[2000] Hoe windows 2000 slipstream cd maken*

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:52
Ik moet nog zeer geregeld windows 2000 op verschillende pc's installeren. (verschillende configuraties)

Nu heb ik hiervoor een windows 2000 cd incl sp1. Na de installatie moet ik zeer veel onderdelen updaten dmv windows update. SP4 moet erop, en uiteraard de hele mik aan beveiligingsupdates etc.
Hier gaat erg veel tijd inzitten.

Is het mogelijk om een nieuwe installatie cd te maken incl sp4, en ook alle beveiligingsupdates?
Welke ik vervolgens op elke configuratie kan draaien?

(het spreekt voor zich dat er daarna nog wat kleine hardware updates kunnen worden gevonden,
maar ik wil er wel zoveel mogelijk al reeds uitgebrachte updates in verwerken)

Ik weet dat je SP4 er wel in kan gieten dmv slipstream. Maar hoe zit het met de updates?
Ik heb dit alleen van horen zeggen.... maar hoe kan ik concreet zo'n CD in elkaar flanzen......

Dank!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij moet dit met nLite kunnen. Ik weet het niet zeker, het kan ook best dat nLite alleen Windows XP ondersteund.

Succes :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat had je zelf al gevonden?

Nlite kan het inderdaad (ook voor W2K), ook hfslip kan hetzelfde. Je weet overigens dat W2K als sinds juni dit jaar niet meer supported is door MS?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Clueless
  • Laatst online: 10-03 10:04
ThinkPadd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:40:
Volgens mij moet dit met nLite kunnen. Ik weet het niet zeker, het kan ook best dat nLite alleen Windows XP ondersteund.

Succes :)
Correct! Quoteje van de website:
nLite is a tool for permanent Windows components removal and pre-installation Windows setup. After removal there is an option to make bootable image ready for burning on cd or testing in virtual machines. With nLite you will be able to have Windows installation which on install doesn't include, or even contain on cd, unwanted components.

nLite Features

- Service Pack Integration
- Component Removal
- Unattended Setup
- Driver Integration *
- Hotfixes Integration **
- Tweaks
- Services Configuration
- Patches ***
- Bootable ISO creation

* - Textmode (CD Boot) and normal PnP
** - hotfixes with white icons, *KB*.exe, including update packs and Internet Explorer 7
***- supports generic SFC, Uxtheme, TcpIp and Usb Polling patching.

So far it supports Windows 2000, XP x86/x64 and 2003 x86/x64 all languages.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Met 4 van de 6 woorden in je topictitel had je ook op internet guides kunnen vinden: [google=windows 2000 slipstream cd] ;).

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En bij Microsoft zelf staat daar ook heel erg veel info over.

Dan zou je ook nog kunnen kijken naar GoT en zoeken op "unattended".
Dat is aan jouw vraag gerelateerd

Abort, Retry, Quake ???

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17

• Charlie932
  • Laatst online: 11:52
Oke.... ik had misschien beter moeten zoeken.... Ik had er een stuk over gelezen in de Computer Totaal.

Ik ben gisteren aan de gang gegaan met nLite, en heb een Windows 2000 Professional+sp1 cd gebruikt als bron.
Hierbij kan ik zonder problemen de SP4 integreren.

Alleen de hotfixes zijn erg lastig. Ik heb op de site van Microsoft Updates zo'n 130 hotfixes gevonden. (Allen voor Windows 2000 Prof)
Waarvan zo'n 100 aan de zogenaamde *KB*.exe criteria voldoen. (de rest heeft geen wit icoon)

Deze heb ik allemaal in nLite gesleept, maar dan volgen er tijdens het integreren in nLite vele foutmeldingen. Sommigen kunnen wel, anderen niet.
Prima, de foutmeldingen weggeklikt van degene die niet werken. De andere worden wel geintergreerd.

Nu heb ik gisteren de ISO gemaakt en gebrand en ben daarmee aan het installeren gegaan.

Er klopt geen ene donder meer van de CD.... tijdens de installatie komen vele foutmeldingen dat bestanden niet gevonden kunnen worden. Dit wel zo'n 25 keer.
Kortom CD is onbruikbaar.

Wie weet welke hotfixes er wel te integreren vallen....? Er moet toch een mogelijkheid zijn om een PC offline met windows 2000 te installeren incl de updates tot nu toe?
(IE 7 hoef ik overigens nog niet, de rest van alle updates zowel programma als uiteraard beveiligingsupdates wel)

Probleem zit 'm waarschijnlijk in dat vele hotfixes elkaar opvolgen, en dus weer elkaars bestanden gaan wijzigen, of heb ik dit fout?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1