Pc start niet juist op Meerdere pieptonen

Pagina: 1
Acties:

• Microwave_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 12:50
Goededag,

Mijn oom belde mij gisteren op of ik naar zijn pc wilde komen kijken, hij startte niet meer op. Dus ik vandaag even wezen kijken.

Als de pc zichzelf opstart dan hoor je meerdere piepjes.( aantal wisselt :s)

Hierbij dacht ik eerst aan een te stoffige pc.. Was inderdaad stoffig maar na schoonmaken deed hij het nog steeds niet.
Vervolgens geheugen op een andere bank geprobeert, werktte ook niet.
Harde schijven uitgetrokken, werkt niet
floppy en dvd schijf eruit getrokken, werkte ook niet.
hierna nog de videokaart opnieuw erin gezet, maar dat werkte helaas ook niet.

Ik heb nu verschillende dingen waaraan het kan liggen:
Processor is stuk, videokaart is stuk, geheugen is stuk

Moederbord type is ASrock, type of handleidingen hadden ze niet, en kan dus niet achterhalen wat de piepjes mogen betekenen.

Probleem is ontstaan toen een van de kinderen met virtualDJ muziek aan het mixen was.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Verder zijn beepcodes wel belangrijk, zoek dus typenr eens op want daar kunnen we stukken meer mee en waarschijnlijk is dan ook wel te achterhalen wat het probleem geeft :)

• Microwave_NL
Terw_Dan schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:39:
neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Verder zijn beepcodes wel belangrijk, zoek dus typenr eens op want daar kunnen we stukken meer mee en waarschijnlijk is dan ook wel te achterhalen wat het probleem geeft :)
Ik weet dat het zo werkt, maar de beepcodes zijn dus elke keer verschillend. soms 3x soms 1x soms 5 minuten lang... Het wisselt dus heel erg, vandaar ook mijn vraag hier.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
pc hoeft maar 1x te piepen iig, kijk anders ff wat voor moederbord BIOS het heeft?

ami en award hebebn zo'n site waar je precies kan zien, wat de fout is/

*award*

1 kort alles ok.
1 lang Geheugenprobleem, modules zitten niet goed op het board of zijn geoxydeerd.
1 lang 2 kort Videoprobleem, Grafischekaart defect of zit niet goed; Zonodig vervangen.
1 lang 3 kort tot Versie 1.6 EGA memoryfout vanaf Versie 3.03 keyboard-controller fout vanaf Versie 4.5 Grafischekaart fout
2 kort Kleine fout die meestal op de monitor getoond wordt. Daarna aan de hand van de foutmelding fout controleren, opheffen of met F1 het Bootproces voortzetten.
Duurtoon Memory- of videoprobleem, geheugen of kaart werd niet gevonden.

*ami*

AMI BIOS beep codes
Normally a computer with an AMI bios won't beep it will just show a error message across the screen. It's usually only when the video card's not working or something very serious happens you'll get a beep code.
Beep Code
Description
1 Short DRAMS refresh failure.
2 Short Parity circuit failure.
3 Short Base 64k RAM failure.
4 Short System timer failure.
5 Short Process failure.
6 Short Keyboard controller Gate A20 error.
7 Short Virtual mode exception error.
8 Short Display memory Read/Write test failure
9 Short ROM BIOS checksum failure.
10 Short CMOS shutdown Read/Write error.
11 Short Cache Memory error.
1 Long, 3 Short Conventional/Extended memory failure.
1 Long, 8 Short Display/Retrace test failed.

suc6 :)

• Microwave_NL
Ik zal morgen wel even langsgaan(heb de pc niet hier staan) om te kijken welk bios en welke verschillende beepcodes hij nu precies geeft.

Bedankt voor jullie informatie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Microwave_NL schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:12:
[...]

Ik weet dat het zo werkt, maar de beepcodes zijn dus elke keer verschillend. soms 3x soms 1x soms 5 minuten lang... Het wisselt dus heel erg, vandaar ook mijn vraag hier.
Tja, het is en blijft natuurlijk een Asrock bord. Beepcodes zijn niet het meest sterke punt van dat merk :P. grote kans dat er op meerdere punten iets mis is en je daarom verschillende beepcodes krijgt.
Pagina: 1