[vb.NET]Netwerkstation aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Hoe kan ik in vb.net een netwerkstation toevoegen bij deze computer. het is de bedoeling dat ik ga proberen om dit netwerkstation te kopellen aan een ftp site en om dan gewoon via het netwerkstation op m'n ftp kan geraken..

maar dan moet je wel eerst weten hoe je zo'n netwerkstation toevoegd :)

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan??
FTP map aan netwerkstation koppelen

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

TeeDee

CQB 241

En wat heb je zelf al gedaan?

Dit lijkt me wel aardig wat relevante informatie op te leveren.

Waarom niet meteen ftp implementeren via je vb.net tool. Of probeer je een firewall/proxy te omzeilen door eerst naar een machine welke wel mag ftp-en te connecten?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Op google vind ik niet echt veel nuttigs hoor :s als ik code vind is het voor vb 6.0

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik weet niet of wat je wil wel zo makkelijk is; je kunt in ieder geval niet "zo maar" een 'gewoon' netwerkstation aanmaken en dan effe tegen windows zeggen dat 'ie maar op een FTP server moet gaan kijken.

Ik denk dat je een virtueel station zult moeten aanmaken (dat dus ondersteund zal moeten worden door een driver) en dan zelf de FTP handling doen in je code. Zoiets als Daemon Tools flikt, maar dan anders dus ;)

In HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\Namespace kun je een entry maken om een icoontje in je "My Computer" te doen verschijnen. Geef die hetzelfde icoon als een netwerkstation en hang er je eigen .dll achter en dan denk ik dat je wel een heel eind kunt komen na wat zoek en pluiswerk. Lijkt me minder omslachtig dan wat ik hierboven beschrijf.

Volgens mij kan het trouwens ook met "Webmappen" (effe zoeken) maar daar ben ik altijd ver uit de buurt gebleven dus dat weet ik niet zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 18-11-2006 02:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij