Via via ben ik in het bezit gekomen van een orginele stationsklok. Nu zou ik deze graag in mijn tuin zetten (werkend) Wie heeft er een schema om de klok op 50Hz te laten werken.
groet
groet
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Verwijderd
ah, dus daarom hebben ze vertragingIorGie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:30:
... is dat de klok 55 sec over een minuut doet...
![]() Succes |
[ Voor 93% gewijzigd door Kaspers op 16-11-2006 17:41 . Reden: afbeelding even gefixt / geen probleem My-life ]
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door My-life op 16-11-2006 17:40 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Het enige waar je nog mee op moet letten is dat sommige dochterklokken ompolen na elke puls. Mocht je klok dus niet of slechts een slag vooruitkomen dan moet je even kijken of het veranderen van polariteit effect heeft.naftebakje schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:00:
Persoonlijk zou ik eens proberen om er een puls in te steken op de pulsingang (die moet wel te vinden zijn, misschien staat het op de aansluiting, anders kan je het doorgaans afleiden uit de opbouw van de print), beginnen met 5V en stapsgewijs ophogen. De 24V die DaJaN voorstelt lijkt me wel te kunnen kloppen.
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq