Geforce 7900GS wil niet op 1400x1050 draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag mijn Dell Dimension 9200 PC binnen gekregen en nu heb ik het volgende probleempje. Ik heb me suf gegoogled, maar nog geen oplossing gevonden. Ik draai Windows XP SP2

Ik heb een NVIDIA Geforce 7900GS en een Samsung Syncmaster 203B.

Ik kan ongeveer iedere resolutie instellen, maar niet degene die ik wil. Het scherm heeft een maximale resolutie van 1400x1050. Ik heb alleen de keuze tussen 800, 1024, 1152, 1280, 1600(of hoger) resoluties. Het controlpanel van NVIDIA vermeldt overigens wel netjes dat mijn maximale resolutie 1400x1050 is.

Wat heb ik gedaan:
* Nieuwste drivers van zowel de monitor als videokaart (93.71_forceware) geinstalleerd.
* Via het NVIDIA control panel een handmatige resolutie geprobeerd in te stellen. De melding blijft komen dat de resolutie niet kan worden toegevoegd. Ik las hier op GOT dat je voor de classic-mode van de nieuwe NVIDIA-drivers moet kiezen, anders kun je de resolutie niet wijzigen. Werkt helaas niet bij mij
* Allebei de DVI-poorten op de Geforce geprobeerd, geen verschil

Iemand een idee? De overige resoluties zien er niet uit, ook niet met de cleartypetuner van MS

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• BillSpaarbank
  • Niet online
Kleine woraround gevonden inmiddels.

VGA-kabel met het verloopstuk op de DVI-poort aansluiten en nu de resolutie handmatig toevoegen in het NVIDIA Control Panel.

Toch zou ik graag gewoon de DVI kabel gebruiken, dus iedere suggestie is welkom.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
Ik heb mijn 203B prima werken op 1400x1050 en met DVI aangesloten op een XFX 6800 LE. Zowel in Windows XP Prof x64 en Win Vista RC1 x64 geen probleem.

Verschil is dat ik de monitor drivers van Samsung niet heb geinstalleerd maar gewoon de standaard drivers van Windows. Wat is het voordeel van de Samsung drivers?

smile an everlasting smile

• BillSpaarbank
  • Niet online
In mijn oude PC kon ik het scherm niet roteren via de NVIDia software omdat er een Ati-kaartje in zat. Vandaar dat ik de Samsung driver en software heb gebuikt. Bij de nieuwe PC eigenlijk zonder nadenken de driver van de cd gepakt.

Ik zal een proberen of het verschil maakt als ik een standaard monitor installeer. Welke driver heb jij geinstalleerd voor je videokaart?

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
BillSpaarbank schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 01:27:
Ik zal een proberen of het verschil maakt als ik een standaard monitor installeer. Welke driver heb jij geinstalleerd voor je videokaart?
Nieuwste drivers van de NVidia site. Hiermee kan ik ook gewoon roteren.

smile an everlasting smile

• BillSpaarbank
  • Niet online
Met een standaard monitordriver en de aangesloten DVI-kabel nog steeds hetzelfde probleem.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
7900GS + 203B draait hier als een zonnetje. Probeer eens een andere DVI kabel?
Pagina: 1