Toon posts:

Is Casema Mega goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Daarnet is zo'n verkoop knakker bij ons langsgeweest van Casema. Leuk verhaal en bla. We besparen aardig wat cash in de maand met zo'n nieuw abonnement! :)

Erg leuk! Maar ik heb 3 jaar geleden casema gehad voor internet... nou de verhalen hoef ik niet te herhalen.

Maar hoe zit het tegenwoordig? Is het snel? Zijn de pings goed? En vooral, heb ik een vast IP adres? Ik wil thuis namelijk wel m'n servertje blijven draaien.

Ik heb nu Demon/XS4ALL en het duurste abo, maar de snelheid laat voor het geld wat te wensen over. Dus ik zit erover te denken om het te nemen ook, als ze zo goed zijn als dat ze beweren.

Dus iemand die me even kort en bondig kan vertellen, hoe het zit? :)

Bedankt!

en ja heb het ervaringen topic gelezen maar daar heeft iedereen 't over de "snelle" newsserver, maar die gebruik ik toch niet.

Alvast bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als casema erg slecht was, zou je verwachten dat je daar reacties over leest in dat topic. Het antwoord op je vraag staat gewoon in dat topic (niet letterlijk, maar met een beetje nadenken kan je conclusies trekken uit het wegblijven van klachten).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok :)

misschien maar eens doen dan.

leveren ze ook een router die je kan configureren? NAT e.d. ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 17:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:31:

leveren ze ook een router die je kan configureren? NAT e.d. ?
Nee die zul je zelf moeten kopen :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:07:
Maar hoe zit het tegenwoordig? Is het snel? Zijn de pings goed? En vooral, heb ik een vast IP adres? Ik wil thuis namelijk wel m'n servertje blijven draaien.

Ik heb nu Demon/XS4ALL en het duurste abo, maar de snelheid laat voor het geld wat te wensen over. Dus ik zit erover te denken om het te nemen ook, als ze zo goed zijn als dat ze beweren.
Bij Demon/XS4ALL is poort 25 niet geblokkeerd, bij Casema dacht ik wel. Als je dus een eigen mailserver hebt draaien moet je daar wat voorzieningen gaan treffen.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 11:20
vanaalten schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:29:
[...]

Bij Demon/XS4ALL is poort 25 niet geblokkeerd, bij Casema dacht ik wel. Als je dus een eigen mailserver hebt draaien moet je daar wat voorzieningen gaan treffen.
Volgens mij is dat alleen bij cablewanadoo (orange) over het casema netwerk.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb adsl van Planet en Demon gehad en nu kabel van Casema. Qua halen van snelheid en stabiliteit zou ik ze eigenlijk in dezelfde volgorde zetten. Casema is zeker geen slecht product en er zijn niet vaak problemen. Maar wel net wat vaker als wat ik met adsl had. Problemen met de verbinding in het begin niet meegeteld heb ik drie storingen gehad. Meestal s'morgens (misschien was het onderhoud, maar het werkte niet in ieder geval) als ik dan s'avonds thuiskwam werkte het weer prima.

Volgens mij staat poort 25 wel dicht bij Casema (misschien niet in beide richtingen). Ik ben toen in ieder geval gestopt met het draaien van mijn eigen mailserver.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 16-11-2006 19:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 11:20
Marzman schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:36:
Volgens mij staat poort 25 wel dicht bij Casema (misschien niet in beide richtingen). Ik ben toen in ieder geval gestopt met het draaien van mijn eigen mailserver.
In ieder geval uitgaand niet, ik kan hier mijn eigen colocated mailserver gewoon gebruiken. Ingaand weet ik niet.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Pino schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:50:
[...]

