Eerst maar even: ik ben een ontzettende javascript newb dus mocht ik foute aannames doen dan bij voorbaat excuses.
Doel: M****** links in www.eventid.net vervangen door de echte links. Handig!
Dit is wat ik in elkaar heb gefrutseld:
Nu vind ik alle links waar naar een MS KB artikel wordt gelinkt. (Middels alert getest) Volgens mij replace ik zo de link door "replacement" maar dat werkt dus niet. Wat doe ik verkeerd? Diverse voorbeeld scripts erbij gepakt en die zien er niet erg anders uit.
Als tweede wil ik extra informatie erbij pakken namelijk de naam van de link, hier staat het M****** nummer in wat ik kan gebruiken om de link te herschrijven. Dit staat niet in "thismskblink", maar staat het dan wel in de "allmskblinks" array of strip ik dat eruit door de snapshotlength toe te passen?
Doel: M****** links in www.eventid.net vervangen door de echte links. Handig!
Dit is wat ik in elkaar heb gefrutseld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| // ==UserScript==
// @name EventID.Net
// @include http://www.eventid.net/*
// ==/UserScript==
var allmskblinks, thismskblink, [s][/s]replacement;
allmskblinks = document.evaluate(
'//a[@href="/subscribersonly.asp?feature=qarticle"]',
document,
null,
XPathResult.UNORDERED_NODE_SNAPSHOT_TYPE,
null);
for (var i = 0; i < allmskblinks.snapshotLength; i++) {
thismskblink = allmskblinks.snapshotItem(i);
replacement = ('http://www.xs4all.nl');
thismskblink.parentNode.replaceChild(replacement, thismskblink);
} |
Nu vind ik alle links waar naar een MS KB artikel wordt gelinkt. (Middels alert getest) Volgens mij replace ik zo de link door "replacement" maar dat werkt dus niet. Wat doe ik verkeerd? Diverse voorbeeld scripts erbij gepakt en die zien er niet erg anders uit.
Als tweede wil ik extra informatie erbij pakken namelijk de naam van de link, hier staat het M****** nummer in wat ik kan gebruiken om de link te herschrijven. Dit staat niet in "thismskblink", maar staat het dan wel in de "allmskblinks" array of strip ik dat eruit door de snapshotlength toe te passen?