Onlangs heb ik op een pc voor m'n broertje Fedora Core 4 geïnstalleerd, dit omdat het een aardig oud beestje is (en ik deze versie nog op cd had liggen). Nu probeerde ik via ftp wat mp3's erop te krijgen maar dat gaat maar met max. 10mbit/s 
Specs van de client:
AMD Duron 1200
512mb SDRAM
Msi K7T Turbo
3com nic
Server:
AMD Athlon X2 4400+
2048mb DDR
Asus A8N32-SLI Deluxe
Onboard nic
Vanaf een winxp install op een andere pc binnen het netwerk gaat het wel gewoon met bijna de volle 100mbit/s en vanaf een macbook ook. Ik ben al 2 uur lang aan het prutsen om het onder linux ook voor elkaar te krijgen. Heb ook niet echt een goed antwoord kunnen vinden, wel veel mensen die met samba lage snelheden haalden maar met ftp wel de volle 100mbit/s, maar geen mensen die met ftp zo'n trage verbinding hadden.
Heb op de client en server al 100Mbit HD/FD geprobeerd maar dit mocht ook niet baten. DMA settings blijkt het ook niet aan te liggen.
Uploaden gaat btw ook maar met max. 10mbit/s, ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem of er een oplossing voor heeft
Zie nu net ook dat zodra ik iets via ftp wil transferren dat de cpu usage van de client naar 100% schiet, iemand die misschien weet hoe dit kan?
Ok, even een edit
Ik heb nu ook nog een andere distro op de client gezet, OpenSuse 10.1, een ook daarmee wil het netwerk niet sneller gaan als 10mbit/s
Het ligt dus niet aan de distro, misschien een of andere setting die in beide distro's zit? In OpenSuse schiet de cpu usage btw niet naar 100%...
Specs van de client:
AMD Duron 1200
512mb SDRAM
Msi K7T Turbo
3com nic
Server:
AMD Athlon X2 4400+
2048mb DDR
Asus A8N32-SLI Deluxe
Onboard nic
Vanaf een winxp install op een andere pc binnen het netwerk gaat het wel gewoon met bijna de volle 100mbit/s en vanaf een macbook ook. Ik ben al 2 uur lang aan het prutsen om het onder linux ook voor elkaar te krijgen. Heb ook niet echt een goed antwoord kunnen vinden, wel veel mensen die met samba lage snelheden haalden maar met ftp wel de volle 100mbit/s, maar geen mensen die met ftp zo'n trage verbinding hadden.
Heb op de client en server al 100Mbit HD/FD geprobeerd maar dit mocht ook niet baten. DMA settings blijkt het ook niet aan te liggen.
Uploaden gaat btw ook maar met max. 10mbit/s, ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem of er een oplossing voor heeft
Zie nu net ook dat zodra ik iets via ftp wil transferren dat de cpu usage van de client naar 100% schiet, iemand die misschien weet hoe dit kan?
Ok, even een edit
[ Voor 19% gewijzigd door Veen op 16-11-2006 21:39 ]