Toon posts:

[ISA 2004] RDP naar buiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werk een proxy server die authentication nodig heeft (ISA 2004).

Nu wil ik graag naar buiten een RDP connectie kunnen starten (ik wil graag iets testen vanaf een extern station), echter wil dit niet lukken.

Ik heb de volgende regel toegevoegd aan mijn ISA server:

From: Internal To: External type: RPD(port3389) users/group: Beheerders (waar ik dus inzit).

Het werkt dus niet nu, ik kan echter ook geen proxy opgeven in mijn RDP client, waarschijnlijk zit hier het probleem in. Kan iemand mij misschien verder helpen?

edit:
Ik heb het ook via de Terminal Server web client geprobeerd, dit werkt ook niet. zal dus misschien toch in de ISA instelling zitten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 11:55 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk is jouw pc een "secure nat client" oftewel je hebt de Microsoft proxy client niet geinstalleerd. Omdat je wel laat authenticeren op de groep beheerders moet de applicatie die naar buiten wil inlognaam en wachtwoord meegeven hiervoor. Dat doet de rdp client niet (Internetexplorer wel als je de proxy server gegevens invult).

Installeer de Microsoft proxy of firewall client, of geef je pc een vast ipadres en stel ipv beheerders in dat jouw ip naar buiten mag met rdp.

Laat even weten of het gelukt is svp.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
De regel werkt zodra ik hem op all users of op een ip adres zet....

Dit doe ik echter liever niet dus ik ga nu even zoeken naar de MS proxy client, iemand misschien een download link of staat deze gewoon op de ISA cd?
NVM hij staat gewoon in de ISA map O-)

Alles werkt! bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:08 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inderdaad, zonder de firewall client kunnen maar weinig applicaties authenticeren :P
How to deploy the ISA Server 2004 Firewall Client program

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters