Beste mensen,
Ik ben al een hele tijd bezig met het installeren van ImageMagick onder windows 2003 server Met IIS PHP.
Na lang zoeken heb ik het uiteindelijk aan de praat gekregen via een topic hier op tweakers nm:
imagick
ImageMagick support enabled
ImageMagick version 5.5.6
PHP imagick version 0.9.5
MaxRGB 255
Verder gebruik ik Joomla voor het beheren van een website. Hier werk ik ook met het component Community Builder. Hierin zit de mogelijkheid om je ledenprofielen Met Foto weer te geven waarvoor dus ImageMagick nodig is.
Het probleem is nu dat hij bij Joomla blijft zeggen dat dit niet geinstalleerd is. Heeft hier iemand meer ervaring mee?
Ik ben al een hele tijd bezig met het installeren van ImageMagick onder windows 2003 server Met IIS PHP.
Na lang zoeken heb ik het uiteindelijk aan de praat gekregen via een topic hier op tweakers nm:
In phpinfo() geeft hij nu een stukje weer van ImageMagick;js303 schreef op maandag 21 juli 2003 @ 20:37:
YO ik heb hem aan de praat. Wat ik gedaan heb:
- GraphicsMagick-1.0.2-Q8-windows-dll.exe gedownload en geinstalleerd
- Aan m'n Autoexec.bat de volgende regel toegevoegd:
code:
1 SET PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND;c:\progra~1\GraphicsMagick-1.0.2-Q8
- Alle CORE_RL_* dll's evenals de X11.dll en de Xext.dll naar de windows system map gekopieerd (c:\windows\system)
- in PHP.ini de volgende regel toegevoegd:code:
1 extension=php_imagick.dll
- de file http://php.chregu.tv/php_imagick.dll gedownload en in de php/extensions map geplaatst (dit path specificeer je in PHP.ini
- opnieuw opstarten en apache met php starten
- mbv phpinfo() kun je vervolgens zien of ImageMagick werkt. Je ziet dan een tabel met alle settings...
Nu moet ik nog even een scriptje testen, ik houd jullie op de hoogte.
imagick
ImageMagick support enabled
ImageMagick version 5.5.6
PHP imagick version 0.9.5
MaxRGB 255
Verder gebruik ik Joomla voor het beheren van een website. Hier werk ik ook met het component Community Builder. Hierin zit de mogelijkheid om je ledenprofielen Met Foto weer te geven waarvoor dus ImageMagick nodig is.
Het probleem is nu dat hij bij Joomla blijft zeggen dat dit niet geinstalleerd is. Heeft hier iemand meer ervaring mee?
TomPé