Aansluiten Frontpanel audio MSI --> sweexkast

Pagina: 1
Acties:

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb een MSI K9N Neo mainboard en een Sweex case AB008000 Saturn blue

De frontpanel audio aansluiten is een crime nu
Op het MB staan de volgende termen:
port1_L Ground
port1_R Presence#
port2_R Sense1_return
Sense_Send
port2_L Sense2_return

Dit is dus de pinlayout van de MSI

Maar in de Sweex heb ik dus de volgende 7 pinnetjes:
Gnd (die is duidelijk)
Mic IN
Mic Power
Line out FL
Line out RL
Line out FR
Line out RR

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd met aansluiten maar ik krijg het niet aan de praat
Iemand ervaring hiermee??

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

volgens mij, en dat weet ik natuurlijk niet pcies zeker, sluit je hem op verkeerde pinnetjes aan
de termen die jij gebruikt klinkt mij meer als een USB aansluiting voor voor oid.

wees er zeker van dat die aansluitingen op je mobo ook daadwerkelijk de juiste zijn.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:07:
volgens mij, en dat weet ik natuurlijk niet pcies zeker, sluit je hem op verkeerde pinnetjes aan
de termen die jij gebruikt klinkt mij meer als een USB aansluiting voor voor oid.

wees er zeker van dat die aansluitingen op je mobo ook daadwerkelijk de juiste zijn.
Wrong... ;) Dit is wel degelijk een FP aansluiting. Alleen is de layout van TS niet al te best:

port1_L -- Ground
port1_R -- Presence#
port2_R -- Sense1_return <-- Niet véél beter, maar toch :P
Sense_Send -- (leeg)
port2_L -- Sense2_return

en als ik je nou vertel dat dat als volgt vertaald kan worden MITS je HD ondersteuning uitschakelt (doet ie misschien zelfs automatisch):

Mic In -- GND
Mic PWR -- NC (No Connection)
Line Out R -- NC
NC -- (leeg)
Line Out L -- NC

Nu heb je 2 connectoren over, deze zitten beiden vast aan een connector die je net hebt aangesloten op respectievelijk de Line Out R en Line Out L, ik hoef je neem ik aan niet uit te leggen waar je deze twee overgebleven connectoren moet aansluiten ;)

Ik heb niet veel zin om een tekening te maken, als je er hierna niet uitkomt kan ik me er misschien wel toe zetten ;)

Succes, en laat maar weten of het is gelukt.

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Bedankte het werkt
1 kleine aanpassing.......de beide mic-stekkertjes moesten precies omgedraaid zitten
Maar dat boeit niet we zijn er uit Thx

Verwijderd

oke dan, cheers!

en nu dan voor iedereen die in de toekomst gaat searchen:

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/my.php?image=fpaudioxh1.jpg

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Het kan aan mij liggen, maar ik snap niet veel van de uitleg van DonnieD. Ik zit momenteel met hetzelfde probleem, alleen dan met de combo van een Asus p5b en een Antec p180 kast. Waarom zijn hier geen universele standaarden voor?!

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Ik dacht dat er wel een standaard voor was, namelijk AC97 en Azalea (voor HD Audio).
Ok, de namen lopen inderdaad hier en daar wat uiteen, maar de plaatsing van de connectoren is volgens mij altijd hetzelfde.

Wat begrijp je precies niet aan mijn uitleg?

• cheiron
Als ik dit topic een klein beetje mag misbruiken (de TS heeft de oplossing al :P )

Mijn antec kast geeft dit:
MIC
MIC-BIAS
AUD GND
FPOUTR
FPOUTL
RETR
RETL

Het moederboard heeft :
AGND
PResence#
MIC2_JD
-leeg
HP_HD

MIC2_L
MIC2_R
HP_R
Jack_Sense
HP_L

Ook met jouw verhaal/ vertaling kom ik hier niet uit..

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

kun je dat misschien even in onderstaande vorm zetten? Dan weet ik zeker dat ik er op de goede manier naar kijk.

1 - 2
3 - 4
5 - 6
7 - 8

Trouwens, dan heb je de oplossing al, pak even dat plaatje erbij van imgshack wat ik gepost had en kijk gewoon naar de pinnetjes rechts en de omschrijving links. Komt bijna geheel overeen met wat jouw anteckast heeft. Alleen mic-bias weet ik niet zeker, maar in ieder geval heb je toch maar 2 mogelijkheden om je mic aan te sluiten. Hier nogmaals die link naar dat plaatje.

http://img171.imageshack.us/my.php?image=fpaudioxh1.jpg

Dus als je jouw aansluitingen nu even zo doet:

FPOUTR --> Line out R
FPOUTL --> Line out L
RETR --> Naast Line out R
RETL --> Naast Line out L

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 16:50 ]

• cheiron
Ok, naar aanleiding van dit topic heb ik vanavond nogmaals mijn kast opengetrokken. (Trouwens, modjes, als je dit vervelend vind open ik wel een nieuw topic!)

