Toon posts:

Is mijn 3610 gewoonweg op?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds pas lijkt het alsof mijn Philips brander typ 3610 op is :( Cdrws wil hij niet meer formateren (al doet ie wel alsof hij bezig is het rode lampje doet het gewoon al gaat ie soms wel uit) en dan soms krijg ik een error of Nero blijft hangen. Aan de cdrws kan het niet liggen die doen het gewoon wel bij mijn maten. En mijn 3610 heeft het ook altijd gewoon goed gedaan. Eerlijksheids halve moet ik wel zeggen dat het is sinds ik nieuwe firmware heb geinstald. Maar dat is gewoonweg wel goed gegaan. Ik heb philips ook al gevraagd maar die bood alleen maar vaag advies. Dus ......kan ik mijn complete systeem maar beter naar de comp winkel brengen om te laten uitpluizen of wat???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Hoe oud is dat ding dan?
Mijn HP 7200 series begaf het ook na 1,5 jaar trouwe dienst. Heb nu een HP i8250 en die werkt gewoon top. Ik hen ook alles geprobeerd, Firware, drivers echt alles. Maar hij deed het gewoon niet meer. Dus ik denk dat hij het heeft begeven.

R.I.P.

Wat ben je laat! 4:02u... Moet je nog niet naar bedje toe?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Mijn 3610 hield er na 1,5 jaar intensief branden langzaam mee op. eerst wou die geen 80 minuten cd's meer branden, toen geen data cd's meer en uiteindelijk ook geen audio meer, heb het hele ding uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer in mekaar gezet, maar nix hielp, toen heb ik maar een ricoh mp7060a gekocht, nu gaat alles weer perfect.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ja mijn 3610 wil ook geen cdrw 's meer schrijven :( en cd's kopiëren lukt ook niet zo goed meer :(. Ik gebruik em nu haast alleen nog maar om mijn mp3tjes op cd's tebranden en dat lukt nog wel goed gelukkig :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Wat voor soort CeeDees pleuren jullie in de 3610.
Ik bedoel niet het merk, maar mbt de snelheid van branden.
De 12x cd's hebben een andere baklaag.
En aangezien de 3610, een vrij oud beestje is, kan het dus zo zijn, dat hij ze niet goed kan lezen/beschrijven.

Pleur er maar eens een aander soort in bv 8x of lager liever.
Kijken als hij het dan nog niet doet, id ekans aanwezig/aannemelijk dat hij aan gort is.

En hier:
Dus ......kan ik mijn complete systeem maar beter naar de comp winkel brengen om te laten uitpluizen of wat???
Ben ik helemaal geen voorstander van.
Ze naaien je, waar ze kunnen.

Zet hem anders eens in een ander systeem, als hij hdan nog problemen geeft, lig het dus niet aan je systeem.
Maar wat was het antwoord van Boonstra dan mbt je fikker.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Mm, ik ben nu al aan mijn 3e burner toe, mijn eerste Philips (eerste model wat gemaakt is voor de com. markt) smolt gewoon na een tijdje en was geheel onbruikbaar geworden, gelukkig was ik niet de enige met dit probleem en heeft philips dit bij latere modellen verbeterd. Toch blijft het zo dat je altijd maar een beperkt aantal cd's kan branden de laser kan na een tijdje minder worden en kan ook een bepaalde afwijking krijgen. Het is mogeijk om hem te laten reinigen/vervangen maar dat is tegenwoordig niet echt meer de moeite waard (voor mijn eerste model betaalde ik nog zo'n 2000 gulden dus toen wel)

Eigenlijk heb je niets aan dit verhaal maar zo heb je iedergeval geen valse hoop meer en kan het alleen nog maar beter worden.
succes :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Die 3610 hier is zo brak als iets; die wil niets meer fikken :(

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Hier werkt ie nog goed... Maar wat duurt het toch lang zeg (2 speed, dusseeh...)

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

/me is duurder en heeft een 3600 (scsi :) )
Hier doet ie het ook nog perfect al heb ik niet de originele drivers geinstaleerd. Alleen nero.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Ik heb net een philips 3610 cd-writer gekocht
maar hij doet het niet. Halverwegen het branden krijg ik een @#%$ foutmelding.
Waar kan het aan liggen? Op m'n ide-1 heb ik
m'n hd op master en m'n cd-rom op slave staan
en op m'n ide-2 zit de 3610 als master.
Dat is toch goed? Waar kan het in hemelsnaam
aan liggen?

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Albatros: Ik heb ook zo'n Philips cdd3610 en bij mij staat het zo.
Primary Master Ouantum Fireball 6.4
Primary Slave None
Secondary Master CD-Rom
Secondary Slave Philips CDD3610 (ide)

In het begin had ik ook steeds fout meldingen bleek nou bij apparaatbeheer eigenschappen van je fikker DMA stond aan en dat moet uit.En automatisch invoegen mag ook uit. En later heb ik andere firmware geflashed firmware 3.09 en hij draait al meer dan een jaar als een zonnetje.
Zorg ook dat je cd-rom speler goed geconfigureerd staat vooral bij het on the fly fikken.al met al is het best een leuk brandertje voor die centen hij is niet snel maar hij fikt.Mijn volgende brander wordt echt een snelle Plextor SCSI rewriter.

suc6 :)
Pagina: 1