Toon posts:

[XP64] Netwerk browsen traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuwe PC met xp64 erop. Alles werkt naar behoren behalve het browsen en openen van files op netwerk (UNC) shares. Het browsen verloopt eigenlijk wel goed, tot opeens alles vast slaat en ongeveer vijf minuten nodig heeft om wakker te worden. Gedurende die tijd is CPU, RAM gebruik van explorer.exe niet opvallend te noemen, en verder hangen er geen threads/processen.

Wat ik geprobeerd heb:
- Client for MS Windows Networks herinstalleren
- File and printer shareing herinstalleren
- XP 64 an sich opnieuw installeren
- Registry tweak voor scheduled tasks uitgevoerd
- WINS / DNS etc settings dubbelgechecked
- Drive mapping gebruiken (hangt net zo)
- Andere netwerkkaart
- Inmiddels ook Win2003 Server x64 geinstalleerd

Overige netwerk verbindingen zoals internet en MSN werken wel, en performen naar behoren. Alleen het filesharing gedeelte is dramatisch.

PC Specs:

- Intel Core Duo E6400
- 4GB Ram
- 7300GS grafische kaart
- Intel Pro/1000GT netwerkkaart
- 2x 146GB Raptor striped (onboard raid)

Iemand nog tips?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 21:01 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En met wie share je die files, oftewel - hoe weet je zeker dat het een client side probleem is? :)

Verwijderd

Topicstarter
De share draait op de fileserver van ons bedrijf. Er zijn ongeveer 49 clients die zonder problemen ermee werken :)

[updeet] Voor ik wegging nog even Win2003 32-bit geinstalleerd, en daarmee ging het als een zonnetje. Ik denk nu toch aan een driver probleem van het een of ander, maar de netwerkkaart lijkt me erg stug aangezien ik 3 verschillende heb geprobeerd. Morgen een andere RAID controller proberen (PCI Promise IPV onboard NVRaid). [/updeet]

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 01:30 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien niet een conflict op je WINS-servers? Een domainname die door machines wordt geregistreerd die 'm eigenlijk niet moeten hebben? Of misschien een werkgroep met de zelfde naam als de netbios van je AD?

Dit document is voor NT/2000 maar is voor zover ik kan zien nog wel redelijk actueel: Troubleshooting the Microsoft Computer Browser Service

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 17-11-2006 10:15 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:14:
Misschien niet een conflict op je WINS-servers? Een domainname die door machines wordt geregistreerd die 'm eigenlijk niet moeten hebben? Of misschien een werkgroep met de zelfde naam als de netbios van je AD?

Dit document is voor NT/2000 maar is voor zover ik kan zien nog wel redelijk actueel: Troubleshooting the Microsoft Computer Browser Service
Bedankt voor je reply. Ik ga het troubleshooting document even doornemen. Heb inmiddels al met een andere RAID controller geinstalleerd (Blue screen) en ben nu zonder RAID aan het installeren, wellicht dat de RAID driver gaar is ofzo.

Conflicten op het netwerk lijkt me dat andere clients daar ook last van moeten hebben? Dit is de enige PC met problemen :(

Verwijderd

Topicstarter
Helaas; de tooltjes die beschreven zijn in de link van sanfranjake zijn niet voor x64 beschikbaar :(

Verwijderd

Topicstarter
Goed, inmiddels twee dagen verder. Na een tijdje op 32-bit te hebben gewerkt bleek het toch niet lekker te werken. Ik heb de PC dit weekend mee naar huis genomen en daar opnieuw van 64-bit XP voorzien. Wat blijkt: Geen enkel raar verschijnsel op mijn thuisnetwerk. Weliswaar is daar geen domein, maar het werkt hier als een zonnetje op fileshares!

Lijkt dus toch iets op het domein, maar waarom andere PC's daar dan geen last van hebben is mij een raadsel :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een testje gedaan, met opmerkelijk resultaat.

Het probleem treedt alleen op als ik 4GB ram in de PC stop. Als ik 3GB, 2GB of 1GB gebruik gaat het goed, en ook als ik het "vierde" reepje gebruik om die 3GB te maken gaat het goed. Het lijkt dus op een device dat niet in de 64-bit geheugenruimte kan adresseren, maar hoe kan ik dat in hemelsnaam afdwingen?
Pagina: 1