Toon posts:

Probleem met Canon Pixma MP800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de All In One vandaag binnengekregen, alles werkt perfect behalve de scanner. Als ik iets wil scannen dan krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/2709/untitled2gv8.jpg

Heb de USB kabel gecheckt maar niks mis mee.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat heb je aan de kabel gecheckt? Volgens Google is het wel een USB kabel probleem. Heb je ook een andere/kortere kabel geprobeerd? Met wel of geen USB hub ertussen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:46:
Wat heb je aan de kabel gecheckt? Volgens Google is het wel een USB kabel probleem. Heb je ook een andere/kortere kabel geprobeerd? Met wel of geen USB hub ertussen?
De USB 2.0 kabel doet het gewoon. Ik kan gewoon printen vanaf de pc. Dat is het rare juist, ik kan alles doen behalve scannen. Het is een gloednieuwe USB 2.0 kabel van 4,5 meter lang zonder hub.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:49:
[...]

De USB 2.0 kabel doet het gewoon. Ik kan gewoon printen vanaf de pc. Dat is het rare juist, ik kan alles doen behalve scannen. Het is een gloednieuwe USB 2.0 kabel van 4,5 meter lang zonder hub.
Hmmm, op Google vond ik een link naar kieskeurig.nl met daar een berichtje van een gebruiker:

"Leandra1975: Deze printer maandje in bezit. Printen gaat prima, maar wel problemen met scannen. Krijg constant de melding dat geen contact kan worden gemaakt met de computer?? Scannen ging eerst wel, maar nu dus niet meer. Maakt niet uit hoe ik dit probeer. Op usb 2.0 poort aangesloten. Verder geen klachten, maar ik heb `m natuurlijk niet alleen gekocht voor printen.... Mochtiemand tips hebben dan zijn die zeker welkom. Canon kan mij nl. op dit moment ook niet echt verder helpen. reageer

Leandra1975: Update: probleem is bekend. Na veel zoeken & alles dubbel controleren, blijkt de storing te liggen aan een inferieure usb 2.0 kabel. Besteld via een NL website die bovenaan verscheen na een zoekopdracht. Blijkbaar leveren ze behalve goedkope kabels, dus ook slechte kabels. In ieder geval, nieuwe usb kabel gekocht in de winkel en de MP500 loopt als een trein. Geen spijt van dus uiteindelijk!! (27-01-2006)"

Ik zal morgen eens naar de hardware shop gaan en een goede USB halen.