Toon posts:

Wat is voor mij een geschikte laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai allemaal,

Bij mijn zoektocht naar laptops kwam ik op deze site uit.Ik hoop dat jullie mij wat informatie kunnen geven. Ik ga een nieuwe laptop kopen (die ik nu heb, HP is van 2001 windows 98) Mijn budget lag rond de 600, maar naar wat ik heb gezien en gehoord op inet en bij it's heb ik het idee dat ik echt beter iets meer kan besteden.

Mijn "eisen" :
*Internet dwz: msn, surfen, evt muziek downloaden (nu kan dat niet, mn laptop loopt meteen vast...)
*windows: word, excel, powerpoint en frontpage moet erop kunnen
*ik wil er graag een tijdje mee doen, dus niet over 2 jaar met een laptop zitten waar ik nix meer mee
kan.
*dvd/cd brander
*draadloos (WLAN) internet netwerk
*usb
*evt bluetooth.

Waar ik vooral info over zou willen zijn de verschillen tussen de processoren, het werkgeheugen en de harddisk. Ik heb vandaag gehoord dat alles wat vanaf 512MB en 60 GB is bruikbaar is. Maar omdat ik er een aantal jaar zeker mee wil doen, werd me aangeraden liever voor een groter geheugen/harddisk te gaan omdat de programma's in de toekomst steeds zwaarder worden.

Ik heb vandaag het beste gevoel gekregen bij de Acer Aspire 5101 met 1024 geheugen en 120GB, AMD Mobile Turion 64 MK 36 en bij de Packard Bell 4928, ook 1024 en 100GB, intel Pentium M-740.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! In ieder geval alvast bedankt!
Groetjes Michelle

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Als je er lang mee wilt zou ik toch minmaal een Dualcore CPU nemen, 1GB met 1 reepje er in dat makkelijk is up te graden (vista staat voor de deur en die kan 2GB wel gebruiken). 1 GB is daar wel genoeg maar om het up te graden is wel handig.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 14:40

gday

TENACIOUS D TIME!!!

GremliN-Online schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:40:
Als je er lang mee wilt zou ik toch minmaal een Dualcore CPU nemen, 1GB met 1 reepje er in dat makkelijk is up te graden (vista staat voor de deur en die kan 2GB wel gebruiken). 1 GB is daar wel genoeg maar om het up te graden is wel handig.
Ik zou zeggen dat ze de komende twee jaar prima uit de voeten zou moeten kunnen met XP voor de zaken waar ze de laptop voor wil gaan gebruiken.

Zelf hoor ik in mijn omgeving geen goede geluiden wat betreft de duurzaamheid van Acer. Van de duurzaamheid van Packard Bell weet ik niet veel af, maar als je de laptop regelmatig mee op weg neemt en je wil er minstens 2 jaar mee doen, is de duurzaamheid misschien ook iets wat je mee moet nemen in je afweging.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De eisen die je stelt zijn niet echt bijzonder, elke nieuwe laptop voldoet daar makkelijk aan. De Turion en Pentium M zijn allebei goed, 1024MB RAM is wel aan te raden.. en in principe heb je als je niet veel download aan 60-80gig over het algemeen genoeg. Daarna kun je het beste kijken welke laptop een mooi scherm en design heeft en stevig aanvoelt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bigs op 16-11-2006 18:48 ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41

aerofreak

Steve Jobs

Asus A6T
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6GHz
1024 MB DDRII 667
nVidia GeForce Go 7600 256MB
100 GB 5400rpm HDD
15,4"
DVD+-RW DL

denk allen buiten je budget

prijs

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
Hai! Alvast bedankt voor de reacties.

Ik ben eigenlijk niet van plan om echt ermee te gaan reizen. Hij staat gewoon op mijn kamer, maar ik heb geen ruimte voor een desktop.

@gremlin online, Wat houdt dat dualcore precies in? Ik ben echt een leek in dat soort dingen. Heb het wel voorbij zien komen in een ander topic hier.

Ik begrijp eruit dat het belangrijker is/zou zijn om eerder zo'n processor te hebben en dan evt minder geheugen.

Ik ben nl de ACER 5612WLMi tegen gekomen met CoreDuoT2300 1.66 GHz maar met 512 mb. Wat is dat in vergelijking tot die ik eerder noemde?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zou een Acer nemen als je er toch niet mee gaat slepen.

Anders: pricewatch: Asus A7M-7S006H (Turion TL50; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 17"TFT; WXP Home)

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 17:58
ik zou niet te moeilijk doen over opslag ruimte.

