, of de Asus P5B.

En voor de harde schijf kun je natuurlijk het beste een uit de 7200.10 serie nemen ;) .

Verder zou ik persoonlijk voor een kwalitatief iets betere kast gaan. Het is een goede kast, maar wel erg budget. Ik zou de procase zirco of een vergelijkbaar model nemen :) .

[ Voor 8% gewijzigd door hello_moto op 17-11-2006 19:52 ]

• Hansvd
hello_moto schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:50:
Ziet er op zich goed uit.

Maar ik zou een moederbord met een nieuwere chipset nemen. Zoals de MSI p965 Neo-F, of de Asus P5B.

En voor de harde schijf kun je natuurlijk het beste een uit de 7200.10 serie nemen ;) .

Verder zou ik persoonlijk voor een kwalitatief iets betere kast gaan. Het is een goede kast, maar wel erg budget. Ik zou de procase zirco of een vergelijkbaar model nemen :) .
Moederbord vind ik goed, harde schijf is ook wel een goed idee. Maar de kast, gaat hij dan denk je eerder kapot? Wat ik vind de PC nu al een beetje duur. Wat heeft de grootste prioriteit denken jullie?

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
hmm ligt het aan mij of zie ik de laaste tijd wel erg veel van deze topics voorbij komen?!. Mss tip voor de TS gebruik de serach :P

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hansvd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:59:
[...]

Moederbord vind ik goed, harde schijf is ook wel een goed idee. Maar de kast, gaat hij dan denk je eerder kapot? Wat ik vind de PC nu al een beetje duur. Wat heeft de grootste prioriteit denken jullie?
Kies dezelfde artikelen eens bij andere zaken. Bijv Azerty.

edit:
ik heb t voor je gedaan
857,62 incl montage excl verzenden

Kies je nu voor de net iets minder 7600GS videokaart in combi met een E6300-processor, dan kom je uit op 778,07.

Ik zou je willen aanraden om voor de 1950pro videokaart te kiezen, desnoods in combi met de E6300. Dan kom je op 849,23 euro. En die is dus sneller dan een 7600GS of GT.

En omdat ik even nergens zin in heb ook maar bij cool-prices laatste configuratie geladen:
825 euro excl verzenden.

[ Voor 39% gewijzigd door Quacka op 17-11-2006 20:31 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Clush schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:41:
2. en let er op dat je 2 'paired' (of 'twin') reepjes krijgt zodat je 'dual-channel' kan gebruiken.
:? Je hebt echt geen "paired" of "twin" geheugen nodig om dual channel te kunnen draaien :)

Verwijderd

[Nieuwe PC] ong. 800

Ongeveer 800 .. 800 wat? 800Mhz? 800GB? 800 Watt? 800 stuks?

Oohhhh 8)7

800 Euro ;)

• Quacka
oja, als je geen windows hebt en geen ervaring hebt met, ehh, 'gratis' versies van windows, dan zul je die ook nog moeten kopen.
Dat kost je toch zo'n 85 euro. Of je dit nu bij Azerty, Cool-prices of Alternate doet.

• hello_moto
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:08:
[Nieuwe PC] ong. 800

Ongeveer 800 .. 800 wat? 800Mhz? 800GB? 800 Watt? 800 stuks?

Oohhhh 8)7

800 Euro ;)
Dat zou piet krediet toch moeten begrijpen :o
Hansvd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:59:
[...]

De grootste prioriteit ligt natuurlijk niet bij de kast, maar ik zou die 10 euro extra uitgeven aan dat MSI moederbord. Kijk eens in andere topics, zie je nog meer mensen met dat moederbord? :? En die harde schijf is dezelfde kwestie.

• Hansvd
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik er zo wel uitkom! :) Bedankt voor alle reacties en tijd!
AMD 64 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:01:
hmm ligt het aan mij of zie ik de laaste tijd wel erg veel van deze topics voorbij komen?!. Mss tip voor de TS gebruik de serach :P
Heb ik al gedaan, maar dan zijn de topics verouderd of gaan ze over meer/minder geld. En als die topics ouder zijn is alles anders qua prijs/onderdelen etc.

• Hansvd
Na alle reacties denk ik nu dus dit te gaan bestellen:

* Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit,
* Asus EN7600GT,
* Asus DRW1608P3S,
* Intel® Core™ 2 Duo E6400,
* AOpen QF50A,
* Seagate Barracuda 7200.10,
* NEC Floppydrive,
* Asus P5L 1394,

Gaat dit écht allemaal bij elkaar werken? Want ik heb nog nooit zo zelf een computer bijeen gesteld.

