[XP] niet te verwijderen bureaublad pictogrammen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Er1Ck
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05-2021
geachte mede tweakers,

ik heb een tijdje geleden mijn HP scanner geinstalleerd, en bij de installatie heeft de software van HP ongevraagd 3 pictogrammen op mijn bureaublad geplaatst.

Ik ben heel opgeruimd van aard en dus probeerde ik ze te verwijderen. Helaas kan dit niet. Toen probeerde ik er maar mee te leven, maar het is echt een doorn in het oog en ik wil ze gewoon weg hebben. Een gelikte windowsskin en gave achtergrond gaat niet gepaard met een paar van die irritanten nog nooit gebruikte icoontjes.

de icoontjes heten als volgt:
HP Photo & Imaging
Verzendmap van Share-to-Web
HP Memories Disc

Ik heb echt alles al geprobeerd en krijg ze niet weg.. ik denk dat ik iets moet veranderen in het register hiervoor.

Weet iemand misschien hoe ik die icoontjes weg krijg?

mvrgr,

Erik

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

Opstarten in veilige modus, dan kan het misschien wel lukken.
Of wat voor melding geeft hij?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Je werkt met een administrator account?
Welke foutmelding krijge je als je ze wil verwijderen?

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 22:16

fatshark

fat to da bone

zijn waarschijnlijk snelkoppelingen.
bestand waar de snelkoppeling naar verwijst kopieren en plakken (kopie maken)
orginele bestand weggooien + snelkoppeling op buroblad weggooien
daarna kopie bestand hernoemen naar orginele file

fat to da bone

• Er1Ck
Dat hij de snelkoppeling niet kan verwijderen... mn mousepointer werd ook zon verboden tekentje..

ik heb de twee snelkoppelingen inmiddels opgelost.. bij taskmanager heb ik 2 services van hp afgesloten, alleen de Verzendmap van Share-to-Web icoon staat er nog.

hij liep vast toen ik hem aanklikte, dat zal wel weer te maken hebben met het feit dat ik die services heb afgesloten.

even rebooten kijken wat hij doet.

zo terug

Verwijderd

Als je die software niet gebruikt -zo te lezen is het allemaal weinig nuttig- kun je misschien het volgende proberen.

Als je nou eens al die software eraf gooit, dus het hele ding de-installeren. Dan opnieuw opstarten en de scanner aansluiten. Op het moment dat Windows de drivers wil hebben doe je de HP CD erin en vertel je Windows om daarop te gaan zoeken. Mooie clean device install, want op deze manier installeer je de drivers van het appraat maar niet de software die er altijd omheen hangt. :D

Al kan ik me wel die levensgrote kranten van HP herinneren die een bepaald volgorde van installeren afdwingen, dus ik hoop dat het werkt.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1652105

Probeer de suggesties in die thread eens.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:29
You can delete most desktop icons, but some of them such as Outlook and Internet Explorer apparently can't be deleted. However, TweakUI lets you delete them
http://hacks.oreilly.com/pub/h/598

Systeem Specs

• Er1Ck
Donnie D.. dat ik daar zelf niet bent opgekomen!! aaah |:(

Ik heb maar gewoon alles eraf gesodemieterd en de scanner werd automatisch herkend.

super!

bedankt tweakers!! ;)

[case closed]

Verwijderd

nice :D

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Hier zo'n zelfde probleem als hierboven beschreven.

Alleen kan ik de software er niet zomaar vanaf gooien.

Iemand nog suggeesties?

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
WoBaDijk schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:40:
Hier zo'n zelfde probleem als hierboven beschreven.

Alleen kan ik de software er niet zomaar vanaf gooien.

Iemand nog suggeesties?
Je geeft ook lekker veel info zo he.. Gaat het om dezelfde software? Zo ja, lees dan de post van mij eens wat hierboven ergens staat. Zo nee, welke software/pictogrammen gaat het dan om?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WoBaDijk,

Open maar even een eigen topic - waarin je uiteraard best kan refereren naar dit topic onder de noemer dat heb ik al geprobeerd - maar in dat topic mag je heel wat meer informatie geven dan dat je hier doet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.