Toon posts:

Verschil Stubzone en Delegation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik heb nu overal gekeken maar ik kan voor mezelf nog steeds niet zeggen wat het verschil is tussen een Stub Zone en een Delegation. Een stubzone houdt alleen de NS records bij van het andere domein maar dat doet een Delegation ook. Het enige wat ik weet is dat een stub zone de NS records automatisch update en een Delegation niet. Kan iemand mij vertellen vwat het verschil is en wanneer je nu een Stub Zone of een Delegation gebruikt?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 08:48
Bij een STUB zone wordt de client of de server (afhankelijk van de configuratie) altijd naar de NS-servers van het betreffende domein gestuurd. De afhandeling van de daadwerkelijke naam + ip-adres vind dus plaats op de DNS-server van het betreffende domain.

Bij een Delegation wordt een beperkt deel van een DNS namespace op een andere server gezet zodat de load verspreid kan worden.

Daarnaast heb je ook nog Conditional Forwarding (dit heeft eerder te maken met Stub zones dan Delegation). Daar wordt een client of server voor een domain naar een specifieke DNS-server gestuurd. Hiervan worden de NS-records nooit automatisch geupdate.

Meer info over o.a. Delegation kan je hier vinden: http://www.examcram2.com/...sp?p=102158&seqNum=2&rl=1

[ Voor 8% gewijzigd door WaSteiL op 16-11-2006 16:07 ]