[Word] Kopnummering in de war

Pagina: 1
Acties:
  • 2.802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie. Ik gebruik hiervoor Word 2003 SP1. Nu zit ik met het volgende probleem waar ik na lang googlen, en GoT-searchen niet uitkom.

Het probleem is de Kop nummering van hoofdstukken, paragrafen en subparagrafen. Ik gebruik hiervoor netjes Kop1, Kop2 en Kop3.

Wat ik wil is dit:
1 Kop
1.1 Paragraaf
1.1.1 Subparagraaf
2 Kop
2.1 Paragraaf
2.1.1 Subparagraaf

Wat er gebeurt is dat de subparagraaf (niveau Kop3) niet meer ziet dat hij tot een hoofdstuk behoord. Dit gebeurt er:

1 Kop
1.1 Paragraaf
1.1.1 Subparagraaf
2 Kop
2.1 Paragraaf
1.1.2 Subparagraaf <--
3 Kop
3.1 Paragraaf
1.1.3 Subparagraaf <--
etc.

Dat is dus niet de bedoeling.

Ik zie verder dat er op een onverklaarbare manier maarliefst 2 identieke Kop3 stijlen zijn gedefinieerd. Selecteer ik alle (naar ik denk) foutieve Kop3 koppen en maak ik hiervan normale tekst, verwijder ik daarna de dubbele Kop3 stijl, en geef ik aan dat de geselecteerde koppen Kop3 stijl moeten hebben. Dan ontstaat er vanzelf weer een nieuwe tweede Kop3 stijl.

Wat ik ook probeer, ik krijg de kopnummering niet meer juist.

De enigste remedie die ik kan bedenken is om met een compleet nieuw document te gaan beginnen, en het gehele document van bijna 90 pagina's per subparagraaf te copy pasten naar het nieuwe document. Dit is enkel een behoorlijk tijdrovend werkje, dus beter van niet hoop ik.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op de kop gaan staan en rechtermuistoets, nummering aanpassen als ik me niet vergis. En dan aangeven dat ie niet opnieuw moet beginnen maar door moet gaan met de vorige nummering :)

Zo even uit mijn hoofd maar daar moet het ergens zitten.

BTW ook wel handig als je je office-versie even vermeld Lezen jongen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 16-11-2006 11:11 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 15:41
CTRL+A daarna F9 is alles bijwerken, dus ook je nummering.

Kijk even of je Koppen goed gedefineerd zijn. Bijvoorbeeld 2 maal Kop 3 is niet goed. Dus haal hier 1 van weg.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Topicstarter
"door moet gaan met de vorige nummering" heb ik inderdaad al geprobeerd. Dit mag niet baten.

Bij sommige geselecteerde Kop3 koppen is de keuze, doorgaan of opnieuw nummeren niet eens beschikbaar. Bij andere Kop3 koppen waar ik wel kan selecteren dat Word "door moet gaan met de vorige nummering" gebeurt er niet wat er moet gebeuren. Er geberut niets namelijk.

Het is hiermee goed te zien wat er fout gaat. Maak ik er namelijk i.p.v. "doorgaan met de vorige nummering", "opnieuw tellen" van dan gebeurt er dit:

Was:
1 Kop
1.1 Paragraaf
1.1.1 Sub-Paragraag
2 Kop
2.1 Paragraaf
1.1.2 Sub-Paragraag <--
1.1.3 Sub-Paragraag <--

Wordt na "opnieuw tellen":
1 Kop
1.1 Paragraaf
1.1.1 Sub-Paragraag
2 Kop
2.1 Paragraaf
1.1.1 Sub-Paragraag <--
1.1.2 Sub-Paragraag <--

Kortom, Word ziet niet meer dat de eerste 2 nummers van een subparagraaf (Kop3) bij een hoofdstuk horen.

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Topicstarter
Piels schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:17:CTRL+A daarna F9 is alles bijwerken, dus ook je nummering.

Kijk even of je Koppen goed gedefineerd zijn. Bijvoorbeeld 2 maal Kop 3 is niet goed. Dus haal hier 1 van weg.
Het is eindelijk gelukt om alle dubbele Kop3-en te migreren naar de andere Kop3. Er is nu dus 1 Kop3 stijl, gelukkig.

Doe ik CTRL+A en F9, dan werkt Word wel netjes alles bij, maar hij past dit bij de Kop3 nummering enkel toe op het laaste getal. Het blijft dat Word niet meer ziet dat de eerste 2 nummers van een subparagraaf (Kop3) bij een hoofdstuk horen:

2 Kop
2.1 Paragraaf
1.1.1 Subparagraaf (het laatste cijfer is ok, maar de eerste niet)
1.1.2 Subparagraaf (het laatste cijfer is ok, maar de eerste niet)
3 Kop
3.1 Paragraaf
1.1.1 Subparagraaf (het laatste cijfer is ok, maar de eerste niet)
1.1.2 Subparagraaf (het laatste cijfer is ok, maar de eerste niet)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je dit fenomeen ook als je een nieuw document start en alleen kopteksten gaat toevoegen?

Zo ja, zet dan zo'n leeg document online, want volgens mij gaat er iets mis in de manier waarop je de teksten toevoegt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: je hebt ze wel alledrie toegewezen aan hetzelfde nummeringschema? Doe evenet eventueel de beginwaarden van je nummering weer even terug.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Topicstarter
Ze zijn alle drie aan hetzelde nummeringschema toegewezen, en als ik een nieuw leeg document maak blijft het probleem bestaan.

Dit bracht mij op het idee om een nieuwe normal.dot aan te laten maken. Daarna in mijn document het nummeringschema opnieuw aan te passen. En dat werkt. Of is dit nu meer een "hack" dan dat het probleem echt structureel is opgeslost?

Bedankt allemaal voor de hulp!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

n dat werkt. Of is dit nu meer een "hack" dan dat het probleem echt structureel is opgeslost?
Je had dan toch (waarschijnlijk resp. hopelijk) iets aangepast en dat is nu dus weer op default gezet. Als je nu van de nummering en KopN settings afblijft zou het niet terug mogen komen :)
Al heeft Word de irritante neiging om met copy/pasten zaken weer om te zetten. Ik paste dus altijd zonder opmaak. Dit door EditPaste() te overschrijven met een eigen versie die platte tekst plakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit door EditPaste() te overschrijven met een eigen versie die platte tekst plakt.
offtopic:
grappig, dat heb ik ook :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

de ergerlijkste office feature : in de plaats van de gebruiker "denken". altijd zoveel mogelijk uitschakelen als je consistent wil werken.
Pagina: 1