Verwijderd

Topicstarter
Ruim twee jaar geleden heb ik een droom gehad dat ik bij onbekend persoon in huis op de bank zat de kletsen. Ik heb een hele tijd mee rond gelopen.

Gisteravond had ik prive-bijles voor wiskunde en nadat we mijn wiskundige kennis genoeg opgevijzeld hadden, nog effe gezellig wat kleppen, toen ik opeens die droom in mijn gedachte opkwam. Het bleek de kamer die precies overeenkwam met de droom, ook de plaats waar ik zat klopte precies.

Zou het leven dan al van te voren bepaald zijn?

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Tja, je hersenen werken d.m.v associaties, vormen en beelden. Het zou best kunnen dat jouw droom ongeveer hetzelfde was, maar dat jouw hersenen de ontbrekende delen van die droom aanvulden met de huidige beelden waardoor jij er van overtuigd was/bent dat dit hetzelfde was als die droom.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je herrinert je alleen maar dromen als bijzonder die ook echt uitkomen. Je had nooit geschreven als het gisteravond niet ongeveer zo was gelopen. Je droomt tussen de 3 en 6 keer per nacht. Dat zijn zo'n 2000 dromen per jaar. In twee jaar tijd dus 4000 dromen. Daar moeten er wel bij zitten die een keer uitkomen. Het zou vreemder zijn als er nooit een uitkwam

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat meestal je een droom niet kan herrinnert op het moment dat je wakker wordt/bent, maar met deze was het anders toen ik wakker werdt kon ik de droom bijna als een film terugspoelen en opnieuw "beleven".

Daarom vindt ik het zo verschikkelijk vaag.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Leuk he, dromen... ;) Ik heb datzelfde wel eens De vil. Dan ben ik ineens in een situatie die ik ken van een droom. Soms is het wel praktisch om dan dingen van de droom te herinneren, want dat kan van invloed zijn op de huidige situatie.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Erger nog, Elvhenk droomt wel eens dat IK in coma lig. :(

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Hmmm, ik wil hierbij nog even aanmerken dat de meeste dromen overdrachtelijk zijn, d.w.z. ze vertellen je iets, in een bepaalde - ongebruikelijke - vorm. :*

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 01 februari 2001 13:23 schreef Lord Daemon het volgende:
Erger nog, Elvhenk droomt wel eens dat IK in coma lig. :(

Lord Daemon
:) :) Je hebt ook selfforfiling prophesies en whisfull thinking :) :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Point being? (beside a blatant display of spelling errors! :P )
Pagina: 1