Ik werk met een Asus P5B icm een Antec p180.

Het moederboard heeft de volgende aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boog0036/stuff/faudio.jpg

Ik gebruik de onboard soundmax audio van de P5B. Achterin heb ik een 5.1 setje zitten. Voorop de kast zitten 2 aansluitingen, 1 voor een microfoon en 1 voor een koptelefoon. Nu wil ik graag de mogelijkheid hebben om voor in mijn kast een koptelefoon in te prikken zodat ik geen geluid heb over de boxen (wel zo lief als vrouwlief in bed ligt).

Dar probeer ik te doen door via bovenstaand model de kabeltjes van de p180 op het moederboard aan te sluiten. Omdat ik geen microfoon voorop wil aansluiten sluit ik deze kabeltjes niet aan. Als het moet heb ik daarvan een MIC en een MICBIAS kabeltje.

Verder heb ik (ook van de kast) AUD Ground, FPOUTleft, FPOUTright, RETleft en RETright.
Bovenstaand plaatje laat zien hoe ik dit heb geprobeerd aan te sluiten. Het enige dat ik bereik is een knalletje uit de headset maar geen geluid.

Ik zet dan wel natuurlijk front-audio aan in windows en in de bios (niet op hd maar ac97).

Als laatste zit er ook nog een apart "audio" kabeltje bij van de kast, die geeft hetzelfde als bovenstaand plaatje, zonder de "niet gebruiken" pinnetjes. Dat lijkt een goede optie, maar dan krijg ik in windows melding dat er een nieuw apparaat is gevonden en dat hij HD drivers zoekt. Die worden niet gevonden. Vraag is ook of dat juist is, en of dan de audio aan de achterkant nog werkt.

Dus... dat is mijn probleem :) Ik heb de kabeltjes al op een aantal manieren aangesloten, maar krijg er geen geluid uit. Als iemand het weet..

Flickr PSN ID= cheironnl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
ik weet precies wat je bedoelt... pfff wat een klote dingen zijn dat zeg. Miniscule aansluitingkjes die je over 1 klein pinnetje moet zetten, en daarvan een heel bosje stuk voor stuk... Uiteindelijk de helft maar los laten hangen met als gevolg dat het geluid van de achterkant van me pc het niet doet :P

Verwijderd

cheiron schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:34:
Als laatste zit er ook nog een apart "audio" kabeltje bij van de kast, die geeft hetzelfde als bovenstaand plaatje, zonder de "niet gebruiken" pinnetjes. Dat lijkt een goede optie, maar dan krijg ik in windows melding dat er een nieuw apparaat is gevonden en dat hij HD drivers zoekt. Die worden niet gevonden. Vraag is ook of dat juist is, en of dan de audio aan de achterkant nog werkt.
Uh, ja.. dat is dus precies waar het over gaat.. Hoezo vindt Windows die HD drivers niet? Als je je audio drivers installeerd met deze kabels ingeplugd moet ie bij het opnieuw opstarten inderdaad gaan mekkeren over HD drivers, dus dat klopt. Maar die zouden gewoon beschikbaar moeten zijn, want die heb je net geinstalleerd. Zorg dus dat in je bios HD Audio enabled staat, installeer je audio en dan moet het werken. Let wel, dat je dus het HD Audio stekkertje van je kast pakt en niet de AC '97.

NB je audio achter werkt nooit met de vooruitgang tegelijk.

En trouwens heren, hebbe jullie er ooit over gedacht het mobo booekje er op na te slaan, daar zijn dit soort probleempjes gewoon in uitgelegd... just a thought... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 23:11 ]

• cheiron
Hehe, de pinlayout staat inderdaad in de handleiding, maar geeft dus geen resultaat.

Ik snap trouwens dat voor en achter niet tegelijk werkt, maar wel in 1 windows sessie toch? Dus opstarten: surround geluid, vinkje op koptelefoon: koptelefoon?

Over het hd verhaal, ik had juist overal gelezen dat ik dat niet aan moest zetten in de bios met dit panel. Het is immers een gewone koptelefoon-jack. Ik ga het vandaag iig proberen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

cheiron schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:29:
Ik snap trouwens dat voor en achter niet tegelijk werkt, maar wel in 1 windows sessie toch? Dus opstarten: surround geluid, vinkje op koptelefoon: koptelefoon?
Ja dat klopt volgens mij. Ik ga het toch eens bij mn oud-collega's vragen, die zijn er wat meer mee bezig.

• cheiron
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:36:
[...]

Ja dat klopt volgens mij. Ik ga het toch eens bij mn oud-collega's vragen, die zijn er wat meer mee bezig.
hoi Donnie, heb je nog kans gezien om wat aan je collega's te vragen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1