Zelf gebruik ik op mijn laptop een externe HD. Niet zo snel als een interne HD maar voor documenten, foto's muziek e.d. snel genoeg.

Die HD zit gewoon in m'n laptop koffer weggewerkt en werkt geweldig.

Als je van plan bent om je laptop lang aan te laten staan moet je ook denken aan koeling. dit komt de houdbaarheid ten goede. Er zijn speciale koelingsonderstellen voor laptops. staat de laptop ook gelijk in een prettigere positie om te typen.

Ik zal voor de keuze welke laptop precies nog even nadenken en ik post dat later wel een keer

• GENETX
Dualcore wil zeggen dat je eigenlijk 2 processoren hebt. Nu is het nog niet zoveel waardt maar later wel als je veel multitasked. Het is iig de toekomst en ik zou het zelf (mijn mening) zonde vinden als je een laptop koopt (aangezien je hem al amper kan upgraden) die niet dualcore is en geen 64-bit heeft. Dit is meer future proof. Er zijn wel leuke laptops te krijgen maar je moet even zeggen hoeveel geld je er voor over hebt. Die Acer 5612 is prut denk ik. Iemans uit mn klas heeft ook een 56xx serie en die hoort nu al iets vanbinnen schuiven (zit los). verder gaat zelfs de verf op de behuizing er al af en komt het zwart er door! Daarbij komt dat hij gewoon maar 1.5 uur op de accu kan op besparende stand :|. Ik zal wel even wat leuke opties zoeken die dualcore zijn en gewoon goed qua kwaliteit. Je kan nu beter 100 euro extra uitgeven (of even sparen) in plaats over 2-3 jaar er achterkomen dat je nu een miskoop hebt gedaan.

Mocht je nog tot Vista willen wachten dan zou je wat geheugen bij de ouwe PC kunnen steken en windows XP er op zetten. Ik kon zelfs op een pc uit 1999 (een PII 350MHz, 256MB) downloaden, muziek spelen, frontpage draaien, office 2003, photoshop CS, niks was een probleem zolang ik het geduld maar even opbracht :). Verder een tip: koop je laptop online (bekijk het model desnoods eerst in een winkel en zeg stiekem dat het je niet bevalt :). Op die manier heb ik ook gewoon 165 euro bespaard! Over de garantie hoef je je ook geen zorgen te maken, die gaat gewoon via Acer, Asus, HP, Dell etc. etc.

Leuke optie:
Asus A6M

Kost zo'n 800 euro
Deze heeft een AMD Turion 64 X2 TL-50 1.6 GHz (dualcore, 64-bit), 80GB 5400rpm HDD, 1x 1GB DDR2-533 (dus makkelijk uit te breiden (iig volgens de bovenste shop)) en een GF Go 6100 zodat je nog een beetje grafische kracht hebt (ook voor onder andere Windows Vista Aero).

Dit is het kleinere 15.4" broertje van de lompe A7M die hierboven werd genoemd. Ik heb zelf de A6T, dat is dezelfde behuizing en bijna dezelfde laptop. Ik heb alleen net iets sneller geheugen, wat meer cache en vooral een beter videokaart omdat ik graag game, maar dat heeft ook zo zn prijs ;). Ik ben zeer tevreden over deze laptop en haal altijd wel 3 uur accu. Met lagere brightness kan dit wel naar de 3.5 uur. Verder geeft Asus 2 jaar standaard garantie in plaats van 1 jaar wat een grote meerwaarde meebrengt.

pricewatch: Acer Aspire 5102WLMi (Turion TL-50; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)
Dat is de laptop die jij in gedachte had, alleen dan met dualcore. Hij is 750 euro maar kwalitatief veel minder dan de asus en je mist een jaar garantie.

pricewatch: HP Pavilion DV6132EU (Turion TL-50; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP MCE)
Mooie HP. Ook een goed merk, Weer een Turion TL-50 dualcore. 1GB (helaas 2x 512MB, echter wel dualchannel maar minder goed upgradebaar). Grote voordeel is de 6150 GF die ook hardwarematig HD beelden kan encoderen mocht je later films in HD willen zien.

