Linksys wag200g / adsl / instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 16:43
Beste tweakers,

Ik heb een linksys WAG200G gekocht bij mycom. Ik had gezegt dat ik adsl van kpn had en hij zei dat deze router goed was gewoon inpluggen en dan werkt het. Nu heb ik thuis hem erin geplugt maar mijn interenet werkt niet. ik ben wel verbonden met de router want ik zie gewoon mijn ip adres 192.168.1.101. nu is mijn vraag moet ik toch nog dingen instellen in de router ( die man van mycom zei van niet ). ik ben nu al dagen aan het kloten maar tevergeefs. ik heb gebruiksaanwijzing doorgenomen ingesteld als dynamic ip adres etc op tweakers gekeken maar het wil niet lukken. ik weet ook niet met wat voor een prenciepe adsl werkt of ik een vast ip heb van kpn of ik gebruikers naam en wacfhtwoord moet invoeren oid.
ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid in kan verschaffen of het probleem kan uitleggen

Alvast heeeel erg bedankt.

ps. Laatste firmwire staat erop

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 16:59

Totaalgeflipt

De enige echte

Je moet een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

Van direct adsl is dat
user: kpn@direct-adsl
ww: kpn

Succes

• jostefa
Bedankt voor je snelle reactie totaalgeflipt!

Maar welke moet ik kiezen bij router instellingen?

rfc 1483 Bridged
rfc 2516 PPPoE
rfc 2364 PPoA

Als ik dat weet gaat het voor de rest wel lukken denk ik 8)7

Bedankt jostefa

Verwijderd

PPOA wordt wel vaak gebruikt met gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik kon zo snel ff niet de instellingen vinden maar je kunt ff naar linksys helpdesk bellen voor de instellingen. de hulp is prima en kost dacht ik niks.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niks hoefde in te stellen bij een router (maar ik heb het ook nooit geprobeerd volgens mij, ik breek altijd gelijk in de router)

veel suc6

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

PPPoA
VPI/VCI : 8.48

• jostefa
Dus zo moeten alle instellingen goed staan? alleen nog een gebruikersnaam + w8woord invullen?

Afbeeldingslocatie: http://roofvissen.com/1.JPG

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ja ongeveer wel. De instellingen van Multiplexxing zeggen me niet veel. Maar de rest staat iig goed.

• jostefa
Het internet werkt eindelijk op mijn laptop alleen op de andere pc's werkt hij vreemd genoeg niet. ik krijg de melding dat hij beperkte of geen verbindings mogelijkheden heeft. Afbeeldingslocatie: http://www.roofvissen.com/ip.JPG

plaatje van pc waar hij wel op werkt.. het lijkt wel of hij geen dhcp lease krijgt op die andere pc's :S

edit:

probleem ligt bij de andere 2 pc's want met mijn nokia n80 kom ik er wel gewoon op

[ Voor 67% gewijzigd door jostefa op 27-11-2006 21:39 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Misschien helt het als je het ipadres statisch insteld, firewall virusscanner uit. Kun je de linksys wel pingen vanaf die desbetreffende computers. Hoe lang is de kabel tussen pc en modem

Verwijderd

pppoa

VC

VPI 8
VCI 48

adsl modulatie multimode

gebruikersnaam@direct-adsl
wachtwoord

keep alive

zo moet het werken, anders ff naar de helpdesk belle is toch gratis(linksys)

• jostefa
Het werkt nu allemaal.

Het probleem waren de firewalls op de pc's als ik ze uitzetten werkte het nog niet. toen heb ik de firewall en virusscanner eraf gegooid en nu werkt het wel _/-\o_ firewall en virus scanner waren van norman. heel erg bedankt voor de reacties groeten jostefa
Pagina: 1