Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

stationsklok

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• janvg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2024
Via via ben ik in het bezit gekomen van een orginele stationsklok. Nu zou ik deze graag in mijn tuin zetten (werkend) Wie heeft er een schema om de klok op 50Hz te laten werken.

groet

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gaat er niet gewoon 230 in? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

of nog leuker, externe tijdsserver >:)

maar staat het niet ergens erop, iets zoals
"Input 200-240 V~50-60 Hz"

• janvg
Als ik hem op 220 v aansluit gaat de verlichtingbranden. Ik zal een pulsnodig hebben om de klok te laten lopen. Bij de N.S. wordt hier een externe puls voor gebruikt.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Gewoon een pulsgenerator? Wat voor puls heb je nodig?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 20:34

Sosabowski

nerd

Het enige wat ik weet is dat de klok 55 sec over een minuut doet, wacht op een puls van de centrale klok en dan pas de minuutwijzer laat verspringen.

Staat er geen merkje op ofzo?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Staat hier niets nuttigs tussen? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

IorGie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:30:
... is dat de klok 55 sec over een minuut doet...
ah, dus daarom hebben ze vertraging :+

maar kun je in de klok zoeken naar stickertjes of plaatjes met de naam van de hardware?
als je die vindt kun je ff googlen ernaar, met wat mazzel vind je een productsheet o.i.d. :)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 14:49

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/%7Ef-alf/images/kloksturing.gif

Succes >:)

[ Voor 93% gewijzigd door Kaspers op 16-11-2006 17:41 . Reden: afbeelding even gefixt / geen probleem My-life ]

Verwijderd

Je kan dit op twee manieren oplossen. Of een moederklok kopen die deze klokken (van TN) aan kan sturen of een pulsgenerator maken. Voor zover ik weet zijn dit 24 volts pulsen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:58
Zo ist makkelijker:

[Iafbeelding]

Edit:
Sorry je was er nog mee bezig Kaspers

[ Voor 51% gewijzigd door My-life op 16-11-2006 17:40 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Persoonlijk zou ik eens proberen om er een puls in te steken op de pulsingang (die moet wel te vinden zijn, misschien staat het op de aansluiting, anders kan je het doorgaans afleiden uit de opbouw van de print), beginnen met 5V en stapsgewijs ophogen. De 24V die DaJaN voorstelt lijkt me wel te kunnen kloppen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

naftebakje schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:00:
Persoonlijk zou ik eens proberen om er een puls in te steken op de pulsingang (die moet wel te vinden zijn, misschien staat het op de aansluiting, anders kan je het doorgaans afleiden uit de opbouw van de print), beginnen met 5V en stapsgewijs ophogen. De 24V die DaJaN voorstelt lijkt me wel te kunnen kloppen.
Het enige waar je nog mee op moet letten is dat sommige dochterklokken ompolen na elke puls. Mocht je klok dus niet of slechts een slag vooruitkomen dan moet je even kijken of het veranderen van polariteit effect heeft.

Verwijderd

Ik heb dit verhaal over een dergelijke klok ook eens eerder gehoord en die persoon heeft de juiste oplossing bij de firma NEDklok in Amsterdam gevonden ......

Voor de rest kan ik je niet van "inhoudelijke" info voorzien .....

maar desondanks ..... veel succes .... :)

• janvg
Iedereen bedankt voor de info ik ga ht proberen met printje. Groeten Jan
Pagina: 1