Verwijderd

Die combi gaat zeker werken, daar zal het dus niet aan liggen. Als je de pc ineenzet moet je eigenlijk enkel de handleiding van het moederbord volgen, asus heeft zéér gedetailleerde handleidingen erbij, en alles waar je op moet letten om het niet verkeerd te laten lopen staat er zeker duidelijk in.

(en hou een andere pc met internetconnectie bij de hand, stel dat je sata drivers ofzo zou moeten downloaden)

• Hansvd
Oké, ik laat hem door iemand anders in elkaar zetten. Die kan het wel!

Nu nog de garantie. Is de garantie goed bij Alternate? Als er iets kapot gaat, repareren ze dat dan ook echt? Ik las op de site dat er 24 maanden garantie was.. Kan je niet een jaar bijkopen ofzo? Dat heb ik nog nergens gezien maar lijkt me wel handig.

P.S.: Is die voedig goed? Is 350 watt genoeg? Is het een B-merk ofzo?
P.P.S: En de koeling? Wordt ie niet te warm ofzo?

Sorry maar ik wil zeker weten dat het gaat werken! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Hansvd op 19-11-2006 09:16 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
nou wss gaat hij ontploffen, maar voor de rest zal hij goed werken :>. E6400 wordt zowiezo niet warm de boxed cooler die je hebt is goed genoeg (maakt mss een beetje veel lawaai). als je 350W te weinig vind koop dan gewoon een Tagan 480W die zijn goed en stil. succes

• Hansvd
Oke bedankt! Fijn dat ie gaat ontploffen :D

Maar ik weet niet of 350 watt te weinig is, dat vroeg ik aan jullie :P Ik hoef geen overkill, 480 watt klinkt een beetje veel.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

het zal waarschijnlijk gewoon werken, als je er maar niet teveel apparatuur in gaat hangen, het zijn wel goede voedingen die in die kasten zitten, ik zou het gewoon proberen

Simplicity is de bom...

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Zijn gewoon Aopen voedingen zeker?. Ik denk dat dat net onder A-merk valt?. Dus ja, je voeding zal het inderdaad wel aan kunnen. Het is misschien wel krap aan, maar dat is voor latere zorg dan :P.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 10:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Je voeding is ruim voldoende.... Kan zelfs nog een zwaardere ingehangen worden.

Wat ik alleen een beetje mis is het doel van deze nieuwe pc. Wat ik zo tussen de regels door lees is dat je graag nieuwe games wilt spelen.
Ik wil niet je configuratie weer overhoop halen, maar ik denk dat je, vooral als je wat nieuwe games wilt kunnen (blijven) spelen, je beter af bent met een Ati 1950 pro , dan met een 7600 GT. Kijk o.a. hier maar eens voor het verschil in prestaties. Is toch behoorlijk zoals je ziet.

Het prijsverschil kun je grotendeels compenseren door een E6300 aan te schaffen i.p.v. de E6400. Het verschil in prestaties tussen deze twee processoren is heel klein. Zeker in spellen. Dan ben je beter af met een snellere videokaart, dan met een ietsie snellere CPU. Desnoods klok je die E6300 iets over tot op de snelheid van een E6400. Dat kan jouw pc bouwer waarschijnlijk ook nog wel. Je configuratie laat dat in ieder geval makkelijk toe!

This maar een mening, maar denk serieus dat je beter uit bent met een betere videokaart en een E6300. :)

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

AMD 64 schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:32:
Zijn gewoon Aopen voedingen zeker?. Ik denk dat dat net onder A-merk valt?. Dus ja, je voeding zal het inderdaad wel aan kunnen. Het is misschien wel krap aan, maar dat is voor latere zorg dan :P.
nee, Aopen heeft er al een hele tijd FSP-groep (Fortron) voedingen in zitten...prima dingen

Simplicity is de bom...

• Hansvd
bosaap22 schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:35:
Je voeding is ruim voldoende.... Kan zelfs nog een zwaardere ingehangen worden.

Wat ik alleen een beetje mis is het doel van deze nieuwe pc. Wat ik zo tussen de regels door lees is dat je graag nieuwe games wilt spelen.
Ik wil niet je configuratie weer overhoop halen, maar ik denk dat je, vooral als je wat nieuwe games wilt kunnen (blijven) spelen, je beter af bent met een Ati 1950 pro , dan met een 7600 GT. Kijk o.a. hier maar eens voor het verschil in prestaties. Is toch behoorlijk zoals je ziet.

