Extern bureablad blijft hangen bij aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 00:14
Als ik wil inloggen op mijn extern bureablad wil inloggen blijft de boel hangen.

Situatie:
pc: P4, WINXP prof, ADSL verbinding, wired lan

internet komt binnen op een Belkin Router.
Op deze router heb ik poort 3389 geforward naar mijn pc
Externe verbinding ingeschakeld.

Als ik nu van een andere pc wil inloggen op mijn pc maakt hij wel verbinding en kan ik ook mijn
gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Als ik dan op verbinden klik wordt mijn beeldscherm op de
externe pc zwart. Dat gele balkje bovenin blijft wel staan en daarmee kan ik ook de sessie wel aflsuiten.
Als ik het dan nogmaals probeer kan hij niet meer verbinden en zegt hij dat de pc bezig is met verbindingen te accepteren.

Als ik dan thuis kom en ik zet mijn beeldscherm aan zie ik een zwart scherm waar ik wel mijn muis in kan bewegen.
Alleen opnieuw opstarten doot de aan/uit knop inhouden heeft dan nog zin.

Weet iemand wat dit veroorzaakt? en hoe dit op te lossen?

ps. Bij het rondkijken stuitte ik nogal eens op het feit dat VPN dit zou kunnen veroorzaken maar dat draai ik niet.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
heb ik ook last van af en toe, hoe zit het met je i-net verbinding als je connect?
Hoge upload o.i.d, dat is bij mij vaak aan de hand.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• The Medic
Nee ik ben verder niets aan het doen. En helaas is het niet af en toe maar ik kom er gewoon helemaal niet in.

[ Voor 50% gewijzigd door The Medic op 16-11-2006 20:29 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb hier ook last van, zowel vanaf interne LAN/WLAN als vanaf internet :S

wat wel helpt is de zelfde kleurdiepte gebruiken, dat scheelt hier al een hoop echter af en toe is het nog erg

404 Signature not found

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat dit zwarte scherm een kritisch punt was toen ik zelf ook rdp over een wan verbinding gebruikt.

Als er in dit proces pakketten verloren gaan wil het nog wel eens mis gaan.

Als je dit zelfs in je lan ervaart moet je maar eens even naar je protocol statistieken gaan kijken om te zien of je onderligende netwerk wel correct functioneert.

netstat -s

• The Medic
Ik zal er eens naar kijken en hier posten wat daarin staat. Want in LAN doet ie het ook niet

[ Voor 22% gewijzigd door The Medic op 17-11-2006 14:10 ]

• The Medic
Nee in netstat staat helemaal niets over dit probleem.
Iemand anders nog een idee waar dit op zou kunnen blijven hangen??

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
al je services die maar enigzins te maken hebben met netwerk staan aan? (automatisch)
DDL en encryptie e.d.
Zet alles/veel aan en probeer eens

• The Medic
Helaas dat doet het trucje ook niet!
Ik heb ondertussen ook een verse XP install gedaan maar nog steeds niets :'(

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 14:18
Ik had dit probleem ook op een windows server 2003.
Wat ik toen moest doen was een chkdisk /f ofzo dacht ik.
Het is de parameter waarbij er de installatiecd gevraagd wordt van windows 2003.

Toen dit uitgevoerd was, lukte het weer om aan te loggen

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Worden er nog relevante meldingen in het logboek geplaatst? Dit kan natuurlijk op (RDP)client danwel (RDP)server.

• The Medic
Ik heb het ook direct geprobeerd van internet naar mijn WIN XP systeem. Dan blijft ie ook hangen.
Ik kan het even proberen maar ik weet niet in hoeverre XP dezelfde problemen heeft als win server 2003.
Rare is dat hij het altijd wel gedaan heeft maar na een nieuwe installatie van XP deed hij het ineens niet meer. Terwijl dit met dezelfde XP cd was die ik altijd heb gebruikt.
En inloggen is ook niet het probleem ik krijg ook wel schermpje waar ik alles kan invullen (login + pass) als ik dan echter op verbinden druk slaat ie vast. Dus niet zo dat ie geen verbinding kan maken alleen halverwege inloggen blijft ie hangen.

[ Voor 24% gewijzigd door The Medic op 25-11-2006 15:00 ]

• The Medic
*schopje*

Verwijderd

Niet echt het antwoord op je vraag... maar is het niet het overwegen waard een andere applicatie te gebruiken voor het sharen van je desktop. Ik denk bijvoorbeeld aan VNC viewer/server oid, nadeel is natuurlijk dat je op de externe pc altijd de client beschikbaar moet hebben (of installeren), maar heb er wel goede ervaringen mee... lijkt altijd wel te werken!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 14:32

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer eens zoveel mogelijk processen te killen voordat je verbinding gaat maken. Bij mij traden er problemen op nadat ik software van mijn monitor geïnstalleerd had. De verbinding bleef dan ook hangen na het invoeren van username en password. Toen heb ik de software op een keer gekilld en kon ik ineens weer inloggen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• The Medic
Ik heb wel nieuwe monitor drivers geinstalleerd op de pc. Misschien de moeite waard om te kijken of het met nieuwe/andere drivers wel wil. Ik zal het proberen en de bevindingen hier neer zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door The Medic op 28-11-2006 09:34 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
coneccten naar een andere pc lukt wel? Even poort forwarden naar andere pc.
Weetje gelijk ofdat het aan de pc ligt (lijkt me sterk, zeker met fresh install).
Of router (lijkt me toch dat je met een te hoge upload zit).
Heeft het trouwens ooit wel gewerkt? en wat zijn de systeem specs.

[ Voor 13% gewijzigd door battler op 28-11-2006 09:36 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• The Medic
Ik wil iedereen bedanken voor zijn inzet!
Demoniac heeft de gouden tip geleverd. Na het deinstalleren van oude drivers en de nieuwe drivers
van de nvidia site geinstalleerd en het werkt weer!
Er is dus iets niet goed geweest met de oudere drivers. Op zich wel raar wat ik geloof (weet het niet zeker) heetf het ooit wel gewerkt met de drivers die er nu op stonden. Maar hij doet het nu weer prima en dat is het voornaamste
Ik ben weer bijzonder happy!

Voor mensen die in de toekomst hetzelfde probleem ondervinden. Dit zijn mijn specs:
processor: Pentium 4 519(P) 3,06 GHz (Socket 775)
chipset: Intel 910GE
geheugen: 1024MB (2x512 PC2-4200 )
moederbord:MSI MS-7174
schijf: 200 GB SATA
Videokaart: Nvidia GeForce 7600 GS (nu met driver: 93.71_forceware)
Tv-kaart
Geïntegreerde 10/100 Base-T netwerkinterface
Geïntegreerde High Definition audio
- Realtek ALC 880 chipset
- Ondersteunt tot 8 audiokanalen
- Dolby Pro Logic II compatibel

[ Voor 37% gewijzigd door The Medic op 28-11-2006 11:03 ]

Pagina: 1