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 16-11-2006 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zich maakt accu voor mij eigenlijk niet uit, omdat hij gewoon op een vaste plek staat. Misschien dat ik m soms eens meesjouw naar boven of naar beneden, maar dat komt zelden voor. Ik laat m altijd wel veel aanstaan, maar ik ben van plan met mn nieuwe deze toch echt uit te zetten als ik wegga (ipv hele dagen en nachten aan te laten...) Hij staat altijd op een rietenkrukje, de warmte kan wel redelijk weg iig.
Ik heb net mijn oom gesproken (ja ja overal advies inwinnen) en hij adviseerd eigenlijk om minder snel voor een AMD processor te gaan, maar voor Intel Centrino te kiezen. Ook zoals Matthijs hierboven zegt om een externe HD te nemen. Qua geheugen 1024.

@gremlin online, bedankt voor je uitleg! Eerlijk gezegd heb ik idd de Acer laten varen (vooral omdat diegene in mijn budget dus die ADM processor hebben) Over evt mn laptop nu upgraden vind ik zonde, ookal zou het dan kunnen. Het is echt een ouwetje aan het worden, dus dan steek ik liever het geld in een nieuwe laptop. (die bovendien kan branden, hoef ik mn vader niet meer lastig te vallen op zijn pc...)
Ik ben idd veel op inet aan het kijken, maar ik moet zeggen dat de prijzen redelijk gelijk zijn. Qua garantie is het idd wel zo dat het via de fabrikant gaat, maar het scheelt toch als je deze gewoon af kunt geven bij een winkel als dat je m aangetekend enz moet verzenden. Maar dat is persoonlijk.

Packard Bell MX 45 - 202
Intel centrino mobiele tech, 1024, 80 GB wat is jullie mening?

In ieder geval super van jullie reacties!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-01 21:45

Neerio

bezorgt ook bij regen

als je hem toch alleen op je kamer hebt staan kun je ook
een hele kleine kast met een 15 inch beeldscherm kopen

HDD 6320 is LIeeev

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
Zei hij nog iets over waarom je voor intel moest gaan? anders vrees ik dat je oom een vreselijke fanboy is, ik heb ook een amd-hater in de familie zitten. Zelf ben ik niet thuis in laptop pocessors maar volgens mij is een intel core duo het snelst en als je minder uitgeeft is amd meestal de wat betere. overigens zou ik als ik jou was voor 1 gig geheugen gaan later een apparte harde schijf, als je hem alleen maar laat staan is stevigheid niet het allerbelangrijkste.

mischien vind je de mini-mac wel leuk in combinatie met een goedkoop monitorretje.

[ Voor 8% gewijzigd door Aapiethaaap op 16-11-2006 20:45 ]

BUH

• GENETX
Ik weet niet in hoeverre je oom verstand heeft van deze zaken maar met de introductie van de AMD Turion X2 is het ook stukken beter geworden met AMD. De AMD scoort in de benchmarks (testen) van tomshardware.com 3/4 van de tijd beter dan de Intel tegenhanger op dezelfde snelheid. Op accu was het centrino platform altijd heer en meester, maar AMD komt met volle vlucht aanzetten, mijn AMD zal 15 minuten eerder het loodje leggen op de accu, maar de verschillen zijn niet meer zo groot als een jaar geleden (toen Intel wel eens een uur extra kon halen). Ook heeft de Turion het voordeel dat ze 64-bit zijn tegenover de Core Duo's van Intel in dit segment (de Core 2 Duo is wel weer 64-bit maar zijn nog duurder). In de pricewatch zat AMD iig op de laagste prijzen met de dualcore CPU's. Het is natuurlijk jouw keuze en ik weet niet hoe snel 64-bits zijn intrede gaat doen met Vista (Vista (64-bits) draait hier nog sneller dan Windows XP (32-bits)) maar als je van plan bent weer 5-6 jaar te doen met de laptop is 64-bit mischien niet een verkeerde keuze voor zekerheid.

Tsja, mischien ben ik dan weer een beetje AMD fanboy, maar de real time benchmarks (dus niet de zogenaamde benchmarks die alles testen en vervolgens helemaal niet met de normale situatie overeenkomen) liegen er niet om: http://www.tomshardware.c...ore_laptops_have_arrived/

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 16-11-2006 20:50 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Aapiethaaap schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:44:
Zei hij nog iets over waarom je voor intel moest gaan? anders vrees ik dat je oom een vreselijke fanboy is, ik heb ook een amd-hater in de familie zitten.
Ik dacht exact hetzelfde ;)

• Matthijs B
Wat je ook kan doen als je absoluut niet van plan bent om hem mee te nemen is een HP pavilion slimline.

