Pagina valideert niet en source wordt niet geparst

Pagina: 1
Acties:

• ajenny
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-12 18:54
Hee mensen, ik zit met een heel raar probleem (voor mij althans) en ik hoop dat ik in de juiste categorie zit.

Ik heb een pagina gemaakt die werkt met php onderdelen, javascript onderdelen en zoals ik al zei gewoon werkt. Nou heb ik via zo'n adminpanel (plesk) de pagina een beetje in de code aangepast omdat er alleen een woordje aangepast moest worden. Na het opslaan refresh ik de pagina en krijg ik een wit scherm. En de source in de browser is helemaal raar:
HTML:
1
2
3
4
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=gb2312"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>

In het origineel staat er natuurlijk een heleboel tussen de body tags. Maar de browser ziet het niet. En nog iets raars is dat de charset naar gb2312 is gezet. De server staat niet ingesteld op een standaard charset. En ik heb ook de declaraties gecontroleerd in de file zelf:

PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php header('Content-type: text/html; charset=iso-8859-1'); ?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 
Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Het laatste wat raar is, is dat ik de file op een andere host geprobeerd heb. En daar werkt hij. Ik hoor iedereen al roepen 'settings van de host'. Maar die andere hosting is via het zelfde bedrijf en de settings die 'phpinfo' laat zien waren identiek.

Bedankt voor jullie gedachtes alvast!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Als de browser het niet ziet staat het er niet. Het lijkt er dus op de de inhoud in de body niet gegenereerd word door een fout in de code. Hierdoor grijpt de server naar een standaard pagina oid en daar staat die andere charset in.

Heb je ook een url?

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 23:35
Heb ik ook vrij vaak gehad: dan staat er inderdaad een fout in je php-code. Tel voor de zekerheid alle haakjes na (openen en sluiten ;)), dat is bij mij in 90% van alle gevallen het probleem.

Kleine tip om de fout op te sporen: knip code weg en voeg deze stukje voor stukje weer toe. Als de pagina leeg blijft heb je de fout gevonden, anders gooi je het volgende stukje code erbij.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blackbird-ce schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:36:
Kleine tip om de fout op te sporen: knip code weg en voeg deze stukje voor stukje weer toe. Als de pagina leeg blijft heb je de fout gevonden, anders gooi je het volgende stukje code erbij.
Duuuuude :/

Of je doet gewoon ff een goeie instelling van error_reporting() instellen en zorgt ervoor dat de foutmeldingen ook geoutput worden naar je browser...

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 23:35
Gaat minder snel in veel gevallen, vooral als je niet lokaal bezig bent en het gaat om een simpel haakje. Wellicht niet de mooiste manier om te debuggen, maar 't werkt wel :)

• ajenny
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-12 18:54
Heren,

Ik wil jullie hartelijk bedanken.

De oplossing was heel erg basic.

Het was inderdaad een php error.

Ik had 2 dubbelehaakjes " niet goed ge-escaped.

Bedankt voor jullie feedback!!!!
Pagina: 1