Toon posts:

Problemen met DFI lanparty nf4 ulta-d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een niuwe set onderdelen geïnstalleerd. Het bestaat uit het volgende:

- DFI lanparty nf4 ulta-d
- Kingston 2x512MB PC3200 HyperX DDR SDRAM Dual Channel Kit
- XFX Nvidia 7600GS 512MB DDR2 (PCI-E) *400/700 Mhz*
- AMD Athlon 64 3800+ BOXED *Venice-Core* (Socket 939)
- Creative audigy 2 NX

De problemen zijn als volgt. Het geheugen word herkend als DDR 333 i.p.v. DDR 400. En hoewel mijn onboard usb-poorten werken, mijn geluidskaart geluid voortbrengt, kan ik de drivers van creative die ik net heb gedownload niet installeren. Hij geeft namelijk aan dat er geen ondersteunend product wordt gevonden. Apparaatbeheer geeft aan dat de stuurprogramma's voor de usb apparaten niet zijn geïnstalleerd, maar ze werken dus wel. Deze zitten toch bij win XP in, ik kan namelijk geen aparte drivers downloaden op de site van DFI. Ik hoop dat jullie kunnen helpen bijvoorbaat dank.

Verwijderd

heb je de juiste bios update gedaan voor dat geheugen.
dfi-streets heeft meerdere biosen staan geheugen verschillend.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Kijk eens in je bios of je de geheugensnelheid handmatig op 400 kunt zetten.
USB apparaten worden vaak automatisch herkend doordat deze drivers al in Windows xp zitten dus het is heel normaal dat het automatisch werkt. Het probleem dat jij met je geluidskaart hebt begrijp ik niet. Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt en dat je niet die voor een andere geluidskaart gedownload hebt, ik heb ook op de site van creative gekeken en ik kan de hele drivers niet een vinden dus vandaar dat ik het vraag. Heb je ook de chipset drivers voor je moederbord al geïnstalleerd ?

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04 14:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

[/quote]Heb je ook de chipset drivers voor je moederbord al geïnstalleerd ?[quote]

Dat kan het inderdaad zijn, of de bios flashen..

http://nl.europe.creative...10&drivertype=0&x=29&y=17

Dit zouden toch de juiste drivers moeten zijn voor je geluidskaart, ik heb zelf ook een Audigy gehad en nu een XF-i maar zonder problemen geinstalleert, een vriend van mij heeft ook problemen gehad met de Creative geluidskaart ( welke weet ik niet meer ) maar daar stond de on board geluidschip enable en dat gaf een conflict met de geluidskaart... Mischien even goed je bios nalopen DFI heeft nl legio mogelijkheden.. :9