[XP] Automatisch driver laten vinden.

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik ben druk een poging aan het doen om drivers te packagen zodat deze via het netwerk uitgerold kunnen worden maar ik snap gewoon niet hoe het werkt met die drivers.

Er moet toch gewoon een plek zijn waar je die inf en cat files neerzet en dat windows ze dan automatisch vind?

ik dacht dat .\system32\Drivers\ wel een logische plek was, maar daar staan alleen inf bestandjes en geen enkel cat bestand. dus de kans dat het daar goed staat is klein. Dan is er nog .\windows\inf maar dat lijkt er ook niet op..

Ik heb me scheel gezocht over hoe je nou handmatig een driver in windows zet maar de nige handmatige handeling is via de devicemanager.. Ja dat moet ik nou juist niet hebben. Ik wil weten welke files is waar moet zetten en waar in het register dat dan gedefinieerd moet/kan worden..

Er moet toch iemand zijn die dit weet en het ergens gedocumenteerd heeft :(

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Als je packaged via Wise Package Studio dan zit er bij je SetupCapture Configuration een optie om device drivers te snapshotten.

Battle.net tag

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Dan is jouw versie blijkbaar nieuwer dan mijn versie hier want ik kan die optie nergens vinden..
Maar afgezien van dat vraag ik me af hoe dat in mekaar zit..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows kent in het registry een Driver Search location:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
Installation Sources (reg_multi_SZ).
Daar staat ook de installatiesource in voor Windows zelf.

Je zou daar een regel bij kunnen zetten eventueel?
Ik heb daar bijv. een regel bij staan voor WLAN meuk :)

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 16-11-2006 21:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verder kan je met 'devcon' ook handmatig drivers installeren :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je moet signed drivers hebben en difxapp of HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DevicePath gebruiken (of een path wat daar al instaat zoals %SystemRoot%\inf, maar echt netjes is dat natuurlijk niet). Let op dat je een path hier bij moet zetten en de key niet overschrijft! Dit is een reg_expand_sz en geen reg_multi_sz ik weet niet of [~] hier gaat werken. Zelf zet ik deze key via een custom action.

edit:
Als ik het me goed herinner is een reg_expand_sz een reg_sz met de waarde [~] erin.

[ Voor 68% gewijzigd door |sWORDs| op 16-11-2006 22:46 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1