X1900XT driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Hoi.

Ik heb nu al een tijdje de sapphire x1900xt, opzich wel een goeie kaart maar de drivers maken me gek. Ik heb xp pro en netframework 2, alles geupdate etc etc en toch krijg ik die drivers niet goed geinstalleerd. Als ik ATI control center wil openen, krijg ik altijd de foutmelding 'Eer is een fout opgetreden in CLI Application(command line interface) en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.'

en elke keer als ik me pc opnieuw opstart, verandert mn scherm resolutie naar 8x6, en soms kan ik het niet eens verandere. Laatst heb ik nog een spel geprobeert (Dark messiah might & magic), maar die happert en crasht na een tijdje met dezelfde foutmelding. Kan iemand mij helpen aub.

specs:

Intel Core 2 CPU 6400@2.13 GHz
1GB Ram
sapphire x1900xt
asus p5b moederbord

bvd

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-07 14:39
Probeer eens met ati uninstaller (tooltje van hun website) of driver cleaner pro alle ati software te verwijderen en installeer alles opnieuw. Zelf download ik de driver, ccc en wdm altijd appart uit de low speed section en installeer deze 1 voor 1.

[ Voor 27% gewijzigd door Viss op 16-11-2006 12:01 ]

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Viss schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:58:
Probeer eens met ati uninstaller (tooltje van hun website) of driver cleaner pro alle ati software te verwijderen en installeer alles opnieuw. Zelf download ik de driver, ccc en wdm altijd appart uit de low speed section en installeer deze 1 voor 1.
en heb je dan geen last van die foutmeldingen etc ??

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:10
ik had dat probleem ook
na een clean windows instal

als ik de catalyst er op zetten kreeg ik ook steeds van die meldingen
ik heb nu gewoon alleen de meegeleverde drivers er op staan en nu nergens last van...

mijn resolutie werd ook 8x6 en hij sprong naar 4 bits instellingen :S

mischien dat oudere drivers het wel gewoon doen??