Toon posts:

[C#] ASP.NET wil niet updaten van record

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een formulier met een freetextbox erin, waarin voorstellen kunnen ingevoerd, deleted en updated worden

alles lukt, behalve de update
ik gebruik een typed dataset als centraal object voor alle queries, maar ie wil maar niet updaten, heb nu zelfs een data-accessor geschreven die manueel zelf alles update, maar dat wil ook niet lukken, 'k krijg geen errors (try & catch) en m'n console log zegt ook niks van een error.

alle rechten zijn goed toegekend, waar zou dit begot aan kunnen liggen?

hier m'n simpele updatequery:
string sql = "UPDATE Proposal SET Message = @Message WHERE SID = @SID";

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:34 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

TeeDee

CQB 241

Die updategquery is niet interessant, maar wat wel interessant is:
• Wat krijgt @SID als waarde vanuit je Parameters?
Heb je bij je catch wel een catch(Exception ex) staan, zodat er ook een error opgegooid wordt? In je vorige topic doe je dat wel, dus ga ik er even vanuit ;)
whoami schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:40:
catch gooit geen excepties , maar vangt ze gewoon op. Als hij geen catch heeft, en er wordt een exceptie gegooid, dan zal hij ze wel zien.
Huh? Als je bij je catch geen (Exception ex) hebt staan, dan onderdruk je toch als het ware evt. foutmeldingen?

[ Voor 51% gewijzigd door TeeDee op 16-11-2006 14:47 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Heb je al eens gekeken mbhv Sql Server Profiler wat er precies naar de DB gestuurd wordt (en of er wel iets naar de DB gestuurd wordt ?)
Heb je al eens stap voor stap door je code gelopen ?

Iig, er is toch eerst wat debug-werk van jou, als topicstarter vereist... Glazen bollen bestaan al lang niet meer
Heb je bij je catch wel een catch(Exception ex) staan, zodat er ook een error opgegooid wordt?
catch gooit geen excepties , maar vangt ze gewoon op. Als hij geen catch heeft, en er wordt een exceptie gegooid, dan zal hij ze wel zien.

[ Voor 49% gewijzigd door whoami op 16-11-2006 14:41 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:40:
Die updategquery is niet interessant, maar wat wel interessant is:
• Wat krijgt @SID als waarde vanuit je Parameters?
Heb je bij je catch wel een catch(Exception ex) staan, zodat er ook een error opgegooid wordt? In je vorige topic doe je dat wel, dus ga ik er even vanuit ;)
[...]

Huh? Als je bij je catch geen (Exception ex) hebt staan, dan onderdruk je toch als het ware evt. foutmeldingen?
een integer vanuit een dropdownlist die gevuld word door een objectdatasource (values & items kloppen)

• whoami
wat wordt er precies naar de DB gestuurd....
ik ga het niet blijven vragen/zeggen ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
wel de primaire key vd row + de inhoud vd textbox, niks meer :?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Weet je zeker dat dat de primary key is en niet de index van de DataRow?
Nogmaals: wordt @SID netjes gevuld in je Parameters met een waarde die correspondeert met je Database?

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, de dropdowlist word automatisch gevuld door een objectdatasource met de gegevens (id als valuefield + bedrijfsnaam als textfield,

als ik eentje kies, gebeurt er een autopostback naar de editpagina met als querystring sid=(gekozen id)
de textboxen vd editpagina worden opgevuld door een select op de querystring sid zonder problemen
maar wanneer ik dan iets wijzig en op update klik, gebeurt er niks :?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

En ben je al stap voor stap door je code gegaan? Zoals whoami als eerste aangaf?
Nogmaals: ik zie je nog nergens bevestigen dat je @SID parameter netjes gevuld wordt.

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Wordt de query wel uitgevoerd? Geef eens wat meer code.

• whoami
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:12:
wel de primaire key vd row + de inhoud vd textbox, niks meer :?
Hoe ben je dat zo zeker ?
Heb je het al gechecked ? Heb je al met de profiler gekeken wat het exacte sql statement is dat naar SQL Server gestuurd wordt, en zoja, waarom post je het hier dan niet eens even ?

Dit zijn allemaal basic-debugging technieken, en dat zijn dingen waarvan we toch verwachten dat je die eerst zelf eens allemaal toepast vooraleer je een topic opent.

[ Voor 18% gewijzigd door whoami op 16-11-2006 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
excuus voor de late update, heb na lange slapeloze nachten toch maar een rewrite gedaan die wel lukt :? door middel van een dropdownlist lukt het plots wel

mag slotje op

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Wat heb je dan met die 'rewrite' aangepast.
Plaats daar eens wat code van? Of leg het in ieder geval beter uit. Ik krijg nu namelijk het idee dat je er niet eens met een debugger doorheen gestapt bent.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

TeeDee schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:30:
Wat heb je dan met die 'rewrite' aangepast.
Plaats daar eens wat code van? Of leg het in ieder geval beter uit. Ik krijg nu namelijk het idee dat je er niet eens met een debugger doorheen gestapt bent.
Dan blijft het gokken en zal de oorzaak liggen in een check op Page.IsPostback of een verdwaalde validator door Page.IsValid :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Geef eens wat meer code dan, hier kunnen wel niks mee en je bent veel te vaag!
Pagina: 1