Niet duur en wel klein.

http://h10010.www1.hp.com...39925-39925-12727084.html

Helaas ook niet upgradebaar maar kan misschien een leuk alternatief zijn

Of zoals al gezegd is een MAC mini.

[ Voor 6% gewijzigd door Matthijs B op 16-11-2006 21:11 ]

Verwijderd

hey, het is vaak zo dat bij intel alles beter op elkaar afgestemd is als bij amd, dit komt omdat een amd laptop systeem (NOG) steeds bestaat uit bij elkaar gezochte onderdelen.

intel heeft daarintegen een platform ontworpen dat perfect met elkaar samenwerkt.

heb zelf een intel core duo t2050 2x 1,6 ghz 2x512mb 80gb laptop
mn schoonbroertje heeft amd x2 TL50 2x 1,6 ghz 2x 512mb 80 gb laptop

en de amd x2 haalt toch wel meer in zowel de geheugen benchmarks als de cpu benchmarks

Gebenchd met everest

voorbeeld: ik haal in cpu queen 2500 punten en hij 3000
voorbeeld 2:geheugen lees snelheid ik haal 3667mb/sec en hij iets van 3900.

Accu
het is wel zo dat mijn accu wat langer meegaat(allebei 8cell ) maar dat wil niet zeggen dat die van hem zuiniger is, ik heb namelijk 14,1 inch laptop en hij 12,1 inch dus dat zal de groote van de accu ok wel beperken

de warmte die geproduceerd wordk

Intel cpu:36-42 graden bij gewoon standaard wat internetten
Amd cpu:27-32 graden ook bij gewoon wat internetten

dat betekend dus dat of de amd zuiniger is of de koeling beter kan ik verder niet zeggen

succes met de zoektocht!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt zoiezo een laptop, geen kleine desktop oid.
Mijn oom gaf idd de reden aan die Sjante noemt. Hij zei niet dat AMD slecht is, dat is ook goed, maar bij Intel sluit alles beter op elkaar aan idd. Hij heeft er wel verstand van en heeft mij gewoon zijn mening gegeven. Waarschijnlijk volg ik dat idd wel, omdat een kennis van mn vader (ga ik vanmiddag ook heen voor info) echt veel verstand heeft hiervan, ook Intel prefereert. Dus vandaar.

Ben benieuwd wat ik vanmiddag hoor en tegenkom.

Intel core duo, is dat hetzelfde als Intel centrino?? En dat duo, is dat waar jullie het eerder over hadden ivm multitasking?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Intel Core duo is zeg maar een ander type processor. Heeft in principe niks te maken met het Intel Centrino concept.

Intel Centrino is een benaming voor de combie: interne draadloze wifi ontvanger, bluetooth, intel processor (P-M volgens mij)

Intel Centrino is daar in tegen gewoon handig om dat je dan niet zit met een externe draadloze netwerkkaart.

Hoe zie jij trouwens tegen een Mac aan? Zit ook een intel processor in (de Intel Core Duo dus :))

Een keuze zou kunnen zijn:

Macbook (13 inch.. lekker klein betekend dus ook meer ruimte):

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/macbook/images/indextop20061024.jpg

Imac 17 inch (Is eigenlijk een semi-laptop):

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/787/store.apple.com/Catalog/regional/emea/imac/img/overview-hero.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Falcon op 17-11-2006 08:47 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• GENETX
Intel centrino = Intel Pentium-M of Intel Core CPU + Intel chipset + Intel WiFi.
De Core Duo is dus een onderdeel van het centrino platform. Zodra ook mar één van de drie bovengenoemde dingen mist is het geen centrino laptop.

AMD heeft inderdaad geen geen platform maar heeft samen met nVidia en ATI een heel sterk platform opgezet. Ik haal dus 3 uur met full brightness op 8 cell, met minder kan het oplopen tot 3.5 uur. Wat opvalt is dat een Zepto laptop volgens hun site met Core 2 Duo het op een 12 cell accu 4.5 uur volhoudt. Dat komt dus overeen met 3 uur op 8 cell. Daar zit dus weinig verschil in en verder waren de laptops identiek (GF go 7600, 1GB, 15.4" ).

Wat hier opvalt is dat de core duo het langer uithoudt maar ook veel meer vermogen verstookt. Dit zou dus aan andere componenten kunnen liggen. Ik denk dat Intel het nog pittig gaat krijgen als AMD overstapt op 65nm (wat intel al lang heeft). De Turions verstoken nu max 35W, mocht ook hier 33% minder worden verstookt zit je op 20-25W max! De Core 2 Duo heeft ook een max van rond de 35W. Dan krijgen we ook nog eens het AMD platform nu ze ATi hebben overgenomen!

