Ik heb een al redelijk oude nokia tv, een 5530 PSVT om precies te zijn. Nu begint hij sinds een maandje of kuren te vertonen. Of eigenlijk maar eentje. Hij blijft bij het aanzetten namelijk vaak felle kleuren afbeelden. Als je hem net aanzet kunt je het beeld van de kabel nog net zien en 5 seconden later zie je echt alleen maar kleuren. Bij het wisselen van die kleuren (meestal alleen roze en blauw) hoor je een hoge piep die bij elke kleur van frequentie wisseld. Hier heb ik er nog een fototje van:

Het werkt overgens ook er soms even hard op te slaan met de vlakke hand. Maar soms werkt dat ook een hele week niet meer. En ik kan me best voorstellen dat ik daar de rest van de tv mee kapot sla. Helaas doe ik geen tv technische opleiding maar wel een electro opleiding in die richting. Misschien dat ik hem zelf kan maken? Dat zou nog leerzaam zijn ook.

Het werkt overgens ook er soms even hard op te slaan met de vlakke hand. Maar soms werkt dat ook een hele week niet meer. En ik kan me best voorstellen dat ik daar de rest van de tv mee kapot sla. Helaas doe ik geen tv technische opleiding maar wel een electro opleiding in die richting. Misschien dat ik hem zelf kan maken? Dat zou nog leerzaam zijn ook.
http://img13.imageshack.us/img13/7208/43875.gif