Toon posts:

sitecom modem - belkin router - vnc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb veel topics gelezen maar ik kom er niet meer uit ;(

Ik heb het volgende probleem:
Ik wil graag vanuit spanje mijn pc bedienen met de volgende situatie:

Ik heb een sitecom dc-215 adsl modem met ip adres 192.168.1.254
Daarachter zit een belkin pre-N router met ip 192.168.2.1
Vervolgens komt de pc die ik wil bedienen me ip 192.168.2.3
(heb dus 2 ip ranges)

In de sitecom modem (bij virtual server) heb ik poort 5900 los staan op ip 192.168.2.1 (de router)
in de belkin router heb ik poort 5900 los staan op ip 192.168.2.3 (werstation)

Toch moet er iets niet kloppen maar ik weet niet mee wat precies....

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Waarom twee routers achter elkaar? Maakt de kansen dat er iets misgaat nogal wat groter. Als het kan, zet de DHCP server van de Belkin uit, geef m aan de lan-kant een IP in 192.168.1.x, en steek de kabel van de Sitecom in een van de LAN-poorten van de Belkin. Portmap aanpassen, en als het dan nog niet werkt, ruzie maken met je Sitecom tot het werkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
de sitecom is geen router, is alleen een modem. En met de belkin kan ik geen ip's veranderen (ivm software pakket). Dus als het kan graag met de huidige situatie

• BèR
Als je van je Sitecom een IP krijgt met 192.168.x.x moet het wel een router zijn, anders kreeg je Belkin geen privé IP-adres, maar zat je Belkin direct op internet, met het adres van je provider. Maar goed, Belkin al eens als default server ingesteld in de Sitecom?

Verwijderd

Topicstarter
het zijn beide fabrieksinstellingen van de modem en van de router. Bij de modem alleen de ISP gegevens ingevuld en het internet werkt.

• BèR
Dan blijft je modem nog steeds een modem met ingebouwde routerfunctionaliteit. dus OOK een router :) . Default server al geprobeerd?
Pagina: 1