Verwijderd

Hey :)
voor jou eisen lijkt me deze wel voldoende:

http://www.alternate.nl/h...?artno=pn5c47&baseId=1932

dat intel = beter is gewoon "fanboy talk"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 13:08 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:07:
Hey :)
voor jou eisen lijkt me deze wel voldoende:

http://www.alternate.nl/h...?artno=pn5c47&baseId=1932

dat intel = beter is gewoon "fanboy talk"
Jep, en dat AMD beter is, is ook gewoon "fanboy talk". :)

• GENETX
En ik ben beetje AMD fanboy, maar in dit segment vind ik AMD gewoon beter aangezien ze wel complete CPU's leveren ipv gestripte core duo's, dat betekend: 667MHz FSB, VT en 64-bit die de Core Duo toch al moet missen.

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik denk dat ze weinig heeft aan de voordelen van een AMD processor aangezien wat ze wilt gaan doen op haar laptop ook op mijn oude computer draaid van 6 jaar terug ofzo (wel wat geupgrade -amd duron 751mhz, 320 mb ram, ati radeon 9600- maar toch).

Dual core is leuk, maar ze heeft het waarschijnlijk toch niet nodig. Maar wat is je budget ongeveer? Met 800 euro kan je nu wel al laptops halen met dual core (wel goedkope graka maarja, who cares als je niet gamed of in andere topics een toshiba met x1600 voor 800 piek ook wel lekker).

Maar ik zou geen laptop kopen die kleiner is dan 15,4, want als je toch alleen in je kamer gebruikt is een grotere scherm (wat 15,4 niet echt is) wel lekker. (dus niet die apple notebooks van 13,1 inch).

En tjah, dat intel vs amd. Intel is natuurlijk beter (C2D is beter, en CD op sommige delen ooktegen over X2) maar dat kost ook meer pegels. Daarom is AMD voor weinig geld heel erg goed. Ik heb zelf ook een intel centrino, maar ik betwijfel aan je familie leden over hun computer kennis :P. Ik was zelf ook wel tevreden met AMD maar nu met me nieuwe laptop heb ik echter toch voor een intel cpu gekozen (met een reden overigens) maar wat merk je nou aan dat Intel 'alles-goed-aan-elkaar-sluit' tegenover een AMD laptop.

En zowiezo bijna elke laptop die jij nu zal vinden in de winkel zal overigens wel bruikbaar voor je zijn aangezien ze allemaal (turion 64,sempron, celeron, pentium m, etc) wel aan je eisen voldoen. Wij hebben hier thuis ook een laptop van dell met celeron m en alles wat jij wilt kan je erop doen en zelfs wat oudere spellen (counter-strike, c&c renegade, hl2 werkte ook zelfs op de gma ;p).

Stem je keuze af op hoeveel geld je wilt uitgeven. 600 euro laptop is echt goed genoeg voor wat jij wil (en wat boeid nou of sommige programma's zwaarder worden, jij gebruikt toch gewoon wat je nodig heb en niet om met de trend mee te gaan). Heb je echter meer geld over kan je natuurlijk ook voor dual core gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hai hai!

Ik heb mn keuze gemaakt (beter gezegd, hij is nu bezig op te starten...) Ik heb gekozen voor een aanbieding bij it's. Een packard Bell Easynote MX 45-202. Met geintegreerde webcam, numeriek toetsenbord (vond ik zelf beide een plus) Volgens mij zo'n core duo processor, 1024 MB en 80GB.

Ben er erg blij mee. Hij was al id aanbieding voor 799 en heb 765 betaald. Zonder de btw 630, wat mij betreft prima.

Iedereen bedankt voor al zn tips, heb alles meegenomen in mijn beslissing en dit gekozen!

Groetjes!!

• Matthijs B
veel plezier met je aankoop en graag gedaan.

Lijkt me zeker een zeer geschikte laptop voor jou. volgens mij geen core duo maar dat was ook niet per sé nodig.

Groet,

Matthijs

• BoyzNDaHood
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:18:
Hai hai!

Ik heb mn keuze gemaakt (beter gezegd, hij is nu bezig op te starten...) Ik heb gekozen voor een aanbieding bij it's. Een packard Bell Easynote MX 45-202. Met geintegreerde webcam, numeriek toetsenbord (vond ik zelf beide een plus) Volgens mij zo'n core duo processor, 1024 MB en 80GB.

