[jobs] hoofdletters

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze advertenties:
http://tweakers.net/jobs/zoeken/?company=Zadkine

Staan allemaal in hoofdletters. Ik kon op de FP geen andere link vinden om dit te melden, duss.. hopelijk ben ik hier op de goeie plaats. :)

Misschien kunnen ze voortaan wel gecheckt worden op excessief hoofdletter gebruik?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is iets voor een developer, die ik ga wijzen op dit topic :).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

crisp

Devver

Pixelated

Er wordt al gekeken of een titel enkel hoofdletters bevat en dan omgezet naar kleine letters (enkel beginnend met een hoofdletter). In dit geval staat er echter nog 'm/v' en 'wtf' in kleine letters tussen waardoor onze all-caps checker dus denkt dat het wel goed zit.

Dit willen we tzt nog wel verbeteren door dit soort 'ruis' te negeren bij het checken op caps maar we zijn eigenlijk van mening dat dit in de eerste plaats de taak is van degene die de redactionele verantwoordelijkheid heeft van de vacature database...

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 16-11-2006 15:12 ]

Intentionally left blank

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:11:
Dit willen we tzt nog wel verbeteren door dit soort 'ruis' te negeren bij het checken op caps maar we zijn eigenlijk van mening dat dit in de eerste plaats de taak is van degene die de redactionele verantwoordelijkheid heeft van de vacature database...
Lijkt me in zo'n individueel geval ook, dus bij deze ook het verzoek om het natuurlijk aan te passen.. ;)

Maar gezien de opbouw van de advertentie kan ik me voorstellen dat bepaalde bedrijven hun vacatures exporteren uit een bepaald bestand waar de titel in hoofdletters staat? Voor die gevallen is het natuurlijk wel handig als er een automatische check komt op de opmaak.. Misschien zoiets dat als er woorden langer dan X (bijv. 4 of 5) tekens met alleen hoofdletters instaan, de insert sowieso niet uitgevoerd wordt?

Je kan dan natuurlijk ook alles omzetten naar normale letters, maar dan pas je misschien ook echte afkortingen e.d. aan..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

crisp

Devver

Pixelated

Wij betrekken deze data uit een externe database. Wij hebben dus geen enkele invloed op de data zelf, noch weten wij op welke wijze deze data in dat systeem terecht komt (en er gaat daar nog wel meer mis, met name in de omzetting naar UTF8).
Kortom: het enige dat wij kunnen doen is proberen de 'troep' die we uit die DB krijgen zoveel mogelijk op te schonen en dat doen wij al voor een groot gedeelte.

edit: lokaal heb ik inmiddels een extra check en omzetting ingebouwd voor titels met woorden >= 8 karakters in hoofdletters.

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 17-11-2006 00:11 ]

Intentionally left blank