In ieder geval uitgaand niet, ik kan hier mijn eigen colocated mailserver gewoon gebruiken. Ingaand weet ik niet.
Die zit dicht weet ik uit ervaring

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Ok is er firmware voor de modems die je krijgt want ik hou van controle en kutten met dingen :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:10:
Ok is er firmware voor de modems die je krijgt want ik hou van controle en kutten met dingen :)
Modem is een motorola surfboard. Kan in principe als router geflasht worden, alleen bij problemen met je modem benaderen ze dat ding van buiten. Plus je krijgt het ding IN BRUIKLEEN van casema dus die moet weer terug. Lijkt me niet verstandig als je er mee rotzooit, komt gewoon een UTP kabeltje uit en daar zit een WAN IP aan geknoopt. Zie het als je pijplijn naar internet. Je gaat toch ook niet aan je eigen rioolafvoer lopen kloten :? Wat je met de plee doet mag je echter zelf weten, als jij graag gewoon een gat in de grond hebt is dat jow recht :P. Maar koop dan gewoon een leuke linksys met linux firmware (zie routerhacking topic), kun je klooien wat je wilt
.
Verder: heb hier al een jaar of 4 casema, en bevalt me echt prima. Stabiel, geen gezeik, en snelheden worden goed gehaald :) Helpdesk is ook een stuk verbeterd heb ik laatst gemerkt - maar dat was voor een vriendin van me, want zelf heb ik die jongens echt niet nodig.

Enige wat me vroeger nog wel eens wilde overkomen is ik gebeld werd door callcenters die telefonisch casema internet wilde verkopen, en hun adressen kregen van de RTV afdeling van Casema. Administratie was niet gekoppeld :+
- "Goedemiddag meneer, u heeft televisie van casema, wij hebben nu ook een leuk aanbod voor internet"
- "euh, koppel jullie administraties eens ofzo...ik heb al 3 jaar internet van jullie"
- "oh....tsja goedenmidag dan"

Gelukkig niet meer voorgekomen sinds ik mijn vaste KPN lijn de deur uit gedonderd heb :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 16-11-2006 23:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, klinkt erg strak! Denk dat ik dan noodgedwongen zelf maar een Routertje er tussen moet mieteren, want ja... wil m'n servertje wel blijven draaien! :D

En zal het topic eens bekijken, bedankt voor de reacties!!!

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Grootste nadeel vind ik de cap op usenet.
Ach, als je voor MEGA gaat, zou er ook nog wel 7,50/maand voor eweka vanaf kunnen...
Geen vast IP, dat wil zeggen - die wordt niet gegarandeerd, maar als je je dat zwarte kastje aan laat staan, heb je in de praktijk máándenlang hetzelfde IP...
Poort 25 staat standaard dicht, maar ik meen ergens eens gelezen te hebben dat die op verzoek wordt opengedraaid...

De jacht is mooier dan de vangst!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bellevue schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:28:
Grootste nadeel vind ik de cap op usenet.
Ach, als je voor MEGA gaat, zou er ook nog wel 7,50/maand voor eweka vanaf kunnen...
Geen vast IP, dat wil zeggen - die wordt niet gegarandeerd, maar als je je dat zwarte kastje aan laat staan, heb je in de praktijk máándenlang hetzelfde IP...
Poort 25 staat standaard dicht, maar ik meen ergens eens gelezen te hebben dat die op verzoek wordt opengedraaid...
Vroeger was Casema echt koning op het het gebied van Usenet. Je kon gewoon gebruik maken van Giganews. Nu dacht ik ook nog, maar heb je een datalimit. Valt gelijk al het usenet voordeel weg. Erg jammer.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Datalimiet bij Casema? Nog nooit last van gehad..

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:50:
Datalimiet bij Casema? Nog nooit last van gehad..
Niet voor het internet, maar voor Usenet.

nieuws: Casema begrenst toegang newsservers

Ik heb toevallig Midi en 10 Gb is te weinig. Door 50 gb zit je ook zo doorheen als je veel films en games download.

[ Voor 29% gewijzigd door magnifor op 17-11-2006 20:01 ]

Pagina: 1