Internet weg doordat andere pc inlogt

Pagina: 1
Acties:

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025
ik kreeg te hore van een vriend dat hij met een netwerk probleem zat, dit kreeg ik toegemaild

we hebben een sternetwerk. met 1 poort naar woonkamer, 1 poort naar kantoortje en 1 poort naar boven verdieping. eerst hadden we op de boven verdieping een switch omdat we meerdere pc's daar hebbe en stond er oowk een benede in de woonkamer (geen gezeik). toen hebbe we de comp in de woonkamer weggehaald en bove een router neergezet zodat we oowk draadloos hadde. sinds kort heb ik de comp van mijn kamer weggehaald en benede neer gezet. sindsdien doet het internet op de bovenverdieping het niet als ik mijn comp aanzet en aanmeld op internet.

Ik vind het ook een rare opstelling, waarom niet de router achter de gateway? Maar dat terzijde verder weet ik niet of hij al een reset heeft gedaan of niet.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Beetje weinig info , en wat is het probleem nu eigenlijk ? Vraagstelling mist.

Hint :
Policy - Netwerken

FAQ - Netwerken

Edit : Laat ik het wat uitbreiden.

Een schematische tekening van hoe het aangesloten zit is erg handig.
Dan is info over ipadressen in het interne netwerk erg handig om je te helpen.
Gebruiken ze de ingebouwde dhcp ?
Wat voor apparaten staan er precies ?
Wat zit waar aan vast ?

[ Voor 43% gewijzigd door aZuL2001 op 16-11-2006 18:26 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Het probleem staat in de Titel 8)7

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan zijn we erg blij met de mededeling van TS. :+
En leven we erg mee met de vervelende situatie bij zijn vriend.

Abort, Retry, Quake ???

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even leesbaar gemaakt.
ik kreeg te horen van een vriend dat hij met een netwerk probleem zat, dit kreeg ik toegemaild.

We hebben een sternetwerk. Met 1 poort naar de woonkamer, 1 poort naar een kantoortje en 1 poort naar de boven verdieping. Eerst hadden we op de bovenverdieping een switch omdat we daar meerdere pc's hebben en stond er ook een beneden in de woonkamer (geen gezeik). toen hebben we de comp in de woonkamer weggehaald en boven een router neergezet zodat we ook draadloos hadden. Sinds kort heb ik de comp van mijn kamer weggehaald en beneden neergezet. Sindsdien doet het internet op de bovenverdieping het niet als ik mijn comp aanzet en aanmeld op internet.

Ik vind het ook een rare opstelling, waarom niet de router achter de gateway? Maar dat terzijde. Verder weet ik niet of hij al een reset heeft gedaan of niet.
En roep nou niet dat je dylexie hebt, want dan heb je wel hele bijzondere symptomen 8)7

Verwijderd

offtopic:
Hier heeft men nou spellings controle voor uitgevonden

Zet je router eens beneden neer tussen je modem en alle PC's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 18:57 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 15:00

Edgarz

Tweako-active since1986

Waarschijnlijk zijn oorspronkelijk alle IP's vast per poort geconfigureerd c.q. doorgelinkt en is door alle verhuizingen het hele schema in de war geraakt. je kunt niet altijd straffeloos hub's en PC's verplaatsen etc.

Op basis van de verwarrende gegevens lijkt het mij goed om de hele netwerkstructuur opnieuw op te gaan zetten bij je vriend. Dan ontloop je allerlei problemen die hier blijkbaar spelen en is alles weer lekker overzichtelijk.

PS; het oplossen van dit soort configuratievragen per formum vereist inderdaad zeer nauwkeurige beschrijvingen en opsomming van wat er wel niet gedaan is. Dit blijft gokken...

[ Voor 16% gewijzigd door Edgarz op 17-11-2006 14:49 ]

Pagina: 1