Het prijsverschil kun je grotendeels compenseren door een E6300 aan te schaffen i.p.v. de E6400. Het verschil in prestaties tussen deze twee processoren is heel klein. Zeker in spellen. Dan ben je beter af met een snellere videokaart, dan met een ietsie snellere CPU. Desnoods klok je die E6300 iets over tot op de snelheid van een E6400. Dat kan jouw pc bouwer waarschijnlijk ook nog wel. Je configuratie laat dat in ieder geval makkelijk toe!

This maar een mening, maar denk serieus dat je beter uit bent met een betere videokaart en een E6300. :)
Oke dankje! Ik zal ernaar kijken. Maar de pc wordt vaker gebruikt voor niet spellen dan wel spellen, en anders overleef ik iets minder hoge settings wel met gamen :) Ik heb namelijk ook heel vaak een fotobewerkingsprogramma aan, muziek aan, internet aan, msn aan, en het liefste heb ik dat ie dan nog helemaal snel werkt! Ik denk er nog even over na :) Maar wel bedankt!!

• Quacka
toch denk ik dat je t verschil tussen een E6300 en E6400 niet echt gaat merken.
Alleen bij het photoshoppen zat t ietsjes trager zijn, maar wat merk je hier in de praktijk van? Ik denk echt niet veel.
Het verschil tussen een 1950pro en een 7600GS ga je duidelijk wel merken! En vooral kan je langer de nieuwste spellen aanvaardbaar blijven spelen. Dat telt toch ook, of niet?

Wat heb je nu voor systeem eigenlijk?

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 10:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Hansvd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:32:
[...]

Oke dankje! Ik zal ernaar kijken. Maar de pc wordt vaker gebruikt voor niet spellen dan wel spellen, en anders overleef ik iets minder hoge settings wel met gamen :) Ik heb namelijk ook heel vaak een fotobewerkingsprogramma aan, muziek aan, internet aan, msn aan, en het liefste heb ik dat ie dan nog helemaal snel werkt! Ik denk er nog even over na :) Maar wel bedankt!!
Ik kan je vast zeggen dat je het verschil met internetten, sms-en msn-en, winamp etc. ect. echt niet gaat merken! Daarvoor is het verschil tussen beide processoren gewoon te klein. Voor dat soort dingen is de nieuwe conroe gewoon overkill. In de praktijk zal je pc even snel zijn. Je hd zal veel eerder de bottleneck zijn.
Een (veel) betere videokaart zal je veel meer merken. Zeker over een jaartje als de spellen weer een stukje zwaarder zullen zijn. Ik zou mijn geld echt daar op zetten. Voor die andere bezigheden heb je aan een P4 al genoeg. :)

• Hansvd
Oke dan wissel ik die e6400 in voor de 6300 :) En welke video kaart kan ik dan het beste nemen? Welke is beter dan de 7600GT? Kan ik ook een 7900GT nemen ofzo?

Edit: En een 7600GT XXX? Die is ook best snel. Want die 1950pro is wel duur!

[ Voor 20% gewijzigd door Hansvd op 19-11-2006 17:18 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik zou dan inderdaad voor de 7600GT XXX gaan. Je krijgt dan zeker waar voor je geld. :)

Zie ook Toms Hardware: The Best Video Cards for Your Money

[ Voor 189% gewijzigd door _the_crow_ op 19-11-2006 17:29 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Hansvd schreef op zondag 19 november 2006 @ 09:10:
Oké, ik laat hem door iemand anders in elkaar zetten. Die kan het wel!

Nu nog de garantie. Is de garantie goed bij Alternate? Als er iets kapot gaat, repareren ze dat dan ook echt? Ik las op de site dat er 24 maanden garantie was.. Kan je niet een jaar bijkopen ofzo? Dat heb ik nog nergens gezien maar lijkt me wel handig.

P.S.: Is die voedig goed? Is 350 watt genoeg? Is het een B-merk ofzo?
P.P.S: En de koeling? Wordt ie niet te warm ofzo?

Sorry maar ik wil zeker weten dat het gaat werken! :)
leuk systeem, maar ik zou em niet bij alternate kopen
kwa garantie etc doen ze daar nog al erg vaag
heb zelf 2 ervaringen daar van en een collega ook nog 1 ik kom er iig niet mer
maar ;) das aan jou
Pagina: 1