Toon posts:

Mailclient die multiple imap(!) acc weergeeft in 1 folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal verschillende imap-accounts (studie, werk, e.d.). Nu is het onhandig om steeds in outlook 3 gescheiden mapjes te hebben voor iedere account apart. Ik wil gewoon dat alle mail van de diverse accounts binnenkomt en weergegeven wordt in 1 inbox. Onder Outlook 2000/XP heb ik deze feature niet gevonden.

Kent iemand een mailclient die dit wél ondersteunt?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Leegtrekken met POP?

Sign here against sigs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me nou net niet de bedoeling, immers kies je voor IMAP met een reden.
Ik ken geen enkele client die dat doet overigens, volgens mij werkt IMAPv4 gewoon niet eens op die manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Vind je dat handig? Dan heb je toch vanalles door elkaar staan? Tevens is het dan minder duidelijk onder welk adres je verstuurd.

• Marlibica

Marlibica

Tuurlijk, maar als je mail via IMAP op één plek wil hebben, dan zal je het eerst op één plek moeten verzamelen! Als je brieven in 3 verschillende brievenbussen liggen, dan zie ik geen manier om in alle bussen tegelijk te kijken.

edit:

was @ alt-92

[ Voor 6% gewijzigd door Marlibica op 16-11-2006 21:37 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Marlibica schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:09:
Tuurlijk, maar als je mail via IMAP op één plek wil hebben, dan zal je het eerst op één plek moeten verzamelen! Als je brieven in 3 verschillende brievenbussen liggen, dan zie ik geen manier om in alle bussen tegelijk te kijken.

{edit]
was @ alt-92
[/edit]
Precies! En ik zoek dus naar oplossing om tegelijk alle post in 1 vak te krijgen. En nee ik heb zelf niet voor imap "gekozen" maar pop wordt niet aangeboden. Ik vind het erg onhandig om steeds te moeten wisselen tussen de verschillende folders - daarom wil ik gewoon alles in 1 folder hebben. Niemand een mailclient?

• AcornFan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2022
zou deze vraag stellen op een fastmail.fm forum waar veel die hard IMAP users zijn

• Marlibica

Marlibica

Maar je kunt in Outlook wel de accounts tegelijk toevoegen, zodat ze in je mappenlijst staan? Of moet echt alle mail in bijv je postvak in komen? Dan zie ik nl. niet echt een oplossing

Ik gebruik trouwens naar volle tevredenheid OL2k3 om verschillende mailboxen met IMAP in te kijken. Ze staan in dezelfde mappenlijst, alleen niet in dezelde folder

[ Voor 31% gewijzigd door Marlibica op 16-11-2006 21:43 ]

Sign here against sigs

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Dan moet je gewoon een regel aanmaken die alle mail verplaatst naar de inbox.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:34:
[...]
Precies! En ik zoek dus naar oplossing om tegelijk alle post in 1 vak te krijgen. En nee ik heb zelf niet voor imap "gekozen" maar pop wordt niet aangeboden. Ik vind het erg onhandig om steeds te moeten wisselen tussen de verschillende folders - daarom wil ik gewoon alles in 1 folder hebben. Niemand een mailclient?
en wordt email forwarding geboden ? dan forward je naar 1 imap mailbox.

een imap mailbox bestaat uit een hierarchische folder/map/maildir structuur met daarin mail, verder zijn er imap sync commando's om die hierarchie op server en client te synchroniseren. Lijkt me dat dat maar met 1 imap mailbox (Maildir) tegelijk kan.

Verwijderd

schopje naar CSA.
Pagina: 1