Ben er erg blij mee. Hij was al id aanbieding voor 799 en heb 765 betaald. Zonder de btw 630, wat mij betreft prima.

Iedereen bedankt voor al zn tips, heb alles meegenomen in mijn beslissing en dit gekozen!

Groetjes!!
Ehm dus je hebt er 630 voor betaald neem ik aan dat je dat bedoelt? Wat ik niet echt begrijp (630€x1,19 (19%btw)) =geen 765€). Dus wat heb je er precies eraan uitgegeven? En hoezo 765 ipv 799. Ik snap jou berekening niet echt :P

Maarja, tis idd geen core duo maar een single core. Hij is wel genoeg voor jou eisen. Al vind ik persoonlijk wel dat er betere laptops te koop zijn voor de prijs die jij hebt betaald :x en PB vind ik zelf ook niet echt zo'n top merk (lees: slecht). Maarja ieder zijn eigen voorkeur. Maar je had een betere laptop kunnen kopen voor hetzelfde geld (specs, garantie, merk) of beter een andere (goedkopere) laptop kunnen halen die ook aan jou eisen voldoen.

[ Voor 6% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-11-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel simpel, hij was van 870 afgeprijsd naar 799. Ik heb nog extra korting gekregen (ipv een gratis tas) dus 765. Op de factuur zelf stond incl BTW van 122. 765 - 122 is 633.

• GENETX
765 - 122 is 633? Waar heb jij leren rekenen zeg? 765-122=643, of kan ik nu niet rekenen? :P

Verwijderd

Topicstarter
jezus, wat erg joh, haha echt heel blont hihi

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:29:
hey, het is vaak zo dat bij intel alles beter op elkaar afgestemd is als bij amd, dit komt omdat een amd laptop systeem (NOG) steeds bestaat uit bij elkaar gezochte onderdelen.
Wat een bull zeg. dat AMD in principe geen eigen chipsets maakt (Ja, de duurdere platforms wel) wil niet zeggen dat het niet op elkaar afgestemd is. Zowel Via als nVidia en Ati maken perfect stabiele en 'passende' chipsets.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:29:

intel heeft daarintegen een platform ontworpen dat perfect met elkaar samenwerkt.
Centrino is een platfom/totaalconcept. Centrino staat voor stabiel, snel, draadloos en lang laptopplezier. Snel door een Pentium-M/Core-processor, stabiel door een Intel-chipset, draadloos door een Intel-draadloze-netwerkkaart en lang laptopplezier door extra dikke accu's te eisen. Voor Intel is het interessant om zoveel mogelijk hardware uit eigen stal te verkopen. Centrino is geen wonderapparaat ofzo dat veel langer op batterijen meegaat, het gaat wel langer dan de gemiddelde Turion van vroeger, dankzij dikkere accu's. Werkt het Centrino-concept veel beter dan een klassieke laptop? Niet perse, klassieke laptops kan men zodanig samenstellen om Centrino te evenaren/overtreffen, maar er zijn ook fabrikanten die prijzen proberen te drukken door een laptop met 1/3-accu (Acer Aspire) te voorzien.

Een vergelijkbaar concept is Senseo, snel, gemakkelijk koffieplezier. Je moet wel Philips-koffiezetapparaten en DE-koffiepads kopen. Komt er kwalitatief veel betere koffie uit een Senseo-concept, dan klassiek koffiezetten?

1 ding is zeker, zulke totaalconcepten slaan bij mensen aan. Het verkoopt goed en men denkt dat totaalconcepten van een A-merk superieur moeten zijn tov de concurrentie. Niet iedereen spendeert veel tijd om allerlei spullen te bestuderen.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:18:
Hai hai!

Hoeveel garantie zit erbij? Voor een laptop raad ik eerder 3 jaar garantie aan zodat je zeker weet dat het 3-jaar meekan. Als laptops stukgaan, dan kan je meestal weinig zelf herstellen en laten herstellen is duur.

• BoyzNDaHood
Ik denk 1 jaar garantie. 3 Jaar komt zowiezo weinig voor (enkele merk) en anders kan je wel een verzekering afsluiten. Maarja, dat is ook vaak duur. Natuurlijk, als er iets stuk ga wens je die 150+ euro eerder wel uitgegeven te hebben, maar als student (oid) is 150 bovenop een laptop wel een lap geld